Jeg synes faktisk ikke at AP-politikerne kan lastes for at saken henlegges. Politiet henlegger mye større og viktigere saker hver eneste dag.
Jeg tipper de heller ville betalt en bot og blitt ferdig med saken.
Jeg synes faktisk ikke at AP-politikerne kan lastes for at saken henlegges. Politiet henlegger mye større og viktigere saker hver eneste dag.
Jeg tipper de heller ville betalt en bot og blitt ferdig med saken.
Jeg er ikke ute etter å ta AP politikere, men når politiet bruker tid og ressurser på å ta ungdommer på hjemmefest der det bare var en person for mye! Og det var også i en enebolig.
Så bør de ta seg tid til denne saken😅
Men her var jo ikke politiet til stede…
Man kan ikke gi folk bøter basert på et avisoppslag.
Men politiet opprettet jo sak?
Og de som var tilstede har jo sagt hva som hendte.
Blir jo samme som farmen gjengen som hadde fest, der kom det fram i sosiale medier at de hadde vært for mange?
Ja, en skikkelig suppe har det blitt både for politiet og de involverte.
Slik går det når man lar sensasjonsjournalistikk styre dagsorden.
Det burde aldri vært opprettet sak i utgangspunktet, og politiet skjønte vel fort at de faktisk egentlig ikke hadde noe å gå på.
Skal de gi bøter må det innkalles til avhør, det må skrives protokoller, det må dømmes etc. etc.
Det er ikke bare for politiet til å skrive ut en bot helt uten videre, man har faktisk rettssikkerhet her i landet og det skal følges helt klare prosedyrer.
Fra VG
10:28Synne Eggum Myrvang
Helsearbeideren som var innlagt på Haukeland sykehus med blodpropp i lungene mandag, ble skrevet ut tirsdag ettermiddag. Det bekrefter fagdirektør Marta Ebbing ved Haukeland overfor VG.
Pasienten hadde fått AstraZeneca-vaksinen for noen uker siden, og var en tidligere frisk person mellom 18 og 64 år.
– Pasienten hadde et ukomplisert forløp. Heldigvis, får vi si, sier Ebbing.
Tilfellet er meldt til Legemiddelverket, og det er nå opp til dem å vurdere om blodproppen kan ha vært en vaksinebivirkning.
– Det er viktig å huske på at det også forekommer blodpropp hos tidligere friske, unge personer som ikke er vaksinert, så det å finne ut om det er en overforekomst i den gruppen som er vaksinert er det som er viktig for helsemyndighetene nå, sier Ebbing.
Det er ikke flere innlagte med mistenkte bivirkninger fra AstraZeneca ved sykehuset nå, opplyser hun.
Tirsdag fikk 13.000 ansatte i Helse Bergen en SMS der de ble oppfordret til å melde ifra dersom de har fått bivirkninger etter vaksinering, ifølge BT. Onsdag har helseforetaket fått 70 tilbakemeldinger.
– Vi er nå i gang med å gjennomgå og sortere disse meldingene. Noe av det er vanlige bivirkninger, mens noe kan være uvanlige bivirkninger som skal meldes Legemiddelverket, sier Ebbing til avisen.
Sånn ca
Dette blir en selvmotsigelse. Tror du at færre vil forstå “alvoret” hvis de forklarer grunnlagene for tiltakene bedre?
Interessant lesning!
– Jeg har ikke noe stort behov for å diskutere det, men jeg etterlyser at det er mer omtale om det i mediene. At det er søkelys på andre vinkler enn de mest kjente. Det finnes mange sider av en sak. Jeg går forbi avisene, og følger ikke med ellers i mediene, og jeg ser at det er strenge tiltak som iverksettes, og etterlyser en grunn, annet enn at alle er enige om at nå skal vi sette i gang masse tiltak. Vi må ha en grunn for å sette i gang disse tiltakene, og jeg synes ikke at grunnen er god nok, men det er min personlige mening. Det er ikke dermed sagt at den er rett, men det er andre sider av saken som bør opp og fram i mediene.
Haha, det er noe av det rareste jeg har lest.
Han mediekontakten til Tøyen Cola virker jo helt fjern?
Svenske myndigheter undersøker om Johnson & Johnson-vaksinen kan kobles til blodpropp
Läkemedelsverket i Sverige følger nøye med på Johnson & Johnsons koronavaksine for å vurdere om den kan knyttes til økt risiko for blodpropp.
Vaksinen ble godkjent av EUs legemiddeltilsyn i forrige uke basert på en stor studie. Men studien viste også at det kan være tegn til økt risiko for blodpropp som følge av vaksinen.
– Det var ikke nok til at man kunne konkludere at det har en sammenheng med vaksinen. Men det er et spørsmål som overvåkes, sier Ulla Wändel Liminga, ansvarlig for legemiddelsikkerhet ved Läkemedelsverket.
Sverige har i likhet med en rekke andre europeiske land, inkludert Norge og Danmark, satt bruken av AstraZeneca-vaksinen på pause mens det utredes om vaksinen kan føre til økt risiko for blodpropp.
Heller ikke det er en mRNA vaksine.
Bokmerket dette innlegget til å dukke opp om én uke (lurer på om det fungerer sånn?).
Blir spennende å se om de har overdrevet, underdrevet eller truffet blink. Jeg vet hva jeg tror.
Både Johnson & Johnson og AstraZenecas er Virusvektor – ikke-replikerende
Moderna og BioNTech/Pfizer er RNA-basert
Jepp, og det er nok endel større sjanser for slike bivirkninger der. Lurer på hvordan det er med mRNA. Det har ikke vært nok slike vaksiner til at man egentlig vet. Kanskje det bare er lite bivirkninger?
Gitt at han ikke tror på noen av konspirasjonsteoriene virker han fjern ja, da virker det helt idiotisk å feste det på flaskene.
Om han derimot tror på disse virker det smart å ikke si det når media tar kontakt ihvertfall, det er jo å grave sin egen grav, men han har vel allerede sagt det ved å feste dem på flasken? Enten fjern eller sittet for lenge på twitter, eller et eller annet alternativ jeg ikke klarer å se for meg.
Ja, vaksinene medfører gjerne noen sykedager, så hvis man får stor pågang samtidig som alle de ansatte ligger hjemme etter vaksinering er det ikke ideelt