Kommer til å selge som hakka møkk. Topp 3 mest solgte 2021 om det er Audi man vil ha så er de tilgjengelig
Ja, den kommer til å selge, men når man ser prototypen og designskissene, og så får man servert “dette” så må jeg si meg grundig lurt!
Nu snakker vi!
Ja, den ja! Se på det beistet! Men tror du den kommer til å ligne på den prototypen der?
Ja det gjør den nok. Den første som er ute nå har jo ingen sett før nå
Mtp rustproblemene jeg har på min passat 2012 så blir vw utelukket.
Noen som har erfaring med skoda og lakk? Er det like ille?
De fleste biler fra 2012 i ett vettugt prisleie har rust 8år gamle biler blir vel stort sett skrotet i de fleste andre land. Vask og poler mer enn du gjør i dag, og gå over bilen jevnlig på utsatte steder og flekk med lakkstift og klarlakk på steinsprut. Kost gjerne på en god coating når bilen er ny
Eller bare kjøp en Toyota? Har nesten tilgode å se en med rust det det er lakk. De ruster under da.
Ikke vel sikkert det blir over et år før levering men leveringstid på AWD er et lite problem ja.
Polestar 2 har alt for liten plass til å være et alternativ for min del. Tror de fleste som vurderer Enyaq og Model Y synes Polestar 2 er for liten så ser egentlig ikke de som konkurrenter. Men Model Y og Enyaq er definitivt konkurrenter. ID.4 kommer vel også fort i samme kategori.
Er vel ikke helt avklart når man kan forvente levering av Model Y heller. Noen somhar bestilt og fått noen lovnader på når den skal komme?
Jeg har ett år gammel bil og er vel redd for at jeg kan ha den lenge. Når det blir besluttet innført moms blir det vanskelig å få sen bilen en ønsker seg uten å betale blodpris, det gidder jeg ikke.
Polestar med 1500 kg på kroken hadde vært ok for meg, har ikke behov for svær bil, kunne sånt sett hatt mindre enn Model 3 også…
Hadde det ikke vært behov for henger så kunne jeg svært langt på vei klart meg med eUp, selv om den er litt i minste laget😅
(Vår nummer to er 2014 eUp, strålende nummer to)
Usikkerheten rundt videreføring av intensiver kan være greit å ta med i vurderingen ja.
Selv har jeg en bil fra 2013 så på et vis greit å skifte ut selv om den har gått bare 75k så kan sikkert brukes lenge enda.
Merker at når man begynner å vurdere biler er det lett å ende på “price creap” kjøret
Legger til litt utstyr på den man synes har grei nok pris, og så er steget opp til neste ikke så langt, og så legge til litt og vips er neste steg ikke så høyt. Kan fort legge på rimelig mange 10k da
Bare å kjøpe en brukt bil, så trenger man ikke ta så masse valg.
Er det noen her som har kjøpt eller prøvekjørt, evt vurderer Polestar 2?
Jeg var ute og handla byggevarer igjen, lå bak og måtte kjøre forbi begge for å se på de, begynner å like den.
Rar fra siden bak bakdøren, men der ikke jeg når jeg kjører😀.
Tror jeg må sjekke ut den, selv om det er minst ett år for tidlig.
Men hvis det er mulig å få en god pris for Teslaen så kan alt være aktuelt…
Veldig plaget med 12v batteri feil ALA Tesla anno 2014. Skal være en software fix på vei neste uke tror jeg, så får vi se om ting bedrer seg.
Vil det si flatt batteri? Utrolig kjedelig…
Har du eller har du prøvekjørt?
Jepp. Nei har ikke det, men ser av eiergruppen på FB at det er et problem. Stilig bil dog
Ja, jeg har kjørt den. Helt utrolig kjøremaskin. Finnes vel ikke en elbil som byr på de samme kjøreegenskapene bortsett fra Taycan (som er over dobbelt så dyr). Synes det er fantastisk med google i bilen. Assistenten er ikke det viktige, men maps, spotify osv osv.
Fortsatt er det ingen app, eller mulighet for forvarming osv. Heller ikke keyless. Alt dette kommer nok innen nyttår gjennom diverse oppdateringer. Da er nok også problemene med 12V løst.
Høres nesten ut som om de lanserer slike biler i Early Access
Hvis du skulle kjøpt en elbil i dag, hvilken hadde du valgt?
- Tesla
- Polestar 2
- Porche Taycan
- VW ID3
- Audi e-tron
- Mercedes EQC
- Annet
0 stemmegivere