Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DeFi- Desentralisert Finans

Ting på gang snart i Glitch

1 Like

Første gang jeg hører om Glitch spennende, veldig mange bra prosjekter som kommer ut av Singapore :ok_hand:

Må nok ta et lodd her, takk for tips :upside_down_face:

Glitch ble jo også launchet på LaunchPad, som er en plattform styrt av TrustSwap («vi gjør due dilligence for deg» = slipper kun til prosjekter de har veldig tro på). Kan fortsatt anbefale SWAP-token. Tror den kan fortsette å vokse noe veldig. Får stadig flere samarbeid og prosjekter knyttet til seg. Disse får man da tilgang til (altså, mulighet til å delta i token-salg), ved å holde en viss mengde SWAP-tokens.

Edit: skrev feil ticker

1 Like

Nice Trust har jeg hørt om men ikke TrustSwap, skal følge litt med på den launchpad takk :slightly_smiling_face:

1 Like

Tester meg ut på dette med Fantom, veldig godt forklart hvordan minte fUSD + wFTM :ok_hand:

Får mer og mer trua på Fantom hørte på denne idag, mye bra arbeid som pågår:

https://www.youtube.com/watch?v=ujW1yvuWQM4

2 Likes

Hvor får man kjøpt denne?

• Binance
  • KuCoin
  • UniSwap
  • ++

Selv kjøpte jeg på Binance, men hørt det er no stress med å flytte Fantom tokens ut av Binance om dagen.

Og noen rykter om at Binance prøver å manipulere Fantom markedet fordi det er en konkurrent til BSC https://www.reddit.com/r/FantomFoundation/comments/n3h5bh/binance_short_squeeze_on_ftm/

Kanskje KuCoin er et alternativ.

Litt fart i Glitch nå. Sjefen er øøøørlite bullish på Twitter

3 Likes

Fantom retter seg mot supply chain markedet interessant :rocket:

4 Likes

" A paper released last month titled “Lessons Learned from Decentralised Finance,” carefully weighs some of DeFi’s pros and cons, and concludes that “the best of both worlds is achieved if centralized and decentralized financial services cooperate.”

Commenting on the paper, ING blockchain lead Herve Francois pointed out that “DeFi could be more disruptive than Bitcoin to the financial sector,” adding that the crypto-friendly Dutch lender has the ecosystem in its sights."

For dere Fantom-fans kan dere be om å få teste trading på FTM på Unidex, foreløpig bare beta…! Så langt er de bare tilkoblet fire liquidity pools på Fantom.

3 Likes

Har du fulgt denne saken? Ser withdrawels hos Binance gjen er umulig da systemet “vedlikeholdes”.

Ikke noe mer enn det jeg leser på Reddit og leser på Discord. Virker som de åpnet og låst flere ganger. Men virker ikke så tilfeldig heller flere som har klaget til @cz_binance på Twitter

Men og vært en del congestion på BSC, hørte nettopp på en podkast fra ZeroKnowledge podcast der det nevnes i en side setning om at BSC ikke har klart å skalere i forhold til demand.

Mulig det bare er tilfeldig, men flere som mener Binance driver med manipulering til sin fordel når de kan slik at de kjøper opp tokens til Spot pris og har på bok som de kan igjen selge på Binance og/eller via BSC og dets markeder.

Hørte vel en podkast fra unchained ifjor der CZ sammenligner Binance med BTC. Planene for BUSD, og hvor det nevnes at de ikke hadde noen planer å konkurrere med plattformer som ETH, par måneder etterpå kom første inntog med DeFi og så var vel BSC på plass ganske fort etter det igjen, de så seg nok litt trua av desentraliserte exchanges :man_shrugging:

Selv holder jeg mine FTM på Fantom sin wallet Fantom fWallet

1 Like

Tror ikke dette er tilfeldig nei. Virker som de føler på en trussel fra Fantom sin teknologi. Mulig de har shortet Ftm i det siste og ønsker å dekke seg inn på lave nivåer.

Når investorer ikke får overført ftm til sin wallet og satt til staking så håper de kanskje at de selger dersom kursen faller.
Hadde ikke trodd dette om Binance tidligere, men det er uten tvil noe som skurrer her.

3 Likes

Yup enig, det at det er trøbbel med BSC føles som en unnskyldning bare.

Binance ble beskyldt for det samme når Harmony gikk som en kule varmt og Harmony mainnet skulle på plass så ble withdrawals og trading av $one og suspendert av og på og tok tid før det var på plass igjen. Da mista Harmony momentum

1 Like

Ja, men jeg kan dog bekrefte at det har vært trøbbel der. Ventet i et par timer i går på en transaksjon der :sweat_smile: de pleier å gå igjennom øyeblikkelig.

Binance tjener jo milliarder og cz kommer sikkert til å bli verdens rikeste en dag, så det får meg jo litt til å lure på om de tørr miste sitt gode rykte bare for å ødelegge litt for Fantom :thinking:, de vil jo skyte seg selv i leggen og kun ødelegge kortsiktig for Fantom.

1 Like

Er helt enig der at de vil helst beholde sittt gode rykte, men hvorfor tar det 1måned for at Binance skal støtte nettverket og av/på med suspensjon av transaksjoner samme problem først sett med Harmony nettverk og nå med Fantom . Man har ikke hørt noe lignende med Tron nettverket når dette kom på plass. Og de legger mye på skylden av det har med BSC å gjøre.

Mye spekulasjon fra min side, men minstenker at Binance sørger for å stikke kjepper i hjulet der de kan og når de kan slik at konkurrende blockchains plattformer ikke skyter av så mye som de kunne ha gjort. Er vel sånn game’t er rigget nå «don’t hate the player, hate the game», og så lenge de kommer unna med så vil de vel gjøre det :man_shrugging: .

Men at Binance har et stort ønske om at skal ha godt rykte og en godkjent exchange, en plattform der folk føler seg trygge. Det har CZ sagt er viktig for dem i Binance.

1 Like

Vel, nå skal man i hvert fall kunne trade på FTM-nettverket via Unidex.

Husk at UI er dårlig forløpig, nytt kommer i løpet av måneden. Charts funker heller ikke enda.

Kan også bruke limit-ordre på BSC, men pga feil på nodene til Binance ikke sikker ordre gjennomføres.

Polygon/matic kan trades på Unidex over helgen.

1 Like