Hvorfor bruker E-tron så lang tid? Alle el biler burde jo være relativt raske?
Her er et par tester på varmeapparater i Elbil.
I en av testene var Tesla Model 3 og e-tron med og forskjellen var ikke så enorm:
Bmw 530e xdrive touring,ka du trur??
E det brukbart…
Kampanje privatleasing nå.
Fin julegave til far iår
Jeg tenker den er mer enn brukbar. Oppfyller ihvertfall mine krav mtp plass, komfort, firehjulstrekk og stort pluss med 50+ km rekkevidde til småkjøring lokalt av ungene. Kommer til å savne V6 motor men vurderer sterkt å bytte ut A6 Allroad med denne selv Finfin julegave!
Audi e tron er bygget som Audi, en premium bil. Ok rekkevidde for de fleste, smashing utseende i min bok og ok pris i premiumsegmentet. Tidlige modeller vil det være barnesykdommer på, det gjelder alt som er serieprodusert uansett merke, dog med varierende styrke bagasjerom på 600l (660l på 55)er det vel, xc60 har 505l og 468 på hybriden
Har idag vært hos bmw og sjekket ut den nye 530e touring xdrive!
Å fy faen…For en bil,blir nok en sånn tenker jeg,mye snacks i utstyrskatalogen…
Runder vel 900000.-
Personlig ligger jeg i sivet og venter på den riktige BMW M550d xDrive - lav km, riktig utstyrt og norsk. Langt mellom dem, noe som passer bra - dét kjøpet forutsetter at aksjeporteføljen vokser litt til.
Sikler litt på det dyret her
Heftige saker det der ja - for meg er 4-hjulstrekk en forutsetning (inntil portisen tillater flere flak, da skal det bli en ren bakhjulsracer også).
At oppgitt kilometerstand er korrekt er vel heller tvilsomt.
Ja, det er jo drømmen, en svær garasje med 4-5 tyske vidundere.
Skulle jeg ende opp som milliarder så skal jeg kjøpe meg en Königstiger som kronen på verket!
Derfor jeg aldri ser på tyske bruktbiler, men kun norsk-kjøpte+kjørte.
I den annonsen til Vivo skriver de til og med alt som får meg til å bli enda mer bekymret: “entusiast, eldre herre, pendler, autobahn”. Særlig
Leste det samme og helt enig. “Pendlerute på Autobahn” og 120 000km på 10 år. Morsomt
Men når dere sier det, ble litt skeptisk til alle utropstegnene
6.2 litern med sugemotor er jo mye bedre!
Jeg kjøpte en M550 i påsken i fjor etter å ha lett i et år etter riktig bil. Ble tysk import på meg. Kjøpte gjennom et selskap som kjøper i BMW select systemet (eller hva det heter). Den var to/tre år gammel og hadde gått 37 000. Det jeg gjorde var å se på nøkkel-loggen for å se at det var en grei match i hvor mye den var kjørt og tiden mellom servicer. Sikkert mange som synes det er greit å skru km, men som ikke vil skippe servicer. Og da logges km. Kanskje det er noe jeg ikke vet om/skjønner. Men virket som om dette med km-stand ikke er så lett å tukle med lenger hvis tidligere eier har fulgt servicer
Stilig! Tar gjerne imot tips til seriøse importfirmaer, her eller på PM. Er du fornøyd med kjøpet?
Stemmer det. Lett å tukle med cluster, men den reelle kmstand lagres i flere hjerner og er så godt som umulig å få endret.
Har importert direkte fra Japan. Det kan være bryet verdt å undersøke.
Jeg kjøpte av en forhandler i Bergen som heter Kokstad Auto (https://kokstadautosenter.no). Men det var litt tilfeldig at det ble sånn. Jeg er fornøyd og har bare fått en kjip overraskelse. Da jeg hadde kjørt bilen hjem til østlandet la jeg merke til oljesøl under og ble ganske matt. Ringte dem og forklarte hva jeg så, og de lot meg dra til Bavaria for diagnose, og så betalte de for å få det fiksa på mekonomen. Så de ryddet fint opp i det. Jeg har snart hatt bilen i to år, og det har ikke vært noe mer. En forhandler jeg snakket en del med, men som ikke fikk inn en “riktig” bil for min del, var https://elitebil.no/ på Raufoss. Usedvanlig trivelig gjeng, og de kan BMW. Begge disse kvalitetssikrer bilene de tar inn på autoriserte BMW-verksteder før de henter dem.