Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Ikke ved harde lockdowns tydeligvis? :see_no_evil:

I denne tråden er det status quo skjønner jeg :roll_eyes:

2 Likes

Dette er uten tiltak. Med lockdown ser det ut til at vi kan oppnå det motsatte med mer dødelig og smittsomt.

2 Likes

Med andre ord så vil tiltakene fortsette selv etter at smittetallene nærmer seg 0. Fordi det kan jo hende at den nye franske varianten sprer seg :scream: Stol på at media snart plukker opp dette.

4 Likes

Shit burde åpne opp fullstendig sånn at den britiske og brasilianske varianten kan slå seg sammen og bli til forkjølelse!

3 Likes

Litt interessant at det ser ut som mRNA vaksinene har mindre bivirkninger enn de klassiske. For selv om jeg hadde tatt Astra-Zeneca hvis det ikke finnes alternativer, så foretrekker jeg nå en av mRNA vaksinene.

2 Likes

Poenget er at de mutasjonene som gjør at folk blir mindre syke blir spredd lettere siden de som har den vil føle seg frisk å gå ut å spre smitten hvis man ikke har lockdown. Under lockdown så er det de som er veldig syke som må ut å oppsøke hjelp og dermed spre smitten.

2 Likes

Har vi fått noe info om hvorfor man stenger ned? Jeg har ikke lest VG eller Dagbladet, eller sett noe konferanser. Så er genuint nysgjerrig på hva begrunnelsen er per dags dato.

Faren for exp vekst og sykehusoverbelastning, I guess

1 Like

Jeg har fulgt med på både Raymondsens og Høies pressekonferanse som var i går.

Av det jeg fanget opp av begrunnelser er det følgende:

• økende innleggelser
  • britisk mutantvirus som er mer smittsomt
  • flere unge som legges inn
  • vi kan risikere at helsevesenet “brekker”

Fikk ikke imidlertid ikke høre noen konkrete tall på antall innleggelser, hvor mange vi kan tåle, hvor langt vi er fra det osv. Så jeg oppfatter at de snakker litt som barnehagelæreren gjør til barn

2 Likes

YESS,KEEP IT COMING! :tired_face: :face_vomiting: :persevere:

La meg gjette - den er mer smittsom og mer dødelig :sleeping:

2 Likes

Vi har sikkert alle hørt ordtaket “Å dø rik”…men det skal da være måte på,-når “vi” nå sitter på en god avkastning…så blir hele kloden stengt ned!!

Når skal dette ende… :pensive:

“Varianten ble først påvist i Filippinene og har fått navnet VUI-21MAR-02 (P3) – den er nå definert som en variant som blir undersøkt, fremfor en variant av bekymring, skriver kanalen videre.”

Ingen krisemaksimering enda nei.

1 Like

Det vil skrives lærebøker i psykiatri om denne massepsykosen.

6 Likes
3 Likes

Tryggest det, enkelte sliter med å forstå alvoret.

2 Likes

Fra NRK:

1156 nye koronasmittede siste døgn

PUBLISERT SOM EN VIKTIG MELDING KLOKKEN00:09 IKORONAVIRUSET

Det siste døgnet er det registrert 1156 koronasmittede i Norge. Tallet er 442 høyere enn samme dag for en uke siden. Totalt er det nå registrert 82.455 smittede, ifølge oversikten i det nasjonale meldesystemet for smittsomme sykdommer (MSIS).