Absolutt! Men det er ikke nødvendig å ta problemene på forskudd. Hvammen & Co vet nok også hva de driver med, og Saipem har helt sikkert fulgt nøye med. Klassen (DNV?) har vel også mer enn et ord i laget. Den som lever får se!
Men det pleier og ta så lang anyway, det skal jo gjennom masse tester
Tester er jo stort sett utført før Sea Trails, det er det man har klasseselskap for. Nå skal de ut og teste fremkommelighet, mht hovedmaskineri, thrustere etc.
Jeg trenger ingen innføring hva de skal gjennom, jeg har vært med på det noen ganger.
Defender ble defensive! Løp og kjøp DVD!!! Her blir det fest !
Artig å se, knapt bevegelse i chat før den blåses opp i Avisen, pass på folkens.
Hva skal man passe på mener du?
Ofte når slikt kommer i media, kjøper den uvitende og aksjene går ned:)
Man får ta det for hva det er verdt (eller ei), men som nevnt på et annet forum (FA) natt til i dag om DVD:
“Den skal ut den 3. altså i morgen. Planlagt 10 dager sjøprøve”
Det er forfattet av “drekkapilsen”. Et nick jeg syntes er mye mer fornøyelig enn om det hadde vært “Evangelisenteret - rusfri i morgen?” Men hver sin smak!
Losbestilling på DVD kl 07 i morges
AIS er nå aktiv ser det ut til, destinasjon er ikke oppdatert på marinetraffic dog
Topp! “drekkapilsen” (se lenger opp) var kanskje ikke helt troverdig i sitt estimat for los. Men bra det finnes noen Sherlock Holmes’er her!
Så må det sies at det nok fortsatt er endel igjen før overlevering slik jeg tolker det og ut fra det jeg hører.
Jada, det er Sea Trials og NOR (Notice of Readiness) vil jeg tro. Det meste (nær sagt alt) av klassearbeider er jo allerede sertifisert. Rusleturen i fjorden tar vel en uke + tipper jeg. Men for all del: The proof of the pudding is in the eating!
Bør Seatrials være en formalitet?
I shipping er få ting (som regel da; min erfaring) overlatt til formaliteter. Dette er to profesjonelle aktører, hhv DVD og Saipem. Og “proffer” vet hva de driver med. Så kan ikke tenke meg at DVD setter i gang med “Seatrials” uten at de har sjekket, dobbelt- og trippel sjekket på forhånd (med consensus fra klasseselskapet) om at skipet snart er klar for overlevering iht BBCP. Vil heller ikke se bort fra at også befrakter er interessert i overtagelse, de har vel mannskap osv (ie løpende utgifter) som vel står klar på kai for å foreta reisen ned mot Elfenbenskysten. Men for all del, tiden vil vise!
Hva har du hørt gjenstår?
Ikke noe konkret men at det må forventes at det tar litt tid, at dette ikke betyr avreise Saipem
Sea Trials er i full gang (iht Marine Traffic osv)
DEEP VALUE DRILLER Current position (Drilling Ship, IMO 9625516) - VesselFinder
DVD surrer rundt på sin «Sea Trial» nord for Ølen, og skal man tro Marine Traffic så avsluttes det lørdag 22.07. Så mye ellers skjer det vel ikke før samme er avsluttet, i mellomtiden kan man jo kanskje merke seg at bla. Uthalden (Harald Moræus Hanssen) og Camaca (Hermann Refsum Flinder, investor, ofte sammen med Gunnar Hvammen) har fortsatt å plukke opp noen aksjer siste dagene. Så, da er det bare å satse på at skuten blir levert på sitt BB C/P til Saipem i neste uke. Fortsatt god sommer!
Da melder Deep Value Driller at sea trials er avsluttet. “Deep Value Driller return to Westcon after successful sea trial” står det på hjemmesiden