Ca 300 km litt avhengig av veivalg. Var nok maks uheldig med føret, og kjørte uten hensyn til energiøkonomi (noen hevder jeg er født i venstrefilen). Og ja det hadde holdt med 20 min ladestopp, men min forventning var at det skulle vært null-problem uten stopp.
Jeg glemte å ta med Rondane/Jotunheimen i oversikten min - eller vestlendinger som har blitt klimaflyktninger, men fortsatt har hytte på feil side av vannskillet. 
Kan se hvordan 300 km på maks dårlig vinterføre krever en lading med dagens elbiler som typisk har 5-600 km rekkevidde på en varm sommerdag i høyrefilen.
Jeg har svigers litt mer enn 400 km borte, mens hytta ligger 30 min kjøring unna, så tipper det går greit med elbil.
Du har åpenbart elendig luktesans om du ikke kan lukte dieseleksos eller uforbrent bensin fra moped og MC.
Jeg solgte -21 Model Y kjørt 67000 km på to sett hjul, med min kjøring tipper jeg de hadde holdt 90-100.000 km.
Hbor lenge holder to hjulsett for en dieselbil?
Jeg byttet dekk på dieselbilene mine rundt 50-60.000 km, da med drøye 100 hk.
Leste nettopp om en med en Tesla som runda 125.000 km.
Dekkslitasje har med kjørestil, vekten er underordnet.
Minner om at også alder på dekkene har stor betydning. Gamle vinterdekk er f.eks. ikke mye tess på glatt føre.
Var 3,5 år gammel teslaen jeg solgte🤷♂️
Dette rammer først og fremst de med dårligst råd, og som ikke har råd til å anskaffe seg egen bolig. Da er man henvist til leiemarkedet for bolig, og der man sjelden får mulighet for elbil-lader. På toppen av dette må man betale stadig mer for et dårlig utvalg av gamle fossilbiler. Man kan ikke velge elbil når man ikke har mulighet for å lade hjemme!
Har elbil, men er treg til å fikse lader. Har lader på jobb. Koster mer enn å lage hjemme, men mindre enn 30% av bensin…
Da er du blant de få som har en slik mulighet. Men du bør selvsagt investere i en lader hjemme!
Ja, skal det
Men hadde klart meg uten helt til det ble juleferie 
Takk alle som stemte rød/grønt… De som gjorde det skall dokk ikke klage, de får hva de bad om. Synd dokk før alle som bor på landbygda og stemte på noe annet.
Dvs klassisk venster-politikk. Lustig nok er det ofte de som drabbes mest av vensterns politkk som stemmer på dem.
Stellantis, et sted gamle merkevarer reiser for å dø. Ned nye 25 % i dag.
Nå skal myndighetene virkelig sørge for at befolkningen får klimasaken i vrangstrupen!
Ganske ufattelig hva de klarer å komme på av upopulære tiltak! Er det ikke en målsetting med spredt bosetning i hele landet?
«Vanlige folk» skal prises vekk fra veien. Bestemor må sykle 
Mange bestemødre må sykle for å veie opp for klimaeffekten av alle krigene
Veldigt mye biltransport kan ju tas bort relativet enkelt. Bland annet gjenom att jobb som idag gjørs på kontor av pendlere gjøre hjemifra eller fra lokale kontorshotell.
Men det diskuteres dessverre ikke.
Det gjørs også mye små-resier med bil som skulle kunnet vare gjort med sykkel eller til fots. Og mye biltrafikk skulle kunnat resettes med tog hvis det gikk noe tog ogg det fanns plass på det samt lokalt transporttillbud der man kommer frem. Selden man skall kun til jernbanestasjonen.
Poenget er at den destruktive bilpolitikken først og fremst rammer dem som egentlig ikke har noe reelt alternativ til egen bil.