Er de ikke veldig trege? 0-100 på 10.5 sek høres litt 90-talls ut
Ser man må lese brosjyre for å se om de forskjellige alternativene er verdt pengene i hvertfall. Ser ut som det er over 80k for bedre ryggekamera og oppvarmet ratt på første steg.
Men er ikke oppvarmet ratt + adaptiv cruise control et must ? Synes også at head-up display er noe man bør ha.
Står det forskjellen på S-edition og der?
Hvis du vurderer dette dråget av en bil ville jeg vel lest her:
https://brosjyre.mitsubishi-motors.no/nye-outlander-phev-brosjyre/#annet
Den velgeren sier jo minimalt om forskjellene (regner i hvertfall med det er flere)
Oppvarmet ratt synes jeg er noe tull da man skal ha vebasto/kupevarmer Det er et must på vinteren, garasje eller ikke. Spesielt uten garasje da.
Adaptive cruice controll er veldig kjekt ja.
Heads up display ville ikke jeg lagt all verden til ekstra for å få. Men vi er jo forksjellige.
Jeg kjøpte en Kia Optima tidligere i år og kan i hvert fall anbefale den! Rimelig pris, 60km rekkevidde, 7 års garanti og massevis av plass. Den føles like romslig som E klassen jeg hadde før! For 280K fikk jeg bil fullspekket med utstyr og jeg syntes personlig den er et mye bedre valg enn Outlander eller VW Passat GTE O.L.
Eneste Outlander har som Kia Optima ikke kan tilby er 4WD. Ellers er nok Superb’en ett godt valg også!
Optima var et veldig bra tips tenker jeg skal prøvekjøre den og outlanderen
Men liker høyden på outlanderen
Jeg har begge deler og kommer til å ha det på neste bil og
Er utrolig greit å ha diverse info (f.eks navigasjon,radio/spotify++) i frontruten og etter å ha hatt det i mange år er faktisk det noe jeg “må” ha
Det er vanskelig med bil fordi det er lett å sammenligne merker og type bil uavhengig av pris. Skoda superb har meget god kjørekomfort, er tight og fin og overlegen plass, uavhengig av merke. Skodas beste ifht kjørekomfort. I suv segmentet er Kodiaq også veldig god men suv vil være mer “vaglete” og mindre tight å kjøre,rett og slett pga høyde og vekt/størrelse. Passat gte kjøper du hvis du vil ha en bil med ok rekkevidde på el til småkjøring daglig, hybrid langkjøring så får du den ned på 0.4x tallet. Komfort og plass er god nok for de fleste, de færreste vil være misfornøyd med kvalitetsfølelsen på bilen. Da må du opp i premium segmentet som feks Audi/BMW/Volvo osv. Om du ikke vil bruke for mye penger på bil så prøver du ikke feks Tiguan eller verste fall Q5 eller X5 før du prøver Mitsubishi eller Kia. Det er ikke sammenlignbart hverken kvalitetsmessig eller prismessig. Da ville jeg kjøpt en 2 år gammel av Tiguan/Q5 heller enn ny bil i lavere segment om kvalitet og komfort er viktig.
Jeg syntes det er veldig viktig å sammenligne biler som Mercedes, Audi og BMW opp mot de billigere bilmerkene som Mitsubishi, Toyota, Kia osv. Prisen er den store forskjellen og så må hver enkelt veie opp pris mot hva man får når det gjelder kvalitet/kjøreopplevelse osv.
Jeg har selv eid Mercedes og Audi og er kjempefornøyd med Kia. Dette er hverdagsbil og jeg bruker da heller 280K på en Kia mot 500k + på premiummerke. Dette gjør det da enklere for meg å spare opp til den Porsche 911’ern jeg skal ha en dag i den nærmeste fremtid
Klart dette er smak og behag og alle har sine egne ønsker. Syntes forøvrig det ikke er så stor forskjell på komfort og kvalitet mellom E klassen jeg hadde og Kia’n jeg kjører nå!
Dette var brukt regner jeg med?
Ellers er vel Kia og Skoda for oss som lar hjernen bestemme valg av bil mens BMW og Audi er for de som lar hjertet styre valget
https://www.vg.no/bil/sammenlign/audi_e-tron~mitsubishi_outlander-phev~kia_optima-phev~skoda_superb
Så vidt jeg klarer se er det ikke de voldsomt store forskjeller på disse… Hev inn et wild card med e-tron, syns den er kjekk ser ikke så voldsom mye dyrere ut, men har på følelsen den blir det
Etter at jeg kjøpte Volvoen må jeg helt ærlig si at oppvarmet ratt er noe av det deiligste som finnes. I kombinasjon med webasto og setevarmer så snakker vi shorts og t-skjorte i 15 minus
Adaptiv cruise er gull og et must have
Ja, 2018 modell. Enig der ja!
Noen som har sitt på toyota sin rav4 hybrid?
Det er alt utstyr som ikke er inkludert som gjør den store forskjellen da… Det blir dyrt på Audien!
Kan plusse på 100000 til 200000 på Premium bilmerke hvis man skal ha “riktig” utstyr…
Ja de har ikke lurt meg foreløpig jeg er så grønn på biler at jeg burde ikke fått lov til å skrive her inne
Vi er i prosessen med å bytte bilparken ut.
Gammel bilpark:
1 stk 2010 modell Peugeot 5008 (soccer mom car)
1 stk gammel Saab
Optimal ny bilpark:
1 stk SUV. God plass og rekkevidde for langturer og turer til hytte/fjells
1 stk liten elbil. Til og fra jobb/trening/butikk etc
Har ikke fått prøvekjørt noe enda, grunnet CoVid-19, men nå må vi komme i gang! Kjekt å lese denne tråden med gode refleksjoner.
Selv merker jeg det vrenger seg litt innvendig når prisen på bil går opp over 700k. Selv om jeg optimalt sett kunne tenkt meg å kjøpe en XC90 eller liknende.
Fra hva jeg har lest opp på XC90 er det en av de dyreste bilene du kan eie i det segmentet…
Drit fin bil da men!
Den ser så ufattelig nice ut. Volvo har virkelig truffet på den “nye” looken sin.