Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Jeg synes de bruker veldig mye tid og energi på å skjelle ut de som er skeptiske, eller i det hele tatt stiller spørsmål.

Det er ikke en god måte å overtale folk på, tvert i mot. Egentlig burde hele vaksine-debatten vært lagt på is frem til det faktisk er mulig for “vanlige” folk å ta den.

Skjelle ut? Hvor er det du mener jeg gjør det?

Ikke du, men mange gjør det på sosiale medier har jeg sett. Mulig jeg bruker for mye tid på sosiale medier :sweat_smile:

Åja, jeg trodde vi diskuterte om man burde ta vaksine eller ikke og hvordan man kom fram til den beslutningen. Ikke hva random folk på internett som ikke er med i samtalen mener. :stuck_out_tongue:

1 Like

Aha, jeg hadde beveget meg ut på en debatt om debatten :grin:

1 Like

Virker som Corona blir mer og mer betent. Aktiviteten i denne tråden har økt i takt med de nye smittetilfellene og restriksjonene.

Sjølvsagt. No er det noe nytt å diskutere

At politikerne følger FHI og helsemyndigheter sine råd er så sin sak. Men hva skal man si når politikerne (som er helt uten fagkompetanse) velger å innføre strenge tiltak som er stikk i strid med helsemyndighetenes råd?

6 Likes

Det er mildt sagt meget spesielt, ja.

Ellers :

6 Likes

Mon tro om ikke Rollag kommune skulle ønske at de gamle fylkene hadde blitt beholdt. 0 smittetilfeller siden 19.november, og i tilnærmet panikkartet lockdown fra regjeringen.

Ryktene skal ha det til at Høyre i utgangspunktet ville at tiltakene skulle gjelde Akershus og Drammen, men at det ville fremstå som et politisk tap. Derfor valgte man å forholde seg til de nye fylkeskommunene, og stengte ned hele Viken selv om dette ikke er smittefaglig begrunnet.*

*Det ryktet er fake news.

2 Likes

“Ikke sett i denne formen” fra videoen

Det gir nesten ikke mening for kongsberg og null mening for rollag kommune. Hvorfor de bruker fylket til å finne ut hva som skal stenges er for meg et mysterie.

3 Likes
2 Likes

Omdømme på vei rett i vasken, så nå er det alle mann til pumpene.
Hvordan ser jeg det for meg? Sånn ca slik:

Tv2: Hei Linn, kan du skrive en tekst rundt det at du hadde tatt vaksinen nærmest uansett? Det hadde vært smud.

Linn: Say no more…

4 Likes

I Norge er det satt 122 000 doser med Astra-Zeneca. Av dem er det oppdaget én hjerneblødning og tre tilfeller av blodpropp.

I hele Europa er det satt 5 millioner doser med AstraZeneca. Av dem er det oppdaget 30 tilfeller av blodpropp.

30 tilfeller av fem millioner.

Ser ut som grei risk reward, spes for de over 50. Selv for de under 50 er sjansen for å dø av Covid-19 ved smitte mye høyere.

1 Like

Dette er de umiddelbare bivirkningene. Du glemmer å ta med de totalt ukjente langtidsvirkningene som vaksinen kan gi i regnskapet.

3 Likes

Det er vel minst 31 som har fått blodpropp etter vaksine i Norge, men 4 av disse + 1 hjerneblødning er mistenkelige siden det er hos unge personer uten underliggende sykdom

2 Likes

Du glemmer å ta med langtidsvirkninger av å få Covid-19.

2 Likes

I Frankrike har de oppdaget en variant som sniker seg unna pcr tester. Jeii.

Selektert frem ved å ikke sette syke mennesker som har testet negativt i karantene.

Btw, lovet ikke denne tråden meg at viruset skulle selektere seg mindre dødelig mer smittefarlig, ikke mer dødelig og mer smittefarlig?

1 Like

Uansett så er jeg så ung, har blodtype 0+ og er vaksinert med BCG, at risikoen er tilnærmet null for min del når det kommer til korona. Ser derfor ingen grunn til å ta risikoen med en vaksine som dreper mye unge folk og har totalt ukjente langtidsvirkninger.