Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Har en fast arbeidssted og det er tilrettelagt med garderobe og sykkelparkering er jo sykling desidert best, tenker da på hels først og fremst, dernest tidsbruk og økonomi, selv om det koster å sykle også.
At det blir færre biler på veien er heller ikke noe minus, håper vi bilister kan forstå vårt eget beste og sette pris på syklistene. Jeg forsøker å være oppmerksom, feks ikke stoppe på fotgjengerfelt i kø osv…
Sats på sykkel @Evilfreud, jeg heier på deg😉

Det som faktisk driver meg mest mot sykkel er at jeg sammlet sparer tid fordi jeg slipper å trene så mye etter jobb ;D

4 Likes

Det er det som er genialt hvis en kan være aktiv enten på jobb eller på vei til jobb.
Jeg løper gjerne i trappene jeg, parkerer aldri rett utenfor døren (har et forsett at jeg skal ikke ha parkeringsbulker!), jobber jeg rundt i sentrum går jeg gjerne fra sted til sted.

Det skal bli digg når det i høst blir 200m til barnehage, så 500m til barneskole og så 900m til jobb. Slår 75km med bil hver vei. :joy:

8 Likes

Min neste bil🤩

Har lagt inn reservasjon😁

2 Likes

For de som ikke orker å se hele presentasjonen, glem Tesla.

1 Like

Hvorfor glemme Tesla? Tesla kan bestilles i dag og leveres om få måneder til 370-380.000, med et velfungerende ladenettverk som er oppe å går. Teslabjørn har jo nå kjørt noen tusen kilometer med sin Model 3, både vært i Finland på dårlige dekk og nå nedover Europa, suveren bil å kjøre langt med, fra Oslo til Nederland hadde han en gjennomsnittsfart over 90 km/t, hadde han vært alene uten kone og hund anslo han at han fort kunne klart 95-100 km/t. Dette er inkludert lading. Til nå tror jeg ikke det er noen som matcher den.
Nå vet vel ingen eksakt pris for Polestar, heller ikke levering antar jeg?
Men at det blir en bra bil tror jeg på.

2 Likes

…uten å ha prøvekjørt bilen?

1 Like

Det er det mange som gjør i dag.
Før var det bilselgeren som besatt kunnskapen om de nye modellene, den kunnskapen tilegner en seg i dag på nett.
Tror du ikke bilen blir bra? Hadde du vært bekymret for å kjøpe den?
Jeg er bare usikker på pris og leveringstid, for det er så mye fint og flott der ute. Som skal komme.
Det er mange drømmer der ute, jeg drømmer ikke om bil, bil vil jeg bestille og motta etter en måned elller tre. Ikke om ett ÅR eller tre!

jeg kan kjøpe et par sko til 500,- på Ebay,men en bil til 400 000,-?? …usett,uprøvd og sånn.

:mask::speech_balloon:

Ja, har lidd av Insomnia i noen måneder. Utrolig ka man bestille på nett om natta når man ikke får sove😄

1 Like

Begynner å produseres i februar 2020. Liker å ha noe å se fram til.

1 Like

Joda Tesla er vel greie biler men er ikke imponert over kvaliteten. Knirker, elendig navigasjonssystem, på den jeg prøvde.

1 Like

Har vurdert å booke den jeg også. Tesla rocker på rekevidde og ladenettverk men suger på finish og byggkvalitet.

Meeen får se

2 Likes

Hvorfor skal polestar være bedre? :thinking:

1 Like

Generelt er finish og byggekvalitet på amerikanske biler dårligere, slik har det alltid vært. BMW flyttet jo produksjonen av X3 til USA. Merkbart dårligere finish, mere knirking enn i tyskbygde BMW. Skevheter i karroseriåpninger, eks panser. Har ikke fått sjekket den nye modellen som kom i fjor. Lukk igjen døra på en amerikaner kontra en BMV, Audi, Mercedes, Nyere volvo. Det er lett å høre forskjell, ting er skrudd bedre sammen. Det er også generelt høyere kvalitet på plasten som brukes i interiøret på premiumbilere . De bruker en mye mykere plast som til forveksling kan kjenner ut som skinn å ta på. Jo hardere plast jo værre å få bukt med skramle/knirke lyder.

1 Like

Volvo som er eier😉

1 Like

Fordi det er Volvo og Volvo sin byggkvalitet er veldig bra?

1 Like

Skjønner ikke problemet. Kjøper du nytt hus etter å ha prøvd det en uke, eller basert på tegninger fra husleverandør?

1 Like

før en kjøper seg et hus,så får man et meget tydelig bilde av å besøke eiedommen,ser tilstandsrapport og man er som oftest kjent i området man kjøper.

STOR forskjell på å kaste 400 000 utav viduet og satser på å være fornøyd,-for det er jo en “revolusjonerende” greie å kjøpe el-bil i disse dager.

ingen bompenger å betale og livet er bare herligt!

:fu:

:laughing: