Fin bil og forsåvidt fin pris. Men mener 997.1 frem til 2009 er plaget med ims og rms. Det bør du iallefall finne ut av
“Retro King”
Kanskje dette er en grunn til at man iallfall vil ha en bil som ikke er el ?
det er det jeg sier,-betale 600 000,- for å parkere en bil til lading,nei takk
ser “media” driver enda å promotere El-bilen,som om at det er helt greit å bruke flere dager med hotell overnattinger pga at El-bilen ikke klarer reise distansen innenfor “normal tid”,som en fossilbil klarer
stakkars ektepar med sitt ladehelvete fra Kristiansand til Tromsø
Vi trenger lading på alle bensinstasjoner, og en teknologi som lader kjappere, feks 15 minutter er innfor i min verden. Ser man bort fra sommerferien i år hvor de fleste skal feriere i Norge, så er en elbil med 40-50 mil rekkevidde mer enn nok for de aller fleste Det blir nok den nye standard rekkevidden på elbilene fremover.
40-50mil blir standard på bybilene så kommer det premium biler med bedre rekkevidde utenom
40-50mil funker for de fleste. Jeg hadde faktisk vurdert å kjøpe bmw iX3 når den kom . Rekkevidden er for så vidt grei ( 459km ) men så kommer den kun med bakhjulsdrift. Ganske tragisk at de ikke har firehjulstrekk . De har kjørt samme opplegg på noen av hybridene hvor det går et par år før de kommer med firehjulstrekk.
god sommer!
" Elbilforeningen melder om flere timers venting i ladekø…"
Jeg har kjørt elbil siden 2014, har to ganger opplevd opptatt hurtiglader, den ene gangen kjørte jeg videre til neste lader uten å stanse.
Siste gang ventet jeg 10 minutt.
Denne sommeren er ekstrem, stor trafikk stort sett over alt, så det er noe spesielt.
Jeg kommer garantert aldri til å gå tilbake til fossilpersonbil, i dobbel forstand!
Enn så lenge er det ingen elektrisk bobil, men elbil med campingvogn er stadig mer og mer realistisk.
…traff er nerve der altså
Du kan jo kjøpe deg en BMW X5 eller Mercedes-Benz Gle hybrid. De har vel 85 og 99km rekkevidde
Kan til nød akseptere hybrid. Problemet med hybrid er at alt får kjørt seg så jævlig mye mer så da må/bør man ha nybil garanti. Bedre med ren fossil eller ren El. Personlig skal jeg ikke ha El før jeg må. Because lukten av nybrent 98 oktan
Nei, du gjorde ikke det. Det er mye mer stress at hele Norge skal på campingferie, men vi har hatt noen fine dager i Arendal Singletrack, parkert hos en grei bonde midt blant sykkelløypene i skogen. Lurer på veien videre…
Blir aldri noe annet enn ren elbil på meg. Kan endre seg den dagen rullator nærmer seg og årlig kjørelengde på 2-3000 km, men så lenge jeg kjører bil på jobb blir det elbil.
Hybrid er uinteressant.
Rekkevidde er for meg god nok til og med for billigste Tesla😉
Du var sikkert den siste gutten i klassen som begynte med deodorant etter gymmen også.
Morra di har alltid hatt et sært ønske om lukten av svett mannemann
Skal bytte ut en 14 år gammel stasjonsvogn men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Kan være jeg kjøper en halvgammel SUV mens jeg tenker …
Kjøpte uansett elektrisk påhengs til gummibåten for å være litt miljøvennlig
Og nå får Tesla kjørt seg. Skamrått av VW å gjøre dette i skyggen uten å hyle og skrike i Musk stil. Nå bør Tesla virkelig forbedre kvaliteten sin
Hadde dette kommet uten Musk sin hyling og skriking som du kaller det? Egentlig sløvt av VW som vel er verdens største bilprodusent å ikke kommet hit før?