Man skall ha italiensk bil!
kommentarfeltet til reklamefilmen er jo bare cringy å lese
De bør i alle fall tenke seg godt om før de velger mellom herre- eller dametoalett (i USA).
sterk historie
Dette er galskap! Blir garantert flere ulykker ved forbikjøringer!
Vel, skulle dette bli innført, trenger man ikke bruke penger på en sprek bil…
95% av forbikjøringer blir borte. Du kan ikke kjøre forbi noen som kjører i 70 i 80 grensen med fartssperre.
Hva skjer da med de forbikjøringer som du har feilberegnet,? Du har en trailer i møte samtidig som bilen din låses på fartsgrensen…
Du trykker på bremsen og legger deg bak bilen du prøvde å kjøre forbi. Du bremser fortere enn du kan akselerere. Worst case, så får du en kræsj i lav fart i stedet for i 120.
Når bilene blir selvkjørende er det ikke et problem, da slipper en sinker som kjører i 50-60 i 80 sone.
Poenget er at et slikt system må ha mulighet for å overstyres ved behov i en krise.
Ser du virkelig for deg at en selvkjørende bil også bestemmer farten din til en hver tid?
1994 modell, km 266 000, pris 800 000,- . Sannsynligheten for at dette er en 911-modell er ganske stor. Ikke mange bilmodeller som holder seg så bra med så høy km.
Vurderer å kjøpe oss ny bil. Foreløpig heller det mot Volvo V60. Jeg er ganske ubrukelig når det kommer til bil, og lurer derfor om det er noe jeg bør tenke på i en jungel av ulike V60’er? Bruksområdet er for det meste småkjøring, men ønsker å ha en trygg og stabil bil i noen år før vi kjøper noe dyrere. Prismessig tenker vi 180-250k.
Det største spørsmålet er om vi skal gå for bensin, diesel eller hybrid. Intuitivt tenker jeg at det virker greit å gå for hybrid for å kunne tilpasse seg drivstoff- eller strømpriser. Samtidig tenker jeg at det kanskje er gunstig for videresalg om man selger til noen som har preferanser. Men det leder meg til neste spørsmål; er det noe negativt med å ha hybrid? Er det mye mer som kan gå i stykker, mer vedlikehold, uavhengig om man faktisk bruker EL-muligheten?
Så er det vurderingen mellom bensin og diesel, og hvorvidt disse er sammenlignbare når man ser på motor. Mye mulig jeg tar feil, men etter hva jeg ser har ofte diesel-motorer større slagvolum(?), i tillegg har jeg hørt at det er “forskjell på diesel- og bensin-hester” når det kommer til hestekrefter. Regner med at en hk er en hk, men at det er forskjell på andre måter. Ser også svært store forskjeller i antall hk, hvor det er alt fra 130 til 400+. Vi trenger på ingen måte en fantastisk motor, men merker meg på andre biler at en “dårlig motor” påvirker kjøreopplevelsen i stor grad, men vet ikke hvor grensen for dette går.