«Det som er mest påfallende her, er at hvis du rangerer antall COVID-19 dødsfall blant eldre etter stat per 100.000, er Florida den 11. laveste i landet! Florida hadde 474 COVID-dødsfall per 100.000, mens California hadde 573 per 100.000. Florida slo også noen mindre lockdown-stater:
Dermed eksisterer det bokstavelig talt ingen fortrinn ved å stenge skoler, stenge virksomheter eller bruke masker. Det hele er kun smerte og null gevinst. «
Her er noe å tygge på for de “liberale” i denne tråden:
Og her er noe å tygge på for de “autoritære” i denne tråden:
Skal jeg tolke ditt svar til at du ikke synes at New Zealand har taklet pandemien bra?
Men det kommer også frem i artikkelen at de er godt hjulpet av deres lokasjon geografisk sett.
Dette er også nevnt for noen dager siden, med tanke på smittespredningen i Norge, Island, Finland osv. Hvordan denne var markant lavere en resten av Europa. Og hvordan disse landenes lokalisering har vært positivt i forhold til smittespredning.
Hadde New Zeland eller Australia lagt i midten av Europa er det tvilsomt de hadde hatt like gode smittetall. Selv med samme strategi.
Jepp - dødsfall er liksom så håndfast og enkelt å forholde seg til. Collateral damage som du henviser til har tydeligvis folk langt vanskeligere for å identifisere seg med, for ikke å si føle empati for.
Leste facebook posten hvor han forklarte hvorfor han sluttet. Hvis bare halvparten er sant så setter det Hurtigruten i et sinnsykt dårlig lys.
Står om det her, også.
Dagbladet skriver at den sør-afrikanske mutasjonen øker i Norge…
16:44Johannes Theodor Fjeld
[
74 tilfeller av den sørafrikanske mutant bekreftet i Norge:
](Nyhetsstudio - 74 tilfeller av den sørafrikanske mutant bekreftet i Norge)
De ferskeste tallene viser at det til nå er påvist 747 tilfeller av den britiske virusvarianten i Norge og 74 av den sørafrikanske varianten.
Ifølge Folkehelseinstituttets oversikt er det registrert 311 tilfeller av det britiske viruset i Viken, 222 i Oslo og 123 i Vestland fylke. Ellers i landet er det langt færre tilfeller.
Av den sørafrikanske varianten er 37 av tilfellene registrert i Vestland, mens 23 tilhører Nordland.
Det første tilfellet av den sørafrikanske varianten i Norge er funnet i en prøve tatt i uke 53, mens det var i uke 5 spredningen satte fart. Til nå er 24 tilfeller bekreftet i tester tatt denne uka.
(NTB)
Føre var prinsippet gjelder bare tiltak som man vet er helseskadelige - men å sikre at folk får nok d-vitamin i forebyggende hensikt det skal bevises utenfor enhver minste tvil
En godt mulig forklaring kan være at D-vitamin på et høyt nivå har en forebyggende effekt, men at D-vitamin har mindre effekt som kur dersom man allerede er blitt syk etter å ha hatt for lavt nivå før sykdommen.
Det er vel heller at man ikke har hatt noe tilstrekkelig gode nok studier rundt dette enda? Jeg forstår ikke hvorfor man ikke legger ned mer resurser på å undersøke dette enda.
Helt enig. Er egentlig ganske utrolig at det ikke har vært flere vitenskapelig gjennomførte prosjekter på dette allerede. Kommer vel vil jeg tro. OUS og sitt tranprojsekt er jo et steg i riktig retning. Hadde det ikke vært for at jeg allerede tar tran så skulle jeg meldt meg også. De søker enda deltagere tror jeg. Så hvis man ikke tar tran vil jeg oppfordre til å sjekke det ut
Synd det ikke ble gjennomført på en vitenskapelig akseptert måte i det omtalte prosjektet også. Er jo helt nødvendig for å få resultater man kan konkludere skikkelig med. Dog er det mye undersøkelser, også denne som peker i retning av at D-vitamin er viktig med tanke på å unngå alvorlig sykdom ved Covid-19.
Helt uten å ha noe vitenskapelig grunnlag for det så vil vel jeg tro det aller viktigste er å ha et godt d-vitamin nivå når man blir smittet. Så selv tar jeg både tran og rent d-vitamintilskudd.
Forklaringen er både kynisk og logisk: Det er ingen BP som tjener på at D-vitamin virker.
Ser Sverige har fått en ganske klar stigende smittetrend igjen. Danmark og Finland tenderer litt oppover de også mens vi her hjemme har en ganske så flat trend.