ehm…når ble denne tråden om til “El-bil”-tråden
uansett…ville vise en god video av en 5 åring på handletur med bil,-for å kjøpe Laborghini
ehm…når ble denne tråden om til “El-bil”-tråden
uansett…ville vise en god video av en 5 åring på handletur med bil,-for å kjøpe Laborghini
Denne er jaggu interessant, mye som skjer. Pris rundt 400.000 og 4-500 km rekkevidde, da tenker jeg Skoda får noe å tenke på.
I tillegg er kineseren techbil i motsetning til Skodaen.
Gå inn på Broom, TV2, det har Benny prøvekjørt Xpeng G3
Nytter åpenbart ikke å legge inn link.
Får opp bare blankt innlegg etter teksten. Er mye plass der så regner med det skulle vært et bilde der.
Håper Skoda lar seg skremme litt så de setter prisen på Enyaq lavere enn tenkt
Men for mange som venter på Enyaq er nok bagasjerommet på denne litt i minste laget. En viss skepsis til et nytt merke tror jeg nok også det kommer til å være. Men blir spennende å se hvordan den gjør det.
Teslabjørn sin bananesketest viser at G3 tar 8 i bagasjerommet, og 21 totalt, mao større enn EQCog iPace, samme som eTron uten nedlagt baksete.
Jeg kunne fort vurdert kineseren foran Skoda hvis prisen er riktig.
Om det er noen bilfantomer her inne som kan forklare meg forskjellen på mitsubishi outlander PHEV modellene? Har egentlig bestemt oss for en slik en, men er ikke helt sikker på om jeg skal velge instyle+ eller slå til med S-edition? eller holder det med intense+?`:)
Har du prøvd den mot feks Skoda Superb hybrid? Alternativ Kia Optima. Disse er selvsagt helt andre biler…jeg prøvde Mitsubishi og det var ikke den bilen jeg hadde lyst på.
Er ren elbil uaktuelt? Har du prøvd elbil ut? Feks over en helg/flere dager?
Vedrørende utstyrsvarianter så er normalt bedre utstyrt bil med lettsolgt, men skal du ha bilen 5-10 år betyr det mindre.
Hvis den leveres uten ryggekamera så hadde jeg uansett valgt ryggekamera, gjerne betalt endel ekstra hvis det ligger i en pakke.
Skinnseter synes ikke jeg er viktig, heller ikke med små barn, men så ser mine biler strøkne ut når jeg selger de ift flesteparten av 2-3 år gamle biler.
Har du noen elbiler i tankene?
Både meg og dama er ganske så høye og det virker derfor greit med en litt høy og stor bil. Vi skal også snart bli foreldre til en liten jente og trenger derfor en bil med litt mer plass takk for innspill
Vet ikke helt om jeg enda forstår hva forskjellen på instyle + og s-edition er, men det må jeg lese meg opp på
Jeg venter spent på Skoda Enyaq. Får se an pris først da selvsagt men håper den blir pent priset. Har reservert en plass i køen i tilfelle den er verdt å kjøpe.
I hybrid segmentet ville jeg også sjekket ut Superb. Der burde det være plass nok i hvertfall.
Det går altfor tregt med elbiler, men kommende Skoda er jo et alternativ. Men uten reservasjon blir det sannsynligvis bortimot et år å vente.
Kia eNiro er ganske romslig, bare sjekke ut Teslabjørn sin bananabox test😊.
Ellers kommer en ikke utenom Model Y, men det er også et stykke frem i tid, men den bør iallefall være stor nok.
Er selv veldig fornøyd med Model 3.
Har selv en outlander 2017 s edition, den er jeg veldig fornøyd med så langt.
2017 modellene og oppover har egen EV-knapp, som muliggjør kjøring kun på strøm (kjekt til småpendling og småturer, kjører selv til og fra jobb kun på strøm) anbefaler derfor 17+
2017 og 18 modellene er helt like med unntak av at 18 modellene ofte har lengre nybilgaranti, maks 7 år.
2019 og 2020 modellene har litt større motor, ellers mye likt.
Om du er som meg og synes det er ålreit med bra høyttalere, carplay, adaptiv cruisekontroll og litt ekstra utstyr er instyle+ eller s edition veien å gå. Med S edition får du med soltak, oppgraderte dempere og litt sprekere finish.
Lykke til med bilkjøp
Kan du kjøre bilen helelektrisk og ha varme i bilen uten at motor starter?’
Kan du forvarme bilen elektrisk?
På Kia hybrid starter motor med en gang varme settes på, og det tar selvsagt noe tid før bilen blir varm.
Skal en forvarme Kia må en installere kupé og evt motorvarmer.
Disse tingene er for meg argument mot hybrid. Men jeg ble egentlig ødelagt etter første elbil: vil ikke ha noe annet.
Vurderte fossil/hybrid før Model 3 kom med hengerfeste.
Har leaset en Golf GTE tidligere, med webasto. Det fungerte greit og med riktige bruk (mye småkjøring) er den også gjerrig (snittforbruk på 0,28 l/mil etter 3 år/32000km). Har en Model 3 LR i dag, og den blir varm på 3 minutter og alt det der, samt slipper å lade ofte. Men, en Golf/Passat GTE er et billigere alternativ som absolutt kan anbefales. Får en Golf GTE med ca 40’km på telleren til litt over 200’ kr ca.
Vær obs på syltynne plater i paneler, syltynn lakk og litt “billig” preg/følelse. Men så er Outlander desidert mest suv for penga
Ja det er jo nettopp det at du får ganske mye bil for pengene bader ikke i penger, da hadde jeg nok mest sannsynlig kjøpt vision eller kanskje tesla X eller noe i den duren.
Men jeg syns det er vanskelig å finne ut hva prisen skal være på en S-edition.
Fikk kjøpt min 2017 s edition for 340 tidligere i år, inkludert omreg. Kun gått 17 000 km, ser de ligger ute til litt høyere nå. Bare å vente på et godt tilbud og slå til. De billigste outlanderne går på dagen, så må være på
Jeg trodde du skulle kjøpe ny bil. Skal du kjøpe brukt, sjekk med merkeverksted om den bilen du bil kjøpe har garanti inntakt. Enkelt merker er nazi mtp oppfylt serviceprogram.
Tja jeg vet ikke egentlig… Tenkte at siden det var den mest solgte hybriden i Norge i fjor, så håpte jeg vell på å få til et godt brukt kjøp.
en ny S-edition ligger jo på 550k, hiver dem ikke etter deg
Kan ikke finne på å kjøpe ny, de taper seg 100k etter bare noen småturer