Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DeFi- Desentralisert Finans

Ville tråd varsom som de sa på Discord, passet på regler for likvidering når det kommer på plass. Det er på en måte et lån, som man belåner. Hørte på en podcast om alchemix der man kan gjøre noe av det samme, er ikke intensjonen at man skal det men man kan det :upside_down_face:

Det står dette: “C-Ratio needs to be at least 300%.
If your C-Ratio is above 500%, you’ll earn rewards in wFTM.
If your C-Ratio falls below 300%, your wFTM will be locked (not liquidated) until the C-Ratio goes back to at least 300%. That can happen either via FTM price fluctuations or if you add more wFTM as collateral.”

Og som nevnt så er mitt depositum flere ganger større enn “lånet”. Så det skal kræsje heftig videre før det blir et tema. Desuten har jeg masse Ftm og ta av om det skulle gå under 300 %.

Ja er vel kanskje et godt tidspunkt å gjøre det du gjør, akkurat nå.

Mulig jeg bør vurdere det sjøl var glad jeg trakk meg ut der og da, siden det var rett før krakket.

Så da kjøper du mer FTM med fUSD eller minter du sFTM?

Anbefaler aldri noen å gire altså. Klarte bare ikke å la være og har 10% gevinst allerede. Det er uansett “sunn” giring. Marginene på depositum er romslige og kan bare minte mer wFTM om den går under 300%.

Du skal være glad du kom deg ut av det ja. Det kunne blitt dyrt :sweat_smile:

Swappet fUSD til wFTM og så låste jeg også dette til depositumet for å ha større marginer og når man er over 500 så får man rewards.

1 Like

Noen som har fjernet LP direkte fra Etherscan?

Jeg må gjøre via Etherscan, og “write”-knappen gir ingen utslag.

Skriver inn de to kontraktadressene, og min egen adresse, og trykker write; ingenting skjer. Har prøvd flere nettlesere.

Men har ikke fylt ut de feltene der det står (uint256), tror de skal være tomme for å ta ut alt.

Noen som vet…?

Da tok jeg og gira litt, så får vi se om det blir mere krakk eller ei :upside_down_face:
Minta litt fUSD innenfor grensen + det jeg fikk, og swappet til wFTM og låste som collateral :crossed_fingers:

Tenker mest kortsiktig iaf. at FTM har nådd bunn og konsoliderer litt oppover, og kanskje få ut litt mer FTM. Får se hva uken bringer.

2 Likes

Jaja så kom det noe fornuftig ut av nedgangen da :wink::rocket:

50% gevinst på de coinene jeg kjøpte for belånte midler i går. Jaja da ble plutselig ikke nedturen så grusom allikevel :wink:

2 Likes

Skulle ønske jeg hadde noe å belåne med :sweat_smile:

2 Likes

He he sant det :sweat_smile::ok_hand:

https://medium.com/glitchfinance/glitch-announces-2-million-grants-program-for-ecosystem-development-3e7cdea78b54

Når man minter fusd fra stakede coins, blir det egentlig et gratis lån da? Jeg kan ikke se renter blir trukket noen plass, slik jeg f.eks gjorde hos Aave/lend.

Defi er bedre hos Fantom enn Aave etter min mening.
Swapping og smartkontrakter går billigere og hurtigere enn Bsc og Eth (selvsagt).
Supplychain av eiendomsretter og medisin er i funksjon.
Dessuten har de også en DAG-algortime rettet mot iot.

Altså tar man Ethereum + Aave + Vechain+ Iota = Fantom

Man betaler vel en avgift når man tar minter fUSD, og må betale en fee ved tilbakebetaling mener jeg. Men nesten gratis lån ja, tipper spilleregler vil endre seg etterhvert. Men ser en del folk Fantom sin Discord snakke om folk staker sirkulært blir likvidert fra sine posisjoner. Altså folk som minter fUSD kjøper wFTM swapper til FTM og gjør det samme på nytt. Tror det kan bære lurt å følge med i Fantom Discord.

Ja, men det var jo lite gebyr da i forhold til summen. Si at jeg har dette lånet i 2 år, så er det jo utrolig at man ikke betaler renter på det.

Man kan jo uansett ikke bli likvidert før kursen har falt så mye at det er naturlig å bli likvidert???

De som ble likvidert har sikker vært belånt opp til øyrene allerede 95 cent osv…
Det blir som dominobrikker når man hele tiden låner mer fordi kursen har steget.

Ja helt enig, men tror det som er greia at spille reglene er ikke satt 100% enda, ingen vet i Discord tydeligvis ingen renter so far ville nok ikke sittet i det for lenge :man_shrugging::sweat_smile:

Og tydelig at likvidering ikke er på plass enda, selv om det ikke er et problem som du sier siden man ikke er belånt til ørene. Men skal ikke se bort ifra at renter kan komme på plass etterhvert :upside_down_face::ok_hand:

Jeg kan ikke helt se problemet de snakker om der. At ikke likvidering er å plass er vel fint for de med lån til pipa. Nå er det ikke yield farming jeg snakker om her da :wink:

Ser heller ikke problemet med c-ratio som de snakker om. Porteføljen blir jo målt også i usd, så fusd blir jo samme regnestykket. Hvordan fusd er pegget vet jo ikke jeg, men det vet jeg heller ikke om usdc, usdt, busd osv :slight_smile:

Men takker selvsagt for info :wink::+1::+1:

Godt poeng det der, some magic math :man_shrugging:

Håper dette spiller ut snart.

1 Like