Hva er det som egentlig sies her?
Hvem kan få koronavaksine?
I starten vil det ikke være nok koronavaksine til alle i de anbefalte gruppene, så den må gis til dem som trenger det mest først.
Hva er det som egentlig sies her?
Samme symptomer som stress og innesitting - så man vet ikke sikkert hva som er fra sykdommen og hva som er drevet av frykt og passivitet skapt av media og tiltak
Er kl 1748 der borte nå da?
Min new york klokke sier 1340
Viser vel klokkeslettet i Norge tenker jeg. Hvordan det?
Nei jeg vet ikke. Du spurte om hacket, så bare en tanke
Jeg har ikke twatter, kan ikke noe om det.
Var vel mest sagt på spøk, ettersom mannen har vært for nazilockdowns i 10mnd og nærmest jaktet etter folk som ikke følger reglene.
Ja, sånn sett er det helt sprøtt å høre han si det.
Det er ikke hacket, det er da heller ikke så veldig kontroversielt å hevde at man sakte men sikkert må åpne opp samfunnet igjen.
Neida. Passer jo selvsagt ikke uuuuutrolig bra å komme med det nå.
Hadde passet på kvelden den 20 januar bedre, men hey, kan ikke være kravstor i dagens klima…
@sulzrox Vi vet at korona er nærmest helt ufarlig for unge og friske. Dette vet vi ikke med vaksinen. Er ikke uten grunn at FHI ikke anbefaler å vaksinere de under 18.
I starten vil det ikke være nok koronavaksine til alle i de anbefalte gruppene, så den må gis til dem som trenger det mest først.
"Det er svært sjeldent at barn blir alvorlig syke av korona. Vaksinene vi får til Norge først er i liten utstrekning testet på barn og unge. Vi anbefaler derfor i første omgang ikke vaksinen til barn under 18 år. "
Ok. Så det var ikkje fakta informasjon men din meining. Kunne lett misforstå med måten du skrev på.
Fakta rundt dette eksisterer ikke siden vaksinene kun i liten utstrekning er testet på barn og unge. Jeg registrerer at FHI har samme mening som meg.
Jeg registrerer at FHI har samme mening som meg.
FHI har ikke grunnlag for å anbefale vaksinen for barn og unge i dag. Å anbefale den uten at den er testet noe særlig på barn og unge ville vært uansvarlig. Det betyr dog ikke at de støtter denne påstanden din:
Er du ung og helt frisk, så er det større risiko ved vaksinen enn selve sykdommen.
Ja, selvfølgelig. Akkurat «Covid-19 dødsfall « ikke trenger å ha noe med Covid-19 å gjøre, men at viruset og dødsfallene er sammenfalt selvfølgelig i tid. Men det skulle vi ikke tro/opplyses om.
’ Så langt er det ikke noe som tyder på at det har noe med vaksinen å gjøre, men at vaksineringen og dødsfallene har sammenfalt tilfeldig i tid, sier direktør i Legemiddelverket
… Hver uke dør rundt 400 mennesker på norske sykehjem.
Madsen sier at det har vært eldre mennesker med alvorlige underliggende sjukdom, og de har ikke funnet noen holdepunkter for at det har sammenheng med vaksineringen.’
Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler nå en nøye vurdering av nytte og ulempe før man gir koronavaksine til personer med alvorlig skrøpelighet og svært kort forventet levetid.
Ja, kunne vel like gjerne hatt følgende tekst når en 90 åring dør på sykehjem?
Madsen sier at det har vært eldre mennesker med alvorlige underliggende sjukdom, og de har ikke funnet noen holdepunkter for at det har sammenheng med viruset
Helseministeren oppfordrer kommunene til å ta stikkprøver for å sjekke om innreisende faktisk tar coronatest innen 24 timer: – Straffen for å bryte forskriften, kan være opp mot 20.000 kroner i bot, sier Bent Høie (H).
Er dette verre enn å gå på grønt med kofferten full av brennevin?