Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Skoda Superb kommer snart som hybrid med ca 7 mil reell rekkevidde på el, da har du god bil og mer enn nok plass :wink:

2 Likes

Tenkte å kjøpe den som pendlebil , dersom prisen blir rett. Skulle ønske den også kom i en utgave med stort batteri, og kunn ratt og pedaler typ, for en lavere pris med lang rekke vidde :wink:

Synes den var pen!
Endelig begynner det å komme biler (andre enn tesla) du tør vise deg i på elbilfronten!

– Polestar 2 er den best designede elektriske bilen. Punktum, sa en offensiv Ingenlath på lanseringen.

That’s a bold strategy Cotton, let’s see if it pays off!

4 Likes

Trodde Octavia var den første hybriden?
Men er usikker på om det er hybrid jeg er interessert i…en hybrid gir feks ikke like heftig regenerering som en elbil, tenker da på enpedalskjøring, samt greia med å kjøre rundt med et kraftverk i bilen.
En hybrid har både elmotor, batteri, lader, bensintank, automatgearkasse og bensinmotor…
Elbilen har forenkler sett motor, batteri og lader…

1 Like

Superb blir den første ladbare hybriden til Skoda. Om din primære kjørerekkevidde er innenfor 7 mil så er hybrid gull. Superb er i mine øyne en bil på nivået til Passat, premium light, de er ikke oppe med Volvo, Mercedes, BMW 8g Audi, men det ser man også på prisen.

Jeg hadde en superkjapp prøvekjøring av Fabia og Octavia, da sa selger Octavia var på gang.
Men jeg er nok mer interessert i eVision eller hva den heter, VW sine helelektriske osv.
Men kommer Kia med hengerfeste på eNiro så tror jeg ikke jeg klarer å la vær å kjøpe. Selv om bilen ikke akkurat tiltrekker meg, for å si det mildt!
En Skoda Fabia er jo dritsexy i forhold!

Polestar 2 har hengerfeste :slight_smile: Det må jo være et alternativ?

Får se når den kommer, og leveringstid…
Elbiler er håpløst, vente vinter og vår er liksom ikke meg, Kia har vært unntaket…
Men ønsker utgangspunktet ikke å bruke mer enn 3-400, men ingen regel uten unntak.
Bil til 5-600 og bytte relativt ofte kan fort koste mer enn det smaker.
Får Sono motor det til, og bilen blir noenlunde brukbar, så er jo det på mange måter en innertier, 650 liter bagasjerom, hengerfeste osv osv, og pris på 250-300.
Kan fint leve med utseendet, men det spørs hvor bra seter, støynivå, komfort osv er, tviler litt…

:face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Den nye bentley continental GT er helt nydelig. Ville valgt den flotte orange fargen i video nr2 men med lyst skinn som i den første videoen.
NYT!


4 Likes

Eller flere kitron aksjer? :thinking:

Hadde de bare ansatt noen som kunne designe frontlykter🙄

2 Likes

Nei du skjønner Christian denne er for dyr å kjøpe ny for meg, så denne kjøper jeg etter Kitron utbytte for 2019 og 2020. Å etter den pene stigningen opp til 18 kr i midten av 2020. 18-20kr får vi etter markant økte inntekter fra den nye fabrikken i Polen og etter at Kitron har fått full effekt fra kjøpet av EMS-divisjonen til API . :heart_eyes:

2 Likes

Det er nok en for sterkt Bentely signatur i de lyktene til att de tørr å forandre for mye på dem. Men smaken er som baken, delt. :joy:

3 Likes

Jeg sikler på denne om dagen
https://kampanje.mercedes-benz.no/personbil/plugin-hybrid/nye-e-klasse-stv-plug-in-hybrid/

2 Likes

Er det plass til 8 i den? :stuck_out_tongue:

:joy: 4 og 2 er 6. Går an å kjøre 2 biler :sweat_smile:

Det fine med den er jo att det er den har samme diselmotor som C klassen de testet i Tyskland som i 120-130 kmt ikke hadde mere enn 1 nox i utslipp. Grensen er jo 80 nox i fra 2020. Så den nye diselrensingen til mersedes er ikke mindre enn fantastisk. denne kommer på alle de Tyske merkene fremover. Er utviklet av Bosch.
Forbruket etter ny målenorm, er 0,39 på denne motoren. da var det ikke batteripakke i bilen, en sedan. Men jeg tror IKKE att diselen er død. Denne motoren er ett bevis på det.

3 Likes

Som alle andre fossilttester det vel vel 90% juks i denne også :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Den er foretatt i samarbeid med miljøfolk.