Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Deep Value Driller (DVD)

Bør bli kjør imorgen.

Og det ble det! Selv om det går i et tempo som vitner om at ikke folk flest (og disse famøse anal-ytikerne) har fått med seg betydningen av kontrakten. BB er noe annerledes enn T/C, det er en distinkt og essensiell forskjell som enhver som er i nærheten av interesse for bransjen burde få med seg allerede i barneskolen. Nei, i barnehagen! Blystad, Walsøe og Hvammen investerer nok ikke 20 mill hver i en aksje for å hanke inn “usle” 1 mill i fortjeneste. Innbiller jeg meg da. De har muligens en noe lengre horisont.

Hvor blir det forresten av denne analytikeren som hadde skrevet en foreløbig analyse på sin “back -of-the-envelope”? Var konvolutten brun? Får han/hun ferdigkalkulert om det blir 45 eller 120% oppside i inneværende år?

Jaja, skal ikke stikke under en stol at jeg selv har realisert noe gevinst. Å ha mer enn 4 mill investert i en enkelt aksje er sikkert peanøtter for enkelte, men ikke undertegnede Struts. Drømmen er selvfølgelig å få vinger som funker, men i sjels alder ser utsiktene dårlig ut, har mer enn nok med å få bena i funksjon. Men akkurat nå dreier pilen for meg mer mot Enten - ka dokker tru? :grinning:

1 Like

Ser fra gårsdagens FA at Fredrik Stene i Clarksons kom med en kjøpsanbefaling for DVD (og en haug andre riggaksjer) med kursmål 33.- NOK. Er egentlig skeptisk til alle disse anal-ytikerne, de kaster ut tall i hytt og pine og når sjelden (slik kan det i alle fall synes) kursmålene sine. Men det er jo lov å håpe og drømme, hadde egentlig vært mer enn fornøyd med en kurs halvveis på 20-tallet! :grinning:

Enig med Struts. DVD er et bør stige pent fremover.

Q1-tallene presentert i dag. Som forventet ennå ingen positiv cashflow. Den største forventningen var vel (min mening) knyttet til “guiding”/info om fremdriften på arbeidene frem mot overlevering til Saipem. Og fremdriften virker som er “on schedule” og innenfor kostnadsrammene. Kursmessig har det ikke vært mye å rope hurra om siste kvartal (eller så), det skal sies. Men de store aksjonærene har ikke solgt seg ned. Uansett, her er (hvis jeg med min mikroskopiske innsikt i data) rapporten:

NewsWeb (oslobors.no)

1 Like

Ryktene sier at skipet må over sommeren før ferdigstilles, muligens September :man_shrugging:t2:

Vet du hva som gjør at det isåfall drøyer litt? De har vel sagt i løpet av Q3, så er jo forsåvidt innafor

Må innrømme at jeg ikke fester så voldsomt lit til “rykter”. Men observerer at de store aksjonærene øker og ikke minsker beholdningene sine. Jeg tror “gutta” vet hva de driver mht ferdigstillelse mot BB/CP til Saipem.

Ved generalforsamlingen for et par uker siden sa de at de regnet med overlevering tidlig i Q3. Om det er oppstått noe i etterkant vet ikke jeg, men en forsinkelse på 2mnd regner jeg vel med at det kommer melding om. Særlig hvis det medfører ekstra nevneverdige kostnader

Tror du har helt rett - og q3 er jo rett rundt hjørnet - god sankthans! :grinning:

Kjente ikkje til at dei hadde informert markedet om Q3. Trodde det fortsatt var Juni/Juli som var gjeldene.

Siste jeg snakket med folk som sitter tett på her var det snakk om månedsskifte aug/sept.
Men det var i midten av mai jeg forhørte meg, kan ha endret seg.

De har ikke sendt ut noen melding om det tror jeg. På generalforsamlingen informerte imidlertid Maier om hvordan arbeidet med riggen gikk og overlevering var ventet å skje tidlig i Q3 sa han. Han sa for øvrig også at selve overleveringen skjer i Ølen. Dette var 8/6 hvis jeg ikke husker feil

Hva fremtiden bringer er som regel vanskelig å spå. Særlig i sommermånedene, som ofte kjennetegnet av “agurktid”. Nyheter kommer nok “in due course”. I mellomtiden unner jeg alle en fin sommer samt å ta en øl (eller tolv), om det så er i Ølen eller andre steder. Salud! :grinning: :beer: :beer:

Begynner “sea trials” tidlig juli meldes det

Deep Value Driller - Offshore Drilling industry set to be reshaped

Strålende, også med link til DVD’s hjemmeside! Topp! :grinning: :beer: :ok_hand: :champagne:

Ok, og aldri vært sikker på om reklame er godt eller dårlig nytt når det gjelder aksjer. Men uansett, til de av dere som ikke har sett FA nå nettopp:

Thor Hushovd har doblet pengene sine i riggaksje | Finansavisen

Uansett, i morgen befinner vi oss i Q3 og snarlig overlevering til Saipem. God sommer! :grinning:

Los bestilt 9/7. Det drar seg til nå

Strålende - du burde skifte nick til Sherlock Holmes! :grinning:

1 Like

Husk at sea trail og customer acceptance test.
Kan fint gå 1-1,5 mnd før skuta er på kontrakt.
Jeg har vært med på noen av de.

1 Like