Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Deep Value Driller (DVD)

Hva mener du?

Solgte meg ut - gått mye på kort tid. Må bli pullback en eller annen gang. Alle venter på videre vei og melding om salg.

DVD hadde jo et event igår, sikkert en del som har fått med seg det og kursen i slike selskap kan jo plutselig gå litt på forventninger om at noe skal skje. Jeg «tør» ikke gå inn her selv, men er klar lenger ned i boka. Skulle oppdaget det eventet tidligere, så hadde jeg kjøpt.

Hvilket event er det du prater om? er vel bare tull hvis du ikke er mer spesifikk

I går var det visst nok Deep Value Drilling Day. Sjekk med DNB. Har ikke noe behov å overbevise deg.
Var helt sikkert ikke et event for hvem som helst.

Ok, da er q2-tallene klare:

NewsWeb (oslobors.no)

Ikke helt sikker hva man skal lese ut av dette. Men at reaktiveringskostnadene ($ 55 mill) er høyere enn forespeilet tidligere i år (i februar sa de $ 43. 6 mill tror jeg). Kanskje ikke helt uventet (gitt kostnadsøkninger rundt baut for nær sagt hva som helst).

Det viktigste er vel NÅR skipet blir overlevert til befrakterne (Saipem). DVD gir en oversikt over arbeider gjort, og så står det:

The DVD Team is finalizing the acceptance and handover to the Charterer.

Hva tenker dere?

Skipet blir jo tatt over hvilken som helst dag neste uke virker det som - det er bra. Jeg trodde de fikk full rate fra det tidspunktet, men er tydeligvis en vesentlig lavere rate første 65 dagene når skipet flyttes…

Ellers syns jeg 20% økte kostnader var veldig mye. De har jo hele veien signalisert at de hadde forutsigbarhet her. Tror kursen går ned i dag på dette. 120 mill NOK er mye i kostnadssprekk

1 Like

Sea trials were finalized last week, and we expect that the Drillship will be delivered to the Charterer any day mid August.

Selv med kostnadsøkning, ser dette bra ut synes jeg. Forutsigbarheten har jo vært tilstanden til båten, og ser ikke ut til at det har vært mye uforutsett som har dukket opp der.

1 Like

Kostnadsøkning på 1,40kr pr.aksje, kan bli en liten dupp idag

KJØPSMULIGHET! Hvis dipp i dag.

Dupp, dipp eller opp - dra meg baklengs inn i fuglekassa som Ludvig sa. Eller var det Solan?

Nok om det, og ikke vet jeg, men ser ut som markedet har reagert med alt fra et skuldertrekk til positivt.

Og iht FA nyss, så skriver Pareto i en oppdatering i dag (som jeg ikke har sett):

Pareto Securities skriver i en oppdatering fredag at aksjen handles til en implisitt verdi på boreskipet på 289 millioner dollar, noe meglerhuset mener er på linje med Seadrill og Valars, men under gjennomsnittet på 310 millioner dollar for alle selskaper det kan sammenligne seg med.

Dere får uansett ha en fortreffelig helg, hvor enn dere befinner dere!

:grinning: :beers:

Noen dupp å snakke om ble det ikke så min lille kjøpsordre står urørt gett :smiley:

Samme her😏

Må vel kunne kalle dette godkjent til helga😄

Får vi tilsvarende løft ved overlevering?

1 Like

Haha, ikke vet jeg - men det er lov (særlig når det er helg) å drømme! :grinning: :beers:

1 Like

https://www.upstreamonline.com/rigs-and-vessels/deep-water-drillship-being-reawakened-for-new-west-africa-contract/2-1-1500475

Da regner jeg med at det nærmer seg både oppgang (kursmessig) og avgang. Los er nemlig bestilt så vidt jeg kan skjønne:

21.08.2023 07:00 CAYMAN ISLANDS ZGKB4 DEEP VALUE DRILLER 51437 Drilling Ship Olen Olen

Current Pilotages (shiprep.no)

Den som lever osv! :grinning:

Tror ikke det er avgangen, tipper mer en midlertidig flytt eller noen ytterligere tester

Den er grei! Men det er også lov å håpe at “testingens tid” er over. Neste uke får vi nok svaret - i mellomtiden, god helg! :rocket: