Fikk endelig FTM tokens på Opera mainnet plass idag morges etter å ha ventet over 12t, leste om flere som var i samme situasjon og flere som hadde ventet alt fra 2 -7 dager +. Så ikke så verst, hadde sett dette litt som et tap…
Burde nok ikke ha hastet meg så mye, og sett alternativer som ble nevnt her med BNB og BSC. Hovedproblemet er at det er ikke nok likviditet av tokens for transaksjoner av FTM (opera) mot FTM (erc).
Jeg hadde nesten alle mine FTM låst, så planen var å kjøpe FTM sende dem til min Fantom wallet og betale fee og derfra sende til MetaMask, men Fantom wallet hadde sluttet å ta imot FTM erc tokens. Derfra sendte jeg til MetaMask men ingen ETH, måtte selge unna litt annet og kjøpe ETH totalt så kosta vel denne affæren sikkert 300$, kunne sikkert spart 50% siden en del feiltrekk ut av ren desperasjon
Falt litt i hast og hu fellen, burde ha ventet til kvelden når barna har lagt seg og gjort ting i rolig tempo. Som regel gjør jeg dette egentlig men ikke igår nei Nå har jeg tatt et lodd i både Spirit og Boo og får håpe at det betaler seg til slutt
Ikke sikkert jeg har forstått det riktig, men trenger man likviditet for å flytte coins og tokens fra en blokkjede til en annen?
Jeg har også en del i de dexene der ja.
Dersom Binance åpner for Ftm-withdrawels så tipper jeg bsc-volumet kommer til å gå betraktelig ned og Opera kraftig opp
Heheh, har gjort lignende selv. Men man lærer! Så når det gjelder Metamask prøver jeg å holde meg langt unna Ethereum-nettverket og holder meg til Fantom og Bsc. Gebyrene er 2 helt forkjellige verdener. Den ene plassen kan man betale tusenvis for én transaksjon om man er uheldig med timing mens den andre plassen er prisen en brøkdel av én cent…
Dere flytter jo bare fra en desentralisert blokkjede (Ethereum) til noen sentraliserte PoA-kjeder som har litt høyere throughput og lavere gebyrer for øyeblikket. Faktum er at ingen av disse kan takle særlig høyt volum av trading på blokkjeden. Mye lurere å flytte over på en zkRollup slik som Loopring. https://loopring.org
Fantom sin teknologi kommer til å takle høyere volum enn Ethereum. Bare ta screenshot av dette innlegget og kommenter om et par år
Kjenner ikke til Fantom i det hele tatt, men med det lille jeg har hørt så er det en blokkjede. Blokkjeder takler ikke høyt volum uansett hvor sentralisert de er. Så man kan ikke kjøre en børs med høyt volum direkte på en blokkjede, men man kan gjøre det på en zkRollup (L2) med de samme sikkerhetsgarantiene som blokkjeden man ankrer inn i.
Blockchain virker å være meget utsatt for intern disrupsjon jevnlig i årene som kommer med stadige fremskritt i hvordan teknologien fungerer.
Spørsmålet er om Fantom får nok adopsjon. Teknologi er en ting, men det er adopsjon som betyr noe. Det er veldig mange løsninger som bygger på erc20 og det skal vel endel til for at disse skal bytte. Rimelig lock-in når man først har gått for en løsning.
Det forstod jeg kjapt. Du får vente i spenning da
Yup Loopring går fortsatt under radaren for mange, men Fantom gjør det og. Er litt spredd her og der
Slik jeg forstod er det likviditet som går ut på swappe fra erc FTM til opera FTM, og det andre er vel at multichain.xyz strengt tatt operer med å swappe på BSC hvor det står i kø bare.
Det å swappe fra andre tokens skal ikke være et problem, slik jeg leste fra enkelte Twitter og Reddit tråder. Da det finnes FTM på opera å bytte ut med for andre tokens.
Men er vel bare et tidsspørsmål før FTM på ERC er borte
Burde hatt en egen tråd for Fantom snart
Volumet hadde eksplodert om ikke Binance hadde “pauset” withdrawels.
Det er mange veier inn i Opera-nettverket, men er nok litt tungvint nå for “mannen i gata”.
Yup må bli enklere enn det her ja.
Ser ut som de åpner for withdrawels i morgen
Glad for at det var en Bnb-bridge og at jeg hadde en hel del Bnb på pancakeswap. Tipper mange venter på å få prøvd ut disse dexene imorgen
Fees er opp nå en liten periode da noen forsøker å spamme nettverket.
Hadde nettopp en Ftm-transaksjon og betalte 0,007 usd i Fees. Så når man betaler nesten 1 cent for en Ftm-transaksjon da er det regnet som høye fees
Ja glad jeg fikk transaksjonen gjennom og kjøpt litt Spirit og Boo før alle kommer gjennom. Kanskje man ser en 4x i pris
Kan noen forklare hva Spirit og Boo er?
Og hvor/hvordan får man kjøpt Spirit og Boo?
SpritSwap (Spirit token) og SpookySwap (Boo token) er to Desentraliserte Exchanges som bygges oppå Fantom nettverket.
For å kjøpe Spirit og Boo, så må du ha Fantom (FTM) tokens, men de må være på Opera chain.
Det som selges på diverse exchanges av FTM er kun tilgjengelig på Ethereum som ERC20 token.
Så da må du enten swappe FTM (erc20) til FTM (opera), men det tar tid måtte vente over 12t før jeg fikk mine FTM på fantom nettverket, dette gjorde jeg via Metamask og det kostet meg fort 250-300$ i fees, overføre ETH og et par feiltrykk kunne fort spart en del der sikkert 50%.
Ville nok sett andre muligheter som feks. kjøpte BNB som Bep20 token og overføre til BSC, og kjøpe gjennom Binance SmartChain hvor du veksler BNB (Bep20) til FTM (opera). Men mulig det er litt delay der og. Dette har vel andre gjort så her har vel @Buffet kanskje noen innspill.
PS. Uansett Do your own research (DYOR), jeg tar et lodd og en risk kanskje Spirit og Boo aldri tar av og det er et tap men synes jeg er verdt risken. Men anbefaler ikke å ta risken dersom du ikke er forberedt på at du kan gå med tap.