Kineserne konkurrerer vel mer pÄ pris, og ikke med Ä forby amerikanske bilmerker basert pÄ konspirasjon?
Hmm? De konkurrerer ved Ä la statsstÞttede bedrifter utkonkurrere utenlandske selskaper sÄ de fÄr defacto monopol og sÄ bruke det for Ä fremme Kina sine interesser.
Jeg har ikke sans for verken Kinesisk statsstÞtte eller Trump sine tollsatser. Men jeg synes det er hakket verre Ä forby et merke basert pÄ falske pÄstander.
Hvilke falske pÄstander?
Avslaget til Polestar kommer som fÞlge av den sÄkalte Connected Vehicle Rule, som regulerer sÄkalte oppkoblede kjÞretÞy i USA. Regelen begrenser import og salg av biler med tilkoblet teknologi knyttet til Kina, skriver nyhetsbyrÄet Reuters.
Er det ikke pÄstander om at Kinesiske myndigheter bruker teknologi i bilene til Ä overvÄke fÞreren?
Regelen begrenser import og salg av biler med tilkoblet teknologi knyttet til Kina,
Er den relevante biten.
Nettopp det jeg sier.
Du skriver
Mens USA stopper importen fordi
begrenser import og salg av biler med tilkoblet teknologi knyttet til Kina,
Dvs det holder at biler som fÄr f.eks. oppdateringer via mobilnettet vil kunne dekkes av loven. Det kan brukes pÄ mange mÄter. Installere software som overvÄker eller legge inn software som stopper bilene i en krig e.l. NÄr Kina lager replikaer av amerikanske krigsskip for Ä teste missilene sine, sÄ kan man jo kanskje forstÄ at USA ikke Þnsker at Kina skal ha den muligheten? 
Mao, USA stopper importen pga muligheten for kinesisk overvÄkning, ikke fordi de sier det skjer.
Endte med Ä kjÞpe amerikansk bil. Jeg sÄ det som usannsynlig at vi ender opp i krig med USA. Kina? Vel, jeg holder meg unna, stÞrre sjanse der.
Vel, jeg mener frykten er oppkonstruert og kun et middel for Ă„ beskytte egen industri.
Skal man legge slike potensielle muligheter til grunn, er det mye av verdenshandelen som mÄ stanses.
Det er jo ikke oppkonstruert at Kina Þver pÄ Ä ta Taiwan militÊrt og at Kina i et slikt scenario Þnsker Ä ha maks pressmidler for Ä unngÄ at vi blander oss pÄ noe som helst vis.
PÄ samme mÄte som Russland i Ärevis jobbet hardt for Ä fÄ russisk olje og gass til Ä fÄ en stÞrre og stÞrre markedsandel i Europa slik at de nÄr de gikk til krig mot Ukraina regnet med at Europa ville unngÄ tiltak fordi det kunne Þdelegge tilgangen pÄ energi.
Ănsker man Ă„ gi Kina massiv leverage ved Ă„ la dem bruke sponsingen av elbil-industrien til Ă„ skaffe seg svĂŠre markedsandeler? Eller skal man gjĂžre noe med det? 
Hadde Europa vÊrt mindre avhengige av Kina, sÄ kunne vi f.eks. innfÞrt mer sanksjoner mot dem nÄr de fortsetter Ä hjelpe Russland med droner mens de innfÞrer eksportbegresninger* mot vesten.
*Kortsiktig hjalp det Russland, pÄ lang sikt vil det svekke bÄde Kina og Russland.
Husk at Kina putter egen befolkning (uighurer) i konsentrasjonsleire.
Det i seg selv er grunn nok til at vi aldri burde handlet med Kina. Men siden Kina er en sÄpass viktig aktÞr i verdensÞkonomien sÄ kommer vi dessverre ikke utenom Kina med det fÞrste.
Men vi bĂžr gjĂžre alt hva vi kan for Ă„ begrense handelen med Kina.