Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Fin bil og forsåvidt fin pris. Men mener 997.1 frem til 2009 er plaget med ims og rms. Det bør du iallefall finne ut av

1 Like

“Retro King”

1 Like

Kanskje dette er en grunn til at man iallfall vil ha en bil som ikke er el ?

det er det jeg sier,-betale 600 000,- for å parkere en bil til lading,nei takk :rofl:

ser “media” driver enda å promotere El-bilen,som om at det er helt greit å bruke flere dager med hotell overnattinger pga at El-bilen ikke klarer reise distansen innenfor “normal tid”,som en fossilbil klarer :wink:

stakkars ektepar med sitt ladehelvete fra Kristiansand til Tromsø :sweat_smile:

1 Like

Vi trenger lading på alle bensinstasjoner, og en teknologi som lader kjappere, feks 15 minutter er innfor i min verden. Ser man bort fra sommerferien i år hvor de fleste skal feriere i Norge, så er en elbil med 40-50 mil rekkevidde mer enn nok for de aller fleste Det blir nok den nye standard rekkevidden på elbilene fremover.

2 Likes

40-50mil blir standard på bybilene så kommer det premium biler med bedre rekkevidde utenom

2 Likes

40-50mil funker for de fleste. Jeg hadde faktisk vurdert å kjøpe bmw iX3 når den kom . Rekkevidden er for så vidt grei ( 459km ) men så kommer den kun med bakhjulsdrift. Ganske tragisk at de ikke har firehjulstrekk . De har kjørt samme opplegg på noen av hybridene hvor det går et par år før de kommer med firehjulstrekk.

3 Likes

god sommer! :sweat_smile:

" Elbilforeningen melder om flere timers venting i ladekø…"

1 Like

Jeg har kjørt elbil siden 2014, har to ganger opplevd opptatt hurtiglader, den ene gangen kjørte jeg videre til neste lader uten å stanse.
Siste gang ventet jeg 10 minutt.
Denne sommeren er ekstrem, stor trafikk stort sett over alt, så det er noe spesielt.
Jeg kommer garantert aldri til å gå tilbake til fossilpersonbil, i dobbel forstand!
Enn så lenge er det ingen elektrisk bobil, men elbil med campingvogn er stadig mer og mer realistisk.

1 Like

…traff er nerve der altså :rofl:

1 Like

Du kan jo kjøpe deg en BMW X5 eller Mercedes-Benz Gle hybrid. De har vel 85 og 99km rekkevidde :wink:

1 Like

Kan til nød akseptere hybrid. Problemet med hybrid er at alt får kjørt seg så jævlig mye mer så da må/bør man ha nybil garanti. Bedre med ren fossil eller ren El. Personlig skal jeg ikke ha El før jeg må. Because lukten av nybrent 98 oktan :heart_eyes:

3 Likes

Nei, du gjorde ikke det. Det er mye mer stress at hele Norge skal på campingferie, men vi har hatt noen fine dager i Arendal Singletrack, parkert hos en grei bonde midt blant sykkelløypene i skogen. Lurer på veien videre…

Blir aldri noe annet enn ren elbil på meg. Kan endre seg den dagen rullator nærmer seg og årlig kjørelengde på 2-3000 km, men så lenge jeg kjører bil på jobb blir det elbil.
Hybrid er uinteressant.
Rekkevidde er for meg god nok til og med for billigste Tesla😉

1 Like

Du var sikkert den siste gutten i klassen som begynte med deodorant etter gymmen også.

Morra di har alltid hatt et sært ønske om lukten av svett mannemann

1 Like

Skal bytte ut en 14 år gammel stasjonsvogn men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Kan være jeg kjøper en halvgammel SUV mens jeg tenker …

Kjøpte uansett elektrisk påhengs til gummibåten for å være litt miljøvennlig :wink:

3 Likes

:sunglasses::+1:

3 Likes

Og nå får Tesla kjørt seg. Skamrått av VW å gjøre dette i skyggen uten å hyle og skrike i Musk stil. Nå bør Tesla virkelig forbedre kvaliteten sin

8 Likes

Hadde dette kommet uten Musk sin hyling og skriking som du kaller det? Egentlig sløvt av VW som vel er verdens største bilprodusent å ikke kommet hit før?:wink: