Importerte bobil i 2010, brukt 2 måneder, kjøpte av forhandler.
Betalte bil med moms, fikk moms tilbake fra forhandler når bilen var registrert i Norge.
Jeg risikerte jo selvsagt at forhandler ikke brydde seg om å betale meg, så litt nervøs var jeg.
På mobile.de kan du også søke på biler hvor en får moms tilbake.
Eldre biler får en ikke tilbake, tror en må kjøpe fra forhandler, feks leiebil.
Tysk garanti er 2 år. Punktum!
Kan hende noen merker nå har lengre, men feks Fiat som mange bobiler er bygget på, de har 2 år Europagaranti.
Bakkeklaringen er definitivt et minus. Skjønner ikke helt hva de tenkte der. Ekstremt lav for en “suv”…
Bilen har 78KWH batteri, kan noen forklare meg matten bak forbruk og rekkevidde her?
Du tar 78/0,239 også får du 339. Eh?!
Som @Christian viser så henger det jo i utgangspunktet ikke tallene helt på greip. En teori kan jo være at regenerering av energi ikke er en del av de tallene der.
Var den røde som var på besøk hos min forhandler. Synes bilen ser pen ut jeg
De sa at produksjonen av 2-hjulsdrift starter uke 48, og de første kommer vel til Norge i januar, mens 4x4 starter først uke 28 neste år. Så måtte forvente levering først september/oktober neste år. Er litt lang tid men får håpe den er verdt å vente på.
Var først litt skuffet over at det ikke var noe navigasjon inkludert (tilvalg) men med muligheten til å vise mobilskjermen på bilens skjerm er jo google maps helt kurant å bruke til det. Sikkert vært kult med Infotainmentpakke pluss pakken med visning av navigasjon og hastighet “på veien” foran seg men valgte å klare meg med det mest nødvendige
Hadde håpet på et litt mer moderne ratt da.
Største skjerm i ett vag produkt til nå, hadde rt litt krangling. iv80 typegodkjent på 510km.
4x4 stjeler 50km så “bare” 460km der.
Jeg digga interiøret i Tesla 3 når den ble presentert i 2016, og digger det minst like mye etter å ha kjørt min egen i ett år.
Prøvekjøre Polestar i går, hadde fort kunnet kjøpt den på flekken om jeg ikke hadde Tesla, men usikker på om jeg gidder mtp diverse utfordringer som høyt forbruke/kort rekkevidde pluss annet småplukk.
Men bilen var bra å kjøre med det lille en får inntrykk av etter en halv time.
Men jeg ønsker meg ikke noe annet enn en stor skjerm. Feks speedometeret er mye lettere/bedre å se i Tesla, Tesla har også færre knapper for å betjene ting og tang.
Og jeg kjøper nok sedan eller coupe når jeg bytter bil, ikke stasjonsvogn/SUV.
Trenger jeg stor plass bruker jeg henger eller takboks, type vaskemaskiner osv kommer jeg aldri til å slite inn i et bagasjerom uansett, det får en levert på døren.
Interessant bil!
Håper dog at dette er en skrivefeil?
“Begge lanseringsmodellene er basert på ID.4 Pro Performance og har en motoreffekt på 204 hestekrefter.”
Tror det er riktig, Audi kommer vel med ca. 300HK i sin Q4 og det tror jeg foreløpig er max for MEB plattformen.
204 hk er nok samme motor som sitter i Skoda Enyaq.
Navnet Pro Performance er kanskje litt missvisende med denne effekten da.
Jeg antar at 204 hestekrefter stemmer, men det er rimelig latterlig hvis de kaller det “Pro Performance”.
Ja Family Pack Performance er kanskje riktigere.
Spennende å se prisene i morgen
Da begynner den egentlige tanken bak inntekten til de ellers så “rimelige” kjøretøyene som har så få bevegelige deler å reparere på verksted i forhold til fossile kjøretøy.
Pay up Bitches!