I stedet for å bestille Model 3 i mai 2019 skulle jeg heller lagt mellomlegget (ca 200.000) i TSLA aksjer så kunne jeg nå kjøpt en X og en Model 3 i stedet😊.
Noen som har Polestar 2 her? Sitter og vurderer om jeg skal bestille en.
Jeg har bare prøvekjørt, fin bil, men den har sine utfordringer enda, og rekkevidden opplever mange som tildels mye kortere enn forventet.
Hvis sjelden kjører lengre enn 20-30 mil betyr rekkevidde lite, kjører du ofte lenger så er det verdt å sjekke.
Noen med meninger Audi e tron ?
Kona vil ha ny bil etter bare ett år med Volvo xc60.
Kritere for ho som bruker den til daglig, og pendler 9 mil for dagen, er naturligvis komfort, og st det skal være suv, høy bil.
Biler som har vert diskutert er x5.
Men det vil være dyr pendler bil.
Selv synst eg e tron ser ut til og være en meget flott og fornuftig bil med lang rekkevidde og god plass.
Vi må ha plass til hundebur uten og bruke opp hele bagasjerommet til det, der er volvoen bra.
Audien ser også ut til og bra bra bagasjerom, bare sett på bilder
Wow, har kjørt XC60 i bare ett år og lei allerede?? Vi har det godt her i lille Norge!!
Jo enig i det, men eg er mest tjent med en fornøyd kone, så det blir trulig bytte. ( av bil altså ).
Eg liker volvoen veldig godt, skulle eg klage på noe, så er det litt mye støy kanskje, særlig nå på vinteren med piggdekk.
Kjørt ca 10.000 siden mars, kjempefornøyd! Ett par tur/retur Vestlandet fra Oslo, kjørt 1.7 tonn henger 350km, og noen fjellturer, så ikke bare brukt som traktor innenfor ring 1.
Selvsagt en del man kan pirke på, men vurderer ikke å bytte bil.
Har spurt en som hadde Model 3 og nå eTron om hvordan den er, her er noen punkter.
(Han går tilbake til Tesla igjen).
Mye småfeil, dørhåndtak går ikke inn, fukt i lys, feil i sw, lekkasjer, ledbar som ikke funker, app problemer ofte, tragisk mmi, fossilbil konvertert til elbil, tørst, mye småting.
Visstnok sykt mye lekkasje, motor og batterifeil.
Sjekk ut FB og les deg opp der.
Jeg formidler bare en eTron eier sine meninger og har selv null erfaring. Har aldri vurdert Audi, verken som fossil eller elbil.
Eqc da? Kanskje ikke like stor men stor nok? Billigere enn E-tron (55) også.
“så det blir trulig bytte. ( av bil altså ).”
Man kan sikkert si mye om Audi, men MMI er det beste infotainment/multimedia grensesnittet i bilverden (slik jeg ser det).
Er du vant til Tesla? Han her har hatt Model 3, har nå eTron og selger den igjen for muligens gå tilbake til Model 3 mens han venter på Model Y.
Jeg aner ikke, jeg vet bare at jeg klarer meg fint med en skjerm og velfungerende betjening med to hjul på rattet og en hendel på hver side.
Så minimalistisk og så velfungerende.
Men jeg har verken sett på eller prøvd Audi.
Er og blir svært subjektivt - men akkurat MMI mener jeg er et godt system. Har kjørt mange merker, Tesla inkludert, og MMI har alltid vært favoritten. Skal sies at jeg ikke har prøvd den mye dual-skjerm versjonen. Men den har fått (svært) gode skussmål så vidt jeg vet.
Er det skjermen man styrer klima med? Hadde det i Tyskland i fjor og det er den værste dritten jeg har vært borti
Hva er konas ankepunkter mot XC60? - Har bestilt som jeg får på nyåret. Dog har jeg løst koneproblemene med å erstatte det med ingen
tidenes design…
Det er nok ikkje noe store greier, det er en veldig bra og fin bil.
Gratulere med ett godt valg
Høres også ut som min første Mod S