Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Se der ja, på tur på skroten :sweat_smile:

JK. Fin bil. Defintivit ingen mondeo.

1 Like

bilde

5 Likes

RS utgavene til Skoda har generelt ikke vært verdt pengene synes jeg. Steget opp fra øverste “vanlige” nivå til RS har vært for lavt i forhold til prisen. Nå vet vi vel ikke prisen på RS her da.

iV80x er den mest fristende modellen ja. Men er 5-6 mnd lenger leveringstid på 4x4 så det må tas med i vurderingen opp mot iV 80 utgaven. De med mindre batteri er helt uaktuelt for meg. Klarer oss fint med en bil, men da må den være grei å dra på langtur med også :slight_smile:

Blir overrasket hvis Enyaq ikke blir å finne høyt på salgslistene ja. Dette familiesegmentet har jo manglet alternativer. iPace og e-tron er jo litt for dyre for mange. Modell Y og ID.4 er vel nærmeste konkurrentene i 2021 vil jeg tro.

2 Likes

iV50 og 60 er jo supre for asfaltgjengen som ikke tør bevege seg utenfor ring 3, men som har dratt på seg nok unger at de trenger god plass. Det er jo mye plass for pengene. For meg personlig er dette en bil jeg skal ha 4x4 på, skal slippe å jukke opp bakker på vinteren og det skal aldri være noe problem å ta seg fra. Du kan dytte på en del utstyr og sikkert få iV80x opp i rundt 550.000,- men den er da rimelig ifht alle andre tilsvarende modeller likevel. Så synes jeg det ser bra ut på innvendig og utvendig.

2 Likes

Denne kommer til å selge i bøtter og spann. Egentlig helt utrolig at ingen har laget denne bilen før, komforten og elegansen til en mellom-dyr SUV til en rimeligere penge med 4x4 og grei rekkevidde.

Nå må bare H2 være bedre på børs enn H1 har vært for min del slik at jeg også kan få meg en slik @Krafer. Kan fint vente 6 mnd på X-utgaven siden jeg ikke har cash akkurat nå uansett :popcorn:

2 Likes

Flott bil, ble seende bedre ut både innvendig og utvendig enn det jeg fryktet.
Men jeg måtte som sagt avbestille min pga hengervekt.
Er det noen for eks @Paddy80 som vet om hengervekten kan gå opp etterhvert?
Tror den gikk fra 1200kg (da avbestilte jeg) til 1500 nå.
Trenger ca 2t.

Kan nok med sikkerhet si at 2t blir det ikke.

Ok takker for svaret.
Tror denne kommer til å selge mye anyways.

Er det fortsatt 1 600kg som antydes på ID4?

Må si jeg er relativt spent på om ID4 kan skille seg positivt ut i forhold til Enyaq, tanker?

Det vet vi ikke enda dessverre, men om man sidestiller Tiguan og Kodiaq, så er Tiguan en noe tightere og mer påkostet bil, jeg vil tro ID4 fortsetter å være storebror i den familien. De vi har sett hittil ser jo bra ut, men plassmessig har jo Skoda vært gode. Men det har litt med “polstringen” av bilene å gjøre, jeg kan tenke meg at uten motirstøy osv så vil VW ha utbyttet plassen enda bedre. ID3 er iallefall romslig inni til å være en “vanlig” personbil. Prismessig vil nok ID ligge noe høyere normalt sett, men det skal være verdt pengene eller har de jo ett problem :yum: det kan være standardutstyret er bedre på de rimeligste variantene, ID3 har allright utstyr som standard da Norge har fått bestemme mye hva som skulle være nettopp det.

1 Like

Hvilken av disse liker du utseende på best?

• Tesla Model Y
  • Skoda Enyaq

0 stemmegivere

1 Like

Noen som har erfaring med X5 e drive?
Ser mye av disse til salg
Bedre med 3 liter dieseln?

Den første versjonen av den hadde vel relativt kort rekkevide på el ( ca 20km ? ) mens den som kom i 2019 har en god del mer ( ca 80km ? ). Har ikke selv X5 men hadde ikke sagt nei til den siste modellen :wink:

1 Like

Som regel alltid mest fristende med nytt,ingen tvil om det.Men 1,2 for en,med rett utstyr blir
for mye og bruke på bilkos.
Tenkte på en to-tre år gammel til rundt 700-800.
Mange som vil selge disse bensinhybridene,lurer på hvorfor?

Bilene er tilbake fra leasing også vil jeg tro, utrolig rimelig å lease for 3 år siden :+1:

ja kan nok være det ja

Liten motor til en stor bil.

Hadde ikke kjøpt X5 uten 3 liter, eller nye hybridpakken med 3 liter + batteri.

Oh my… Den ligner jo ikke prototypen overhodet!? What the hell happened? :scream:

1 Like

Ser pen ut skrått forfra.

Enden er en diger designsynd, eller streng pekefinger fra VAG med påminnelse om at de er den trauste delen av familien. En skal ikke tro at man er en audi!

2 Likes

Det var aldri planen visstnok, coupe kommer senere.
Jeg vurderte en stund om jeg skulle reise å se på den når den tid kommer, men ikke får en komme to, leveringstid for AWD på et drøyt år, og 8% i gebyr hvis en velger eller må avbestille.
I beste fall blir det coupe, mest sannsynlig Model Y, har eller sett litt på Polestar 2, selv om jeg ikke liker design på bakskjerm-tak.
0-100 på 9 sekund er heller ikke det helt store, eller hva sier du @pdx?

2 Likes