Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Den er så fiiiiin! Sitter og sikler på en nesten helt lik på finn, men føler jeg må spare litt til!

Just do it mahn! Men du bør ha 100k i bakhånd i tilfelle :slight_smile:

…må huske å gi info om hvordan regningene etter verkstedsutgiftene ser ut i størrelse :wink:

ikke anntall feil,-men hva forskjell det er på en opel omega versus en Porsche,Ferrari,Maserati osv :sweat_smile:

Det er bare å være obs på hva som kan skje og hvilke barnesykdommer den enkelte modell har. Ofte er mye utbedret allerede. Dessuten så snakker vi om en nesten 20 år gammel bil med høye ytelser

1 Like

jojojo…det gar jo alltids vært litt feilfabrikering her og der,-men jeg tenkte på slik som f.eks. skifte av komponenter eller annen service,om hvor mye dette koster kontra en “vanlig” bil…

1 Like

Det er faktisk ikke så store forskjeller med mindre du presterer å ta livet av motor eller girkasse hvilket vil sette deg tilbake mange hundre k per stk. Det er faktisk ikke usmakelige dyre biler å drifte / eie. Selvfølgelig er dekk, bremser etc dyrere enn det er på en Golf

2 Likes

SHOW ME THE MONEY !! :dizzy_face:

Kommer vel også an på hvor mye man bruker bilen. Jeg ville ikke brukt dette på vinteren…

Jeg har ikke så gode eksempler siden jeg skrur så godt som alt selv av denslags.

Eksempel 1: Havarerte pga kjølerørkoblinger som er limt. Dette er noe som vil skje absolutt alle turboer en eller annen gang. Ut og inn med motor 2 ganger, sveising av alle koblinger, full overhaling av girkasse samtidig. Pluss masse diverse. 105k

Eksempel 2: Oljelekkasje fra en topp. Ut med motor, masse annet diverse samtidig. Totalt 27 timer jobb. Pakking av topp på nytt, skifte alle rør fra turboer og intercoolere til innsug. Eu kontroll, en drivakselmansjett, skifting av noen oljerør. Edit, glemte skifte av bremseveske også. 60k

Ikke så langt unna hva det koster for en helt vanlig bil.
Men der har igjen Porsche vært lure så det går faktisk an å skru på bilene. Oljeskift på en del Lambo, Ferrari o.l er jo 50k pluss

2 Likes

nice å ha peiling på bil og å kunne skru på de mer avanserte stedene.

eier selv en H-D,men tar kun det jeg er kompitabel til å ta selv i garasjen,-husker da jeg fikk H-D`n i 2011 og hadde rykende fersk A-lappen i lomma,da skulle jeg innom Biltema for å kjøpe utstyr til å “Hone” motoren,den skulle jeg overhale…med null peiling på å ha noengang demontert på en motor,-utenom de bensindrevne bilene jeg hadde som liten… :sweat_smile:

Glad jeg ikke gikk noe videre med det når jeg kom hjem :laughing:

1 Like

Noen med erfaringer rundt Autoco hamar?
Så på en I3 til fruen der og det hele virket som en normal bruktbilforhandler. Reklamerer med 5 års reklamasjonsrett osv i annonsen. Men så får jeg kontrakt og ser en liten tekst nederst der de opptrer som mellommann. Føler det hele ble umiddelbart litt sketchy. Var på nippet til å sende inn signert kontrakt også, men fikk skikkelig kalde føtter nå.
Føler også jeg må betale forhandler pris for et privat salg, som ikke føles helt rett.

1 Like

De er intervjuet her.

3 Likes

Det er helt korrekt det du mistenker der. Det er et kommisjonssalg. De selger bil for kunde og casher inn fra selger. De fraskriver seg det aller meste siden de kun “formidler” salget.

Edit ser at @sparkonge var før meg

3 Likes

Synes det er veldig shady å ikke nevne det i annonsen engang.
Står ikke selges for kunde eller annet. Det er jo normalt ved slike salg, er det ikke?

1 Like

Det er helt korrekt. Enhver med respekt for seg selv opplyser om det

4 Likes

FB_IMG_1591971898420

4 Likes

$2 millioner for disse 8 sjeldne Lamborghiniene. Høres jo “billig” ut ? :thinking:

3 Likes

Synes det høres ut som en ok pris for kjøper! Miura og Countach hadde vært noe å hatt i samlingen…

3 Likes

Hva tenker dere om denne:

@Hakon, nå er jeg jo i ditt territorie - hva tror du om noe som dette som bruksbil samt prisen?

1 Like

Vær obs på dette da. Burde forvente lavere brukspris også

2 Likes