Ok! Fra Porsche til Skoda låter jo ikke bra, men når det er sagt ser den jo virkelig bra ut til en coupeaktig suv å være
To vidt forskjellige biler forsåvidt. Håper du blir fornøyd!
Hilsen en som går og venter på Model Y….(folkebilen)
Joda. Det blir topp stemning. Prøvekjørte vanlig enyaq og har vært passasjer i id.4. Topp stemning! Da kan jeg bruke alt jeg sparer på annet fjas 
I fjor solgte jeg Model 3 og kjøpte ID4, den hadde jeg fra juni til august, bestilte Model Y dom jeg mottok i november.
ID4 var et skikkelig bomkjøp og Model Y var en innertier.
Var og henta et lass med ved i går, ikke så veldig tungt, tipper rundt ett tonn. Bilen er galsprek, med henger😅.
Så går heller folk få liv til å mene at det er unødvendig og bare tull, jeg er så barnslig at jeg synes det er gøy.
Mvh mann 58 som i det daglige kjører i chill mode (en av de tingene folk med andre merker ikke vet hva er)
Chill mode = Eco pro på bmw ?
…tror “Chill mode” ligger hos denne her
hos BMW førere 
Siden det er en biltråd så prøver jeg her. Muligens noen mekanikere her. Jeg byttet skiver og klosser foran på bilen. Jeg klarte å snurre den ene caliperen rundt, men det så ut som om det gikk helt fint. Når jeg er ferdig ser jeg at det er noe søl av en væske. Jeg 90% sikker på at det ikke er bremsevæske.
Jeg tror det er servoolje som har kommet seg ut av resovartanken. Er det mulig? Jeg har snurret en del på rattet når bilen var jekket opp. Evt noe søl som har ligget der fra før av som har rent ned når jeg jekket opp bilen? Jeg ser i all fall ingen lekkasjer noe sted, bortsett fra at det er en del væske rundt lokket og rundt omkring ved resovoartanken for servoolja. Når jeg peilet den var den forøvrig også langt over maks.
Noen meninger/tanker?
Om bremsevæskereservoaret ditt har vært fult før du presset inn stemplene i kaliperne, er overstrømning fra reservoaret trolig kilden.
Lukket system, så når du presser inn stemplene, må væsken naturligvis gå en annen plass🙂
Jeg åpnet det lokket til bremsevæska, så jeg tror det burde være ok. Men ikke sikker, sjekket ikke nivået, så det er mulig. Men det virket tørt rundt reservoaret.
Men jeg tror jeg fant ut av det. Var ulyder og rykking i rattet når jeg startet bil, sjekket servoolja med en gang og den var skummete og over maks på peilepinnen.
Så tok jeg en liten kjøretur og sjekket nivået igjen og da var det under minimum. Servostyringen ble bedre underveis når jeg kjørte. Så jeg tror jeg bare må toppe opp servoolja så er alt ok igjen. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor olja ble presset ut av lufteventilen (tror jeg, for det var væske der og det var under der sølet på gulvet var) i utgangspunktet.
VW Sharan (som gikk ut av produksjon i år) er ganske så romslig.
Hongqi EHS9
Matra bagheera hvis du vil ha tre seter på første rad.
“Kanskje vi skal se menneskene i dette samfunnet og være litt godhjerta?” - NAF. “Change or die” - MDG
Niice…
jepp,da avduket TALIBAN nettopp sin egen supersportsbil “Mada 9” 

Y Long range til 503, ikke dårlig. Ser det blir solgt en del originale vinterdekk på finn til rundt 20k, så sparer litt der og!
Det er uten tvil fakta om økonomi/pris spiller noen rolle.
Eneste nybilen som ikke forhandleren har sugerør i lommeboka til kjøperen mtp service.
Vel, det er jo en del av oss bilkjøpere som legger til grunn andre faktorer enn bare snusfornuft også…