Hvis man kjøper for eksempel en ny Tesla og selger den før det har gått tre år unngår man dette problemet ettersom ny eier trer inn i den femårige reklamasjonsretten første eier hadde mot forhandler.
Jeg vil tro svært mange nybilkjøpere selger bilen lenge før det er gått fem år. Siden 1999-2019 så er snittet mitt for innbytte av hovedbil 2,5 år(8 biler på 20 år).
Den jeg har når er den jeg har minst lyst til å bytte ut, etter ett år. Men kommer feks Skoda Enyaq med sykt kult design til 450.000 inkl hengerfeste og vinterdekk så skal en aldri si aldri.
Men det å kjøre Tesla er en egen greie, slipper alt så heter nøkler, bare gå til bilen å sette den i drive. En app som for meg alltid funker. En bil som alltid funker.
Får liksom ikke det inntrykket i media…men slik er virkeligheten for meg.
Har nettop bestilt en model 3, krysser fingrene for at kvaliteten er ok. Kjenner mange som har Tesla og mange av de har hatt bilene på verksted en god del. Nå har jo TM3 vært i produksjon en stund, håper at mange av barnesykdommene i produksjonen er luket vekk.
Jeg så et intervju med en “bilekspert” på youtube og han hevdet at det var gode sjanser for at Teslaer som blir produsert på den nye fabrikken i Tyskland kommer til å ha bedre kvalitet enn de amerikanske, siden denne fabrikken er helt ny og bygget akkurat slik de vil ha den. I USA bygges noen av bilene i et gigantisk telt, siden fabrikken er for liten. Det er litt drøyt.
Ikke alle som er uheldig og får en mandagsbil
Nå har ikke feks E-tron vært helt uten problemer heller, så er ikke enkelt selv for produsenter med årene på baken
I kveld 19:00 presenteres omsider Skoda Enyaq. Tror de skal ha gjort mye galt med designet og prisingen hvis dette ikke skal bli en storselger i Norge. Prisene legges vel først ut i morgen men avdukingen kan de som er interessert i følge her:
Etter å ha blitt litt lunken til avdukingen når ting har tatt så lang tid så må jeg innrømme spenningen er litt stigende hos meg igjen. Håper dette blir første litt store “famile/folke-elbil” til en relativt rimelig penge.
Velkommen etter Skoda, det var pinadø på tide!
« Starten på en ny æra
ŠKODAs store elektriske familie-SUV ENYAQ iV er endelig klar for sin verdenspremiere. Begivenheten»
Den nye æraen startet for min del september 2014…
At Skoda ikke har vært tidligere ute er vel litt som forventet. Egentlig nesten litt overraskende at de får lansere nå når man ser hvor i løypa VW utgavene er.
Men VAG konsernet har ikke akkurat vært frontrunner på elbilmarkedet nei.
Men markedet for fullverdige famile-elbiler mangler gode alternativer som ikke er så alt for dyre. Akkurat nå er det vel stort sett Jaguar I-Pace, Audi e-tron og Tesla Model S/X som er alternativene. Så kommer Tesla Model Y, som før Enyaq prisene blir klare, er det billigste kommende alternativet (altså der man vet prisen).
Model Y og Enyaq er for meg de to største konkurrentene i familemarkedet for elbiler i 2021. Mulig det er noen jeg har oversett da
Prisen på Enyaq 80 ble 449.520. Synes ikke jeg var helt off
Om ikke dette kommer til å selge så vett da pokker
Bytter ikke ut i3S med noen annen elbil!
Fantstisk bil uten problemer av noe slag
Lite snakk om Ford her
Har en ford mondeo stasjonsvogn 15 modell, verste bilen jeg har eid.
Hva er problemene?
- Software problemer så det synger etter. De startet faktisk dagen jeg kjøpte den i Oslo og skulle kjøre den nordover. Plutselig kvelte nesten bilen seg hver gang den skulle skifte gir, så gikk jo i sirup hele veien hjem.
- Regelmessig svikt av en haug av førerassisten systemene, som lar seg fikse en å slå av bilen og vente noen minutter, men forferdelig meningsløst og unødvendig.
- Elektrisk innfellbart henger feste - Vet ikke hvor mange ganger dette har vært inne til fiks.
- et hjullager eller noe røyk etter 94k. Ifølge Ford mekanikeren skjer dette “aldri” på en mondeo. Yeah right. 8k i dass.
Møkka bil.
Spent hvilken versjon som blir å selge best.
Ville gått for iV 80x. RSv’en sine specs var ikke kjempeimponerende ifht. 80x’en synes jeg.
Har 4 stk jeg og denne er 55 år gammel - går ennå