Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Over the past two decades, the Bill and Melinda Gates Foundation has donated “a bit more than $10 billion” into mainly three groups: The Global Alliance for Vaccines and Immunization, the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, and the Global Polio Eradication Initiative.

“We feel there’s been over a 20-to-1 return,” yielding $200 billion over those 20 or so years, Gates told CNBC’s Becky Quick on “Squawk Box” from the World Economic Forum in Davos, Switzerland. “Helping young children live, get the right nutrition, contribute to their countries — that has a payback that goes beyond any typical financial return.”

4 Likes

Han snakker jo om effektiv bruk av ressurser ikke måter å tjene penger på, i tilfelle noen ikke har lest artikkelen.

1 Like

Får håpe han ikke mister motet av noen tullete konspiratoriske folk som ikke bryr seg et sekund om de faktiske problemene i sine nærmiljøer, men heller må spinne opp eventyr for å underholde seg selv på andres bekostning i tid og informasjonssikkerhet. Er som et virus på nett det opplegget der. Nå har det gått så langt at det skaper ekte konsekvenser, og da bør det stoppes. Skulle ønske folk følte mer ansvar over hva de delte på nett, i stedet for å jakte klikk og oppmerksomhet koste hva det koste vil.

2 Likes

Kan jo og nevnes at man aldri blir ferdig med flere av disse vaksinene…

Agendaen er at ALLE skal ta vaksine. Holder ikke å være naturlig vaksinert eller at du er i en gruppe som er helt uberørt. Det tjener ikke Big Pharma noen penger på.

3 Likes

Bra vi har noen med fornuft - som også er mainstream :slight_smile:

2 Likes

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Blir dette mote i 2022 også? De her har vel tatt utgangspunkt i det…

Det var nå tross alt ganske fint, tross absurditeten i det hele.

Alltid en eller gal dame som har noe å si om bunad. Skjer hvert år. Er en grunn til at ordet bunadspoliti er noe alle forstår.

Nå blir Rogan kastet ut av Spotify, eller som et minimum blir episoden slettet. Man går ikke imot storkapitalen på den måten der.

1 Like
3 Likes

Neida. Rogan er to big to cancel : P

Hehe, presidenten i USA kunne kanselleres.

Vi får se hvor mye hysteri media kommer til å lage rundt dette, eller om de evt. lar det ligge. Tror ikke de helt har bestemt seg.

Utfordringen er at det han sier stemmer 100 %, så det kan tenkes at de bestemmer seg for å dysse det ned.

3 Likes

Men har var også en veldig kontroversiel president. Enten så var du helt med eller helt vekk. Ingenting imellom. Rogan er en komiker som intil nylig trodde månelandingen var faket, aliens finnes og DMT Elfs snakker til han.

Basically hvis du baserer dine valg alene på det han sier om komplekse tema så er det darwinisme imo.

1 Like

Du må være en gedigen sau for å kun følge det en mann sier om alt.

2 Likes

For ikke å snakke om angsten for eget liv og helse. Mange forteller at de står i klasserom, uten noen form for beskyttelse, og er redde hver eneste dag.

Samtidig vet vi at lærere ikke har hatt noen forhøyet risiko for å legges inn på sykehus.

Nå kommer sykemeldingene, forteller rektorer.

Spørsmålet er vel om fryktpropaganda og tiltak har skapt mer sykdom enn selve pandemien.

4 Likes

Det han sier er at 21 åringer og barn som er friske ikke nødvendigvis bør vaksinere seg - så nei det er ikke darwinisme om de det gjelder følger dette like lite som om denne gruppen ikke vaksinerer seg mot influensa hvert år.

4 Likes

Jeg mente rent generelt at det Rogan sier om alt. Ikke om vaksiner. Han har hatt ett par hot takes opp igjennom. Ikke bare ræl asså.

Diskuterer litt med min far om Covid, da han mener covid er veldig farlig.
Jeg har full forståelse for det, siden han er i risikogruppa. Dog blitt vaksinert nå med første dose.
Det jeg lurer på er hva statestikken er på dødelighet og innlegelser på verdensbasis.
I norge ser jeg at FHI har tall på dødelighet i min egen aldersgruppe på 0,002, mens den øker betraktelig fra 60 år og oppover. Er ikke noe ekspert på statestikk, men lurer på hvilkene tall som er gjeldene nå lang tid med Covid?