Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Stemmer at det ikke går å slå av regenerering, med mindre en selv etterinstallerer knapper selv.
Jeg har ikke hatt problem, men jeg digger enpedalskjøring, jeg mistenker de som har kjørt fossilbil med automat har kjørt med litt på-av, lite følsomhet i høyrefoten.
Men for noen år siden kom det en automatisk snowmode som tilpasser seg føret.
Kan nesten virke som om det kan være forskjell på bilene, for det er jo sjåførlærere som hevder bilene er uproblematiske med elever på glattkjøringsbane….kan selsvagt også ha noe med føreres ferdigheter.

2 Likes

Tenker det kan være en kombinasjon av dårlig innstilt bil og ny fører. Stort sett, så går det jo fint med regenerering, så kan være den kjørte i normal modus.

Jeg ville i hvert fall sjekket, for jeg har isete veier utenfor døra desember - februar.

2 Likes

Det der er IKKE en M60!

Men det er myyye lettere! I hvert fall i 80, 90, 100 og 110 soner.

Vet jo det…. var bare for å synliggjøre at om en stapper på litt hester på EV9 så blir den fort dyr den også

Tilhenger må eu-godkjennes hvert 2. år…?:thinking:den har jeg ikke hørt om…

Gjelder bare de som har godkjenning for at man kan kjøre i 100 med de. Tempo 100 godkjenning som krever dette.

3 Likes

https://www.carcarekiosk.com

3 Likes

2 Likes

måtte bare vise nok en bil jeg ikke kommer til å ha råd til… :sweat_smile:

image
https://x.com/i/status/1812869731856064758

@pleximus83 Kom på denne når du delte Rollsen.
En av de sykeste, om ikke den sykeste reproduksjonen ever!
Omtrent ren magnesium-bil.
Så en lang bygge-video/serie for noen år siden jeg gjerne kunne tenkt meg å se igjen, men fant den ikke igjen i farten her fra solsengen😅

1 Like

“Teslas kunder er i stor grad urbane og miljøbevisste velgere - en gruppe som i hovedsak støtter demokratene i USA. Musks støtteerklæringer til Trump kan derfor være skadelig for Tesla, mener Tangen.”

Helt enig i dette! Jeg vil aldri kjøpe bil fra en slik drittsekk. Det gjelder også hans støtte til Putin og hans forhold til fagforeninger.

7 Likes

Du får kjøpe en tesla produsert i Kina da.

2 Likes

Det eneste logiske blir å kjøpe japansk eller koreansk :sweat_smile:

1 Like

Det finnes vel fortsatt også en del Europeiske alternativer som ikke er eid av Kinesiske selskaper…?

Joda, men hvem vil kjøpe europeisk bil? :see_no_evil:

Kanskje jeg ikke skjønner helt notene her nå, men personlig er jeg uansett svært fornøyd med min Europeiske bil…

2 Likes

Bare jeg som spøker litt med at europeiske biler er kjent for å være dyre å reparere, spes Audi…

1 Like

Eller produsert i USA uten «ulovlige subsidier»*.

*Tesla tjener penger fordi de selger CO2-kvoter og skatteincentiv på 7500 USD per amerikanskproduserte bil.

Også en mulighet

6 Likes