8 minutter siden
av NTB
Snart 700 tilfeller av britisk mutantvirus i Norge
De ferskeste tallene viser at det til nå er påvist 671 tilfeller av den britiske virusvarianten i Norge, og 42 tilfeller av den sørafrikanske varianten.
Det betyr at det er meldt inn 56 nye tilfeller av det britiske mutantviruset det siste døgnet.
Oslos helsebyråd Robert Steen (Ap) opplyste på en pressekonferanse tidligere onsdag at det den siste uka er registrert 279 britiskmuterte virus og 14 forekomster av det sørafrikanske koronaviruset bare i hovedstaden.
Ifølge Folkehelseinstituttets oversikt var det tirsdag registrert 293 tilfeller av det britiske viruset i Viken fylke, og 106 i Vestland fylke. Ellers i landet er det langt færre tilfeller
Folkehelseinstituttet har foreløpig ikke fylkesvise tall for den sørafrikanske virusmutasjonen
Virker nesten som de muterte virusene fra Sør-Afrika og England kun er en issue her i Norge.
Er det media og norske myndigheter som krisemaksimerer? Eller er det pga mange andre land ikke har gode nok systemer til å analysere eller de ikke bryr seg ettersom vaksinene rulles ut i stort tempo nå?
Bingo!
Har du sjekket?
@anon39067724, hvorfor tommel ned på at jeg påpeker at mutasjoner ikke kun er en issue i Norge?
Er du uenig i at dette er noe man også snakker mye om andre steder?
93 døde av vaksinen nå:
Er du redd for at vaksinering skal få en ende på pandemien slik at du mister din rolle her på forumet…?
Du bryr deg plutselig ikke så mye om dødsfall lengre Rocky?
Merkelig at alle gamle og skrøpelige dør av covid og med vaksine
Alle gamle dør ikke av covid, alle gamle med vaksine dør heller ikke av covid.
Det er mange som overlever covid, flesteparten overlever også vaksine.
Greia er at en vet ikke hvem som bukker under.
En vet heller ikke hva ettervirkningene på sikt blir.
Jeg som er mellom 50 og 60 ønsker ikke å legge inn årene enda, ønsker minimum 15-20 gode år til, aller helst 30.
Jeg kan love dere ungdommer at tiden flyr raskere og raskere desto eldre en blir.
Jeg ønsker også om jeg skulle bli syk, å blir rik og syk, ikke fattig og syk…
Jeg bryr meg om det irrelevante og ulogiske fenomen at enkelte av dem som raser mot at samfunnet prøver å beskytte de svake mot pandemien, samtidig forsøker å skremme folk fra å ta vaksinen. På den ene siden er man frustrert over det livet som pandemien fører oss inn i, og på den andre sider prøver man å skremme folk fra det som kan få en slutt på pandemien.
Jeg fatter i det hele tatt ikke hva deres agenda er??!
Agendaen er sannhet og fakta.
Frihet, og trygghet. Og å kunne være trygg i seg selv istedenfor at hele helsa vår ligger utelukkende i hendene på våre politikere som ytterst sjelden gjør som di sier i utgangspunktet. Det er lov å være skeptisk.
Den frykt propagandaen vi har opplevd i et år nå burde være et rødt flagg. Når det ikkje dør folk nesten. Og spesielt når di samme menneskene dør like fort av vaksinen…
Frihet, og trygghet for de som ønsker og trenger det.
Og det mener du å ha monopol på?
Hvor lenge tror du vi må leve med agens begredelige tiltak, dersom folk lar seg skremme fra å ta vaksiner? For selvsagt innser også du at din metode med å gi blaffen og bare la folk bli syke uten tiltak , er en utopi som aldri vil bli virkelighet?
Tror du ikke at det kan ha sammenheng med tiltakene?
Når det gjelder gamle og syke som dør etter å ha fått vaksinen, er det emne for en revurdering av om vaksinestrategien var den riktige. Vaksine mot Covid19 gir jo ikke billett til evig liv for 100 åringer heller…