Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Jeg spør igjen; er kilden troverdig ?

2 Likes

Det er vel ingenting i forhold til deres naboer som sier det kan ikke bli fred foer hele Israel er utslettet. Da kan du snakke om menneskerettigheter.

Vi vet ikke mer enn deg. Tallene sies og komme fra, det Israelske Helseministeriet, og analysen av disse fra ett Universitet i Marseille.

Naar det gjelder og stole paa Israel, sier Pfeizer selv at vaksninen virker i 6mnd. Slik at hele verden maa vaksineres minst en gang i aaret om ikke oftere. Det ser ut til at vi maa leve med Covid 19 resten av livet.

1 Like

Og vaksinepass :see_no_evil:

flat utvikling i Texas etter full åpning… :thinking:

2 Likes

Disse er vel ikke imponert over NewsVoice:

Jeg har ikke rukket å se i detalj på tallene som ble presentert i undersøkelsen som ble postet lenger opp her men generelt tar de fleste “lugubre sidene” utgangspunkt i faktaopplysninger og forsøker å vri det til å støtte deres holdninger. De er ofte ganske gode til å vri og vende på ting slik at det ser ut som fakta men ikke i det heletatt er det.

1 Like

Dette er ikke tall News voice har laget, De rapporterer kun om en undersoekelse foretatt av AIX-Marseille -Univeristy, som sier de har anaylsert tall fra de Israelske helseministeriet.

1 Like

Som sagt har jeg ikke fått sett på datagrunnlaget men det litt suspekte sider er gode på er jo å presentere tall for noe annet enn de egentlig viser. Selv om tallene det refereres til er riktige er det langt i fra sikkert at de faktisk viser det man påstår.

Så for meg blir det bare naivt å ta konklusjonene for god fisk selv om man refererer til offisielle tall.

2 Likes

Det vil vaere veldig ille hvis dette er sant, og regjeringer verden rundt har holdt disse tallene hemmelige for hvermansen.

Hvis det er sant, maa det vaere en av tidenes skandaler. Doeper den umiddelbart Covidgate.;-))

1 Like

Tror ikke engang vi har sett begynnelsen på covid-skandalene.

Folk begynner nok å våkne til sommeren/høsten når alle som vil over 45 har fått vaksine, sykehusene er tomme, ingen dør - men samfunnet fremdeles er stengt ned.

Jeg håper ihvertfall at folk begynner å våkne da.

2 Likes

Men når norsk media går ut med tall om smittede på en slik måte at det gir inntrykk av at de er syke, og går ut med tall om katastrofalt mange døde i ( ikke- nedstengt)India uten å fortelle at disse tallene/døde er langt under døde i Norge et vanlig influensaår, så spiser du det greit?

3 Likes

Uten noen som helst form for restriksjoner, regner forskerne med at antall corona doede ville vaert 3 ganger hoeyere enn hva innfluensaen skaper.

1 Like

Ja, forskerne kan regne ut. Hvor mange hundre tusen var det svineineinfluensaen skulle ta livet av i Norge, igjen ?
Så får vi se på tallene. - Og samtidig undres over hvorfor media & myndigheter hauser opp tall uten å sette det i sammenheng.

2 Likes

Gidder ikke kommentere påstandene i spørsmålsstillingen din men jeg har da alltid sagt at man bør gå til kilden og gjøre seg opp sin egen mening.

Gjennomsnittelig doer det litt over 900 mennesker av innfluensa i aret. De regner med at antall corona doede, vil ligget paa rundt 3000 uten noen form for restriksjoner.

Ja, det ser ut til å være mer & mer viktig.
Litt trist at man ikke lengre kan stole på media & myndigheter, men vi får ta dette til etteretning.

Jeg husker endel lignende argumentasjon rundt Y2k. Jeg jobbet da med IT-drift, og det ble gjort enorm innsats hos alle for å unngå store problemer. Når det da gikk relativt bra var det jo mange som dro den den enkle konklusjonen at det var bortkastet innsats fordi ingenting katastrofalt skjedde.
Tipper de som jobber med å begrense impact av denne pandemien kjenner litt på de samme følelsene.
Pluss oss andre som forstår at tiltak begrenser konsekvenser.

1 Like

image

Jupp tiltakene fungerer som forventet.

2 Likes

Influensasesongen gikk over i år også. Hvem skulle trodd det.

(Merk: Covid er ikke influensa, men er et sesongvirus på samme måte som influensa.)

3 Likes