Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Tror ikke det finnes noen universelle og pålitelige tall på så spesifikke nivå. Spesielt pga det er så mange variabler, og land er så forskjellige. Globale snitt har en tendens til å bli litt intetsigende.

Fhi-tallene er nok derfor de mest aktuelle tallene å forholde seg til.

Ps. Hvis du ikke er utenlandskfødt er risikoen en del lavere enn den som oppgis av FHI.

Men nordmenn gjør ofte som regjeringen sier. Aftenposten brakte etter nyheten tirsdag en rørende reportasje om en bestemor som endelig fikk klemme barnebarna.

Det burde hun ha fått beskjed om at hun kunne gjort tidligere.

Lol - eller tenke selv?

2 Likes

Nå begynner corporate-media å lage litt oppstyr rundt de “kontroversielle” uttalelsene til Rogan. Og så gjør han den kardinalfeilen at han nok en gang prøver å svare med fornuftige argumenter. Det blir tolket som svakhet av pressen.

Vil ikke forundre meg om de fortsetter kjøret, det kommer an på hvor mange klikk de får.

2 Likes

Dette er ikke satire. Dette er laget i fullt alvor. Fortell meg at dette ikke er en kult og en religion.

1 Like

Tror nok ikke helt de tallene du etterlyser er tilgjengelig nei. Er veldig vanskelig å sette sammen gode tall for dette. Er veldig mange parametere som påvirker risikoen og alt varierer jo mye rundt omkring i verden. FHI er en grei start for statistikk i Norge. Men så har vi jo hatt relativt lite smitte i Norge så tallene blir jo litt deretter.

Sverige har en del statistikk også. Her er et par sider å sjekke ut:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

I stedet for å tolke spørsmålet om vaksinasjon av barn og unge som et åpent spørsmål der fordeler og ulemper veies mot hverandre så er Rogans synspunkt “feilinformasjon” som går mot “vitenskapen”. Bør helst sensureres.

6 Likes

Ganske påfallende ja. Dette er tydeligvis et tema som ikke skal diskuteres i det hele tatt.

2 Likes

… and its a parody! Just cause ya’ll are antivax doesn’t make it propaganda.

Parodi på hva da? Twitteren hans taler for seg selv egentlig.

Det er jo ingen som tror at dette er en offisiell video fra Pfizer. Poenget var at det er enkelte som er så helfrelst av covid-vaksiner og smittevern at de lager slike videoer.

image

1 Like

Må jo få påstå at den kommentaren viser total mangel på humor. Er ikke dette han som har laget og lagt ut?

image

2 Likes

Videoen er jo laget for å støtte vaksiner og vaksinering.

Og så er det et opplagt et forsøk på humor på et eller annet vis, men både denne videoen og alt annet han har lagt ut er jo helt tragisk.

Han er så lite morsom at han nesten fremstår som at han egentlig er motstander av vaksiner. I så fall hadde videoen faktisk vært morsom.

1 Like

Tror vel videoen i hovedsak er et forsøk på å være morsom. Synes du gjør mye ut av veldig lite.
Er ikke helt min type humor heller men jeg går da ikke av skaftet fordi.

3 Likes

6 Likes

Bare for å sette det litt i context:
The Babylon Bee is a conservative Christian news satire website that publishes satirical articles on religion, politics, current events, and well-known public figures. It has been referred to in the media as a Christian, evangelical, or conservative version of The Onion .[1][2][3][4]

3 Likes

Ja, det var vel ingen som faktisk trodde at det var noe annet enn satire?

2 Likes

Basert på min erfaring var det faktisk greit å sette det i context :blush:

Det blir stadig vanskeligere å skille mellom satire og virkelighet, så kanskje like greit.

2 Likes

Fra selveste 17. Mai

1 Like
1 Like