Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

fant en app på hvor en kan kjøpe blyfri 98, da E10(blyfri 95) direkte ødelegger motorer som er eldre enn 2011.(gjelder alt fra påhengsmotorer/Veteranbiler%vanlige biler/gressklippere osv,.)

https://www.highoctane.no/

Vad tycks @solskimm?

3 Likes

Dette er en bil jeg virkelig får lyst på:

Har du ikke råd og kjøpe bilen ny har du heller ikke råd og kjøpe den brukt.

3 Likes

11 Likes

Veldig interessant:

3 Likes

Jeg var frem til i dag ganske så sikker på at det måtte bli den nye Macan EV.
Men jaggu dro ikke BMW frem en deilig i5 Touring 5 på 506 cm lengde og kremplass inni!

Hva synes folket om nye 5-ern?

4 Likes

Begge er før store å tunge før min smak. Førermiljøn i BMWn er bland det verste jeg har sett. Porsche har tydlighvis sjansert hva da det kommer til førerplass. Tidligere var de i toppklasse. Ikke nå. Men den er ca 37 ggr bedre enn BMWn.
Så, hvis jeg skulle vare tvungen at ha noen av disse skulle jeg ha gått Porschen. Ikke før att den fremstår som så bra, før det gjør den ikke, men veldig mye bedre enn BMWn.
Men det er jeg det. Jeg foretrekker italienske biler.

Jeg kjører en Toyota Avensis med 147 hester og sliter allerede med at det er litt for mange hester. Får jeg noe slikt, så ender jeg opp med å miste lappen. :see_no_evil:

2 Likes

Heftig bil. Blir for dyr for meg. Jeg lurer selv på om den nye Kia EV9 blir mitt neste bilkjøp. Familie på 5 som skal fraktes og denne tror jeg er value for money. Har kjørt Kia i 5 år nå og service og garantien de har har gjordt bilen problemfri og en fryd å eie.

Ikke like spennende som beemern men…

image

:thinking:

1 Like

Har kjørt Model Y med tilstrekkelig stor motor siden november -21, har ikke fått fartsbot verken med den eller Model 3. siste gang jeg fikk fartsbot var i -02, da med Polo med 60 hester, det var bare uflaks og ikke meningen å kjøre for fort.
Trenger ikke stor motor for å kjøre for fort eller miste lappen.
Om motoren er 100 eller 300 hester i en elbil koster lite ekstra, og forbruket er heller ikke så mye høyere, hvorfor da velge symaskin? Var noe annet med bensin, V8 og V12….

1,4MPI motor?

Har du noe erfaring med bakhjulsdrift på Model y? Hvordan fungerer det på snø og is?

Kun på -19 Model 3, absolutt ikke noe å utsette på den. Vi har en innkjørsel som jeg rygger opp en bakke, når en rygger er jo normalt forhjulstrekk å foretrekke, men vår eUp som vi hadde da var kjelke mens Model 3 hadde spikerfeste på Nokian R3.

1 Like

Jeg så en model y på isete vintervei, lå å danset foran svingene. Svigers sa det var fordi regen var for høy, så når du slipper gassen, så bremser den. Skal visst ikke gå av å skru av på nyere tesla? Hei ikke om det stemmer.

Model Y-en jeg kjørte bak snirklet seg sakte videre…

I had a pre 2021 model 3 and the ability to set regen to low was awesome. I just got MY 2021 new and learned you can’t do that

2 Likes

Satte den opp slik, da ble til og med 40-utgaven litt bøss. Men må vente se på prisen når det kommer flere x-Drive utgaver, ikke bare M60.

4 Likes