Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

“Blir det annonsert et a) konvertibelt bro-lån fra NTG og venner (inkl Eksfin og SB1) som allerede er gitt i Q1”

Er det gitt et konvertibelt lån i Q1? Til hvilke betingelser? Hvor finner vi info om det?

Ifølge Q4 23 rapporten gjenstod kun 0,4 MNOK av kredittfasiliteten på 12 MNOK:

At the end of 2023 the cash balance was NOK 40.2m (NOK 10.2m Q4-22) and NOK 0.3m available through our credit facility.

Og fra Q4 23 Q&A:

We have a credit facility of NOK 12m and the bank is very happy to increase that to NOK 25 million as we scale up revenue. It is linked to working capital needs and receivables.

I Q&A-en svarer de ikke direkte på spørsmålet om “how long does your current cash position last”, men det kan man lett anslå når cash ved årsskiftet var ca 40 MNOK og de brenner ca 20 MNOK per kvartal.

Det blir veldig spennende å høre på Q1 webcast hva finansiell status er nå. De har gått temmelig kjapt gjennom det ved siste webcaster, denne gangen bør det kommer mer enn det. Håper ny CEO er mer åpen enn de foregående.

Jeg nevnte vel at TSLC var semileds sitt datterselskap for over et halvt år siden, og så øyeblikkelig conection der. Ikke glem at Camly Doan (Director of Product Management & Marketing i Crayonano) tidligere har jobbet i SemiLeds (og er datter av CEO der). Derfor litt skuffet over at det ikke har blitt noe samarbeid før nå.

Jeg har ikke store forventninger til morgendagens presentasjon når det gjelder nye avtaler. Jeg forventer fortsatt at ting tar tid. Muligens kan vi få vite noe mer angående progresjon med blue chips aktørene, men ikke noe konkret.

Når det gjelder finansiering så er det litt snodig at det ikke har skjedd noe, utover at de har sagt at de har behov for å hente mer penger og ser mot strategisk investor. Det er tre alternativer slik jeg kan se det:

1. De styrer skuta som fulle sjømenn uten kurs og er tomme for penger. Da tror jeg ikke Dobbertin hadde tatt jobben.

2. De selger UVC leds som bare det, og cash flow overgår utgifter. Dessverre er vi nok ikke der enda…

3. De har en eller flere finansiell investorer/beilere klare, og derfor ingen grunn til høy puls. Dette tror jeg på. Spørsmålet er hvem som blir blir investor og til hvilken pris…

2 Likes

Det har dessverre ingen andre heller når du ser på kjøpssiden…

It is time for CrayoNano to launch new products or at least some lab results of upcoming products.

Lets really hope this new CEO is positioned and placed by an acquirer or an industrial strategic investor. He is of a caliber to be that looking at the previous roles and responsibility. Osram is also been speculate as a possible buyer of CrayoNano. What is for sure regardless, its a huge win for the company getting this CEO.

Lets end the wandering with an upside.

Never forget:

6 Likes

Linkedin - [Video] CrayoNano on LinkedIn: #crayonano #tslc #uvcled #partnership #innovation #sustainability…

Hei alle - leser med interesse de mange innlegg og samtalene om Crayonano. Og det drypper inn samarbeidsavtaler og positiv informasjon. Men ingen kursreaksjon. Jeg tror dette selskapet skårer sterkt på 3 Uer: Upopulært- Underanalysert og Undervurdert. Noen må vel sove i time her. Så snart dukker det opp noen bjellesauer- så kommer det noe til- og så begynner Per og Pål å kjøpe- og så… JA- kanskje det er en emisjon eller to etterhvert - men hva gjør vel det - om kursen etterhvert stikker opp mot 20-30-40-50… Kanskje vi er flere år frem i tid - men tid er det eneste vi - eller våre barn/barnebarn etc har nok av. Så vær tolmodig - fremtiden er foran oss - ikke bak oss. Og kos dere på 1Q rapporten- det er bare et lite skritt for menneske - mens CNANO er et stort skritt for menneskeheten - og renere vann. God sommer.

1 Like

Semiled har Marketcap på 11 musd på nasdaq. Dvs rundt NOK 120 mill

Ser at havbruk og landbruk nevnes som nye satsningområder for samarbeidet med semileds. Det er bra at målskivene utvides.

Oppdrett kanskje?

The Company continues to progress both short-term and longer-term funding discussions, and hopes to be in a position to provide an update on short-term funding very shortly, with any offer being made available to all shareholders on the same terms.

Apropos oppdrett… Det hadde jo vært på sin plass at Witzøe/Kverva/Salmar gikk inn i som investor i selskapet.

1 Like

Ikke mye cash igjen, mindre enn fryktet. Noe må nok skje på ganske så kort sikt her mht finansiering…

Net cash flow from operating activities in Q1 2024 was NOK -15.7m (Q1 2023: NOK -24.0m; Q4 2023: NOK -19.0m). At the end of Q1 2024, available cash was NOK 13.2m (Q4 2023: NOK 40.5m), including that available through its asset backed lending facility. This facility was successfully secured in 2023, and can be increased based on the scale-up of commercial activities.

CrayoNano is currently in active discussions and working closely with several global names, including a leading home appliance manufacturer, and hopes to announce a new design-in with a blue-chip brand shortly, as well as other strategic and commercial partnerships.

2 Likes

At the current monthly opex of approximately NOK 6m, CrayoNano would be breakeven at approximately NOK 150m sales revenue using a +50% gross margin assumption. To give an idea of the progression to breakeven, the weighted pipeline for 2024 currently shows projected sales revenue of NOK 67m, and NOK 133m for 2025.

Finner du noe om oppdatert “roadmap” i presentasjonen? Jeg har så langt ikke funnet noe… (kilde i tråden her: CrayoNano AS - #4136 av SuperTechInfo)

Det ser ut til at Crayonano trenger ca. 100m i kapitalforhøyelse fram til de er cash positive, om ikke noe kan ordnes med lån.

1 Like

Det høres ut som et rimelig anslag. De tjener omtrent ikke penger p.t. så alt i salgsestimatene må komme i løpet av de 3 resterende kvartalene i år da.

Sales revenue in Q1 2024 was NOK 129,000 (Q1 2023: NOK 135,000) and related to sample shipments to prospective customers and initial sales to distributors

" … revenue growth is anticipated to be second-half weighted due to the anticipated lead times. "

1 Like