Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Deep Value Driller (DVD)

KEY INFORMATION RELATING TO THE CASH DIVIDEND TO BE PAID BY DEEP VALUE DRILLER AS

Juhu! Nå blir det jul igjen! Må innrømme å ha vært ørlite deprimert etter å ha kjøpt meg inn igjen på stadig synkende kurser fra beg. august av. Men å få NOK 185,000 i utbytte (som ikke en gang er skattbart) er meg ikke i mot. Og så månedlige utbytter fra og med neste måned!

Jeg erklærer barskapet for (nesten) åpent!

:grinning: :rocket: :beers: :beer: :dancer: :woman_climbing: :cocktail:

2 Likes

DVD – EX. DIVIDEND NOK 1.00 TODAY

DVD – EX. DIVIDEND NOK 1.00 TODAY

Sett litt på det med både utbytte og BB periode osv. Det siste først: Ut fra q2-tall 09.08.24 er det stipulert 11 + 6 brønner (altså ikke akkurat tidsbestemt). Og pr q2 står det at brønn nr 5 er underveis. BB begynte 08.09.23, men full rate var fra 01.11.23. Så det siste skulle tilsi at de har brukt ca 2.5 mnd pr brønn frem til q2 rapporten. Med samme fremdrift kommer jeg til at de 11 brønnene burde være ferdige et stykke tidlig (?) ut i 2026.

Det viktigste for oss aksjonærer nå burde kanskje være når eventuelt opsjonen(e) faktisk BLIR erklært. Det er naturlig nok stipulert i kontrakten mellom DVD og Saipem, og tar for gitt samme inneholder en P&C-klausul, som ikke vi “dødelige” får kjenne detaljene om (før erklært). Tidsrammen for erklæring av opsjoner vil garantert være en viss periode i forkant av utløp første periode.

Slik jeg ser det (rett eller feil), tror jeg det er signifikant sannsynlighet for at opsjonen(e) blir erklært, har ikke hørt noe annet enn at skuta fungerer utmerket, og det var vel tidlig i borefasen meldt at skipet hadde støtt på en av de største oljeforekomstene noensinne registrert utenfor Elfenbenskysten. Opsjonene vil selvfølgelig være på høyere rater enn det skipet oppnår nå (rundt $ 146,000 om dagen tror jeg), ellers hadde vel ikke befrakter fått opsjonene. Og Saipem soper vel ellers inn penger om dagen, så de har ikke akkurat dårlig råd. Oljeprisen fluktuerer selvfølgelig (rene døgnfluetendenser der), men kan heller ikke se lyset er helt slukket for oljebehov nærmeste fremtid (i hvert fall ikke før jeg går til hvile i penalet).

Med mulig risiko for å oppsøke et gravsted nær meg nærmeste år eller slikt (man vet aldri) og summa summarum: Tror det ser bra ut, og så blir det utbytte hver måned fremover (kanskje første rundt 08.11.2024?) på ca NOK 0.25 pr aksje. Bonus: Hvis Saipem klinker til og kjøper hele skuta!

Subjektiv? Ja. Har fremdeles 175,000 aksjer. Men det er peanøtter i forhold til hva Moræus-Hansen, Tvenge, Thor Hushovd, Aksel Lund Svindal og en del andre “notabiliteter” har.

PS. Ser Pareto har kommet med nytt kursmål på 30.- Altså ned fra 35 tidligere. Mao bare 40% oppside. Det kan jeg leve med. Send gjerne blomster før bisettelse! Husk gravøl!

:grinning: :beers: :beer: :beer: :beer: :cocktail:

3 Likes

Deep Value Driller AS – Q3 2024 results and dividend of NOK 0.25 per share declared

KEY INFORMATION RELATING TO THE CASH DIVIDEND TO BE PAID BY DEEP VALUE DRILLER AS

Utbytte på NOK 0.25 (skattefritt!) er helt som i tråd med forventninger! Mht utbytter kommende måneder vil jeg anta det blir på samme nivå, men naturlig nok justert for valutakurs.

Eneste (og ganske viktig må innrømmes) negative er kursutvikling siste tiden. Men markedet bestemmer! Også notert at Torstein I. Tvenge solgte rundt 10% (300,000 aksjer) av sin portefølje tidligere i uken. Men noterte meg også på den annen side at Fornebu Eiendom og Vinpartner AS samme dag kjøpte hhv 84’ og 94’ aksjer hver i DVD. Og de firmaene er eid av Tvenge …

Vel, den som lever får se! Og siden det er fredag, får man satse på å overleve i det minste til blåmandag!

Riktig god helg!

:grinning: :beers: :beer:

4 Likes

DVD – EX. DIVIDEND NOK 0.25 TODAY

Deep Value Driller AS – Dividend of NOK 0.25 per share declared

Deep Value Driller AS – Dividend of NOK 0.25 per share declared

Financial calendar

DVD innfrir, igjen. Ikke så mange som utbetaler månedlige og skattefrie utbytter (tilbakebetaling av innbetalt aksjekapital). 60,000.- skattefritt hver måned (måtte det bare vare) er ikke dette gamle fugleskremselet i mot!

God helg! :beers: :grinning:

4 Likes

Dersom vi antar at opsjonen blir callet så er det jobb ca til sommeren neste år? Og deretter satser vi på at skipet selges for en god sum? Virker å være bra r/r, men samtidig være obs på kontraktsrisikoen og at opsjon ikke er gitt blir avropt

Ja, tror det vil være omtrent det. Husker ikke nøyaktig, men har vel beregnet ca 2 måneder
pr borehull. Og opsjonen er vel på 6 slike tror jeg. Salg er drømmen, til Saipem eller andre. Er vel q4-tall som kommer 07.02.25, og der blir det nok få overraskelser, nåværende inntekt er fast
og tikker inn hver måned. Utgiftene er begrensete, er vel bare en mann på kontoret i Norge.

Håper det 7. feb blir sagt noe om hvor de står mht Saipem og forlengelse (det bør jo erklæres i god tid i forkant første periode utløper) eller om det er noe annet på gang. Skjønt, DVD er ikke akkurat informative i sine rapporter. Vel, vi får se!

God helg! :beers: :grinning:

Deep Value Driller AS – Q4 2024 results and dividend of NOK 0.25 per share declared