Så her blir det nå endelig budrunde for å skaffe seg patentene
Er Condalign og de andre NTG selskapene like dårlige? Det er litt int. å se utviklingen i resten av selskapene. Om hele korthuset er basert på samme surrete opplegg som Crayonano, eller om de faktisk har noen verdier og klarer realisere det. Strategien om å sminke grisene før raske salg er vesentlig vanskeligere enn hva disse gutta hadde tenkt… Man må nok bygge opp for langsiktighet og ikke så mye snarveier. Da blir selskapene mer attraktive for salg over tid. Er det mange som sitter på aksjer i Condalign og NTG her? Null kjøpere på ordinære aksjer i Condalign… Enorm spread i et skakkjørt NTG på børs…
Dessverre rotet meg bort i Condalign også
Huff, du har hatt maks uflaks, men kjenner flere som sitter i NTG og de er ikke veldig imponert… Du får rett og slett ikke solgt deg ut, bondefanget i systemet der og.
Du får solgt deg ut av NTG, men til en veldig lav kurs…
Det virker på meg som CondAlign har litt bedre kontroll, de leverer i alle fall på produktutvikling omtrent som de guider. Problemet er vel på samme måte som CN at likviditeten er dårlig og det har tatt tid å få fart på salget.
Og at de har megastore internasjonale konkurrenter
For å fokusere tilbake på CNANO så hadde det vært av interesse om aksjonærforumet kunne bli oppdatert fra bostyrer.
Vet ikke hvor mange vi er her inne, men samlet representerer vi uansett ett potensial til å kunne utgjøre en irritasjon eller en faktor i det videre. Bostyrer vil nok også ha en forståelse for at aksjonærene ønsker en mulighet til økonomisk reparasjon etter de siste års uheldige resultater.
For min del kan jeg ønske å bidra i en gruppe om flere har interesse av å “grave videre” i boet. Kan for min del vurdere å sette av 50 - 100K om en skulle komme i posisjon til å gi noe bud.
For å bli oppdatert så må vi komme med skriftlig bud ? Jeg er også med med litt
Trenger ikke å gi bud for å bli oppdatert, men man må da velge en som har tid / interesse til å være kontaktpunkt for bostyrer.
Så de er forpliktet til å oppdatere til tidligere aksjonærer hvis man ber om det?
Hvis en skulle melde at en aksjonærgruppe ønsker informasjon / vurderer å gi bud vil det være naturlig for bostyrer å oppdatere om det som måtte skje med verdier og bud.
Ok, kan du ta ansvar ? Jeg kan i så fall prøve å få med flere, ringe litt rundt til aksjonærer
Har litt mye på kalenderen for min del.
For å i det hele tatt ta kontakt må det foreligge en konsistent gruppe med en forpliktet vilje. Det virker som om det er kloke hoder her inne som kan ønske å følge opp boet, men da må hver og een melde en vilje / interesse til dette.
Jeg kan bidra i en eventuell budsituasjon, og i intern dialog. Har ikke tid til å være kontaktpunkt / dialogansvarlig.
Kontaktinformasjonen til bostyrer ligger åpen inne på Mennesker - Simonsen Vogt Wiig
Det tror jeg alle har, altså masse i kalenderen
Bingo; du skrev i går følgende (som svar på min påstand om at det initielt kun var et lån vi hadde gitt.
Hva bygget du dette på?
Kan ikke se at du har gått tilbake på denne påstanden.
Bingo123Insider
Jo de har blitt til pref aksjer på vps
Den runden før sommeren tenkte jeg på
Det vi gikk inn med der har jo blitt til pref aksjer
Sendt en melding til advokaten og meldt om interesse. Bedt om en kort prat for å forstå hvilke forhold som gjelder. Ikke noe respons foreløpig.
Takk for klare og konstruktive innlegg!
Å kjøpe selskapet eventuelt, om det skulle være økonomisk oppnåelig for en samlet gruppe vanlige aksjonærer, vil nok være fullt mulig om vi snakker opp til 5 millioner kroner og alle bidrar for å redde hva de alt har stående i selskapet og er tapt om man ikke selv gjør en innsats for å berge det.
La oss si at man ender opp med å sitte på alt av papirer og av patenter og forskningsdokumentasjon o.s.v., dette vil kun ha verdi i to tilfelle: 1) man selger det ut av landet, hvilket kan gjøres med god gevinst dersom bostyrer ikke selv forsøker å annonsere booppgjøret utenlands, 2) man har penger nok til A) ansette forskere og selgere og en regnskapsfører/revisor og å lønne dem, B) man har penger nok til å produsere og å distribuere. Det allerede eksisterende distribusjonsnettet vil nok være gyldig og kunne benyttes dersom det ikke strekker for langt ut i tid å opprettholde produksjon og leveranser.
Så alternativ 1) ville nok være løsningen å gå for - lettest og vil ikke kreve ytterligere kapital enn til kjøpet av verdiene. Og det kan nok kanskje også gi en 10 ganger eller mer i gevinst. Altså må man se på det som en investering, omtrent som å flippe en bolig og ikke som å floppe et selskap som Jo & Co har gjort.