Elektrisk AWD med plass til 5 på tur? Model X, Ex90 (kinesisk?), EQS suv.
Kanskje EQB og 5008.
Blir EV9 her i alle fall.
Elektrisk AWD med plass til 5 på tur? Model X, Ex90 (kinesisk?), EQS suv.
Kanskje EQB og 5008.
Blir EV9 her i alle fall.
Kia EV9 er en veldig god bil utifra hva jeg har sett. Har ihvertfall alt jeg trenger så absolutt fremtidsrettet nok bil.
Jeg er i markedet for større bil på litt sikt så har brukt litt tid på å se etter akkurat denne typen bil. Volvo sin er jo vel kinesisk også, men for meg er EV9 å foretrekke uansett så jeg har ikke gjort alt for mye research på den. Den er vel uansett ikke teknisk klar så virker mer risikabelt. Kia har veldig god erfaring nå og man kan gjøre seg opp en mening på hvordan også EV9 eller generelt E-GMP har fungert. Begynner jo å bli gammel sånn sett, men virker som har vært en suksess for meg
Nye Ioniq 9 kommer med et par upgrades som ikke enda er på EV9. Viktigst av alt kanskje større batteri.
Men antar det tar mer enn ett år før det kommer på EV9.
Jeg tenker de skal mye til å velge Hyundai fremfor Kia når sistnevnte har 2 år lengre garanti. Det har jo selvsagt mye verdi.
Peugot 5008 er vel ett alternativ, men den har ikke firehjulsdrift og når det kommer er det ikke sikkert den har det største batteriet. Generelt litt mindre bil da, men bedre enn model Y som syvseter men de har to samme størrelse. Pluss EV9 er mer romslig og har fungerende V2L
Peugeot reklamerte med det, men tror faktisk ikke bilene har det.
Jeg tenker ihvertfall at jeg ikke tørr å kjøpe kinesisk bil for å eie det over tid.
Kunne nok leaset Byd tang feks, ny versjon der virker bra! Har ikke sjekket ut Nio 7 setere, men de skal nok være bra de også.
Men å eie Kinabiler ved en eventuell konflikt i Taiwan er nok lite fett. Mange vil jo også generelt bare ikke støtte Kina av andre grunner da. Så for meg er det ingen gode konkurrenter til EV9 enda.
Edit:
Glemte jo å nevne lang IDbuzz! Den har fikset endel av feilene på tidligere MEB, men ikke forvent at eventuelle nye problemer blir fikset av VAG konsernet🤣
SUV versjonene av Mercedes EQE og EQS er kanskje verdt å se på. EQE får man gode tilbud på og har god 4Matic og høy komfort. EQS er dessverre dyr, men en fantastisk bil.
Er vel ikke syvseter noen av de, EQV er vel en mulighet da for de som vil ha Mercedes. Den er lett å glemme!
EQS SUV har 7 seter som opsjon , men som vanlig er bakerste rad for de under 170 cm.
Fantastisk fin bil, og falt mye i pris på bruktmarkedet.
Ja det kan være! Personlig vil jeg heller ha de som er mer firkantet for å ha mer lagringsplass, som ofte blir ekstremt dårlig om er avrundet bak på 6-7 seter. Tesla model S også går vel an som 7 seter, men det er kriseløsning.
Tilfeldigvis akkurat en oversikt her. Tar ikke med EQV de heller.
Veldig mye kinesisk så ikke noe nytt egentlig iforhold til det vi har diskutert her allerede.
En kopmis kjøpte en Skoda SUV, elektrisk. Samma bil finns att kjøpa som VW også. Jeg likte den ikke, men han selv er førnøjd. Masse plass. Veldigt elegant ferge men ellers var det som att åka buss. Klart bættre alternativ en noen kinessik bil i hvert fall.
Javel…da er det bare til å krysse fingrene idag folkens!
Er det noe spenning her, eller er saken bare skrevet for å fylle Nettavisens kvote for miljø-ragebaiting? MDG og FrP er på samme side her liksom.
Edit: Det er sikkert bra for kommentarfeltet, men Nettavisen bør kanskje ha litt mer omsorg for sine leseres blodtrykk.
Noen som vet hvordan drivstoffblandingen er utover i europa…?
Går det an å ta en Europa tur uten å havarere?
Hvilken bil skal du kjøre med? Årsmodell og motortype?
“bilen” er en H-D Softail fra 1986