Blackrock og andre teknologi fond gått ned mye i år. Duket for comeback neste år?
Schroder mener jeg har en sterk fondsportefølje
Global Energy Transition fondet er opp 11% hittil i år
Sammenlign det med andre grønne fond
India er ned som alle andre India fond, men med mindre.
India har jeg stor tro på sett med 5/10 års perspektiv
Storebrand Fornybar energi opp knappe 12% hittil i år.
Det er bra. Comeback endelig.
Store forskjeller. DnB miljøinvest er ned
Vurderer å kjøpe rentefond for halvparten av buffer beholdningen. Tidshorisont 2-3 år.
Har ingen planer for å bruke pengene om 2-3år , men tror mulig det vil bli mere interessant å kjøpe aksjer da.
Noen som har tanker om dette ?
Får jo over 3% rente i enkelte banker nå, så ser ikke helt hensikten med rentefond.
Høres like greit ut ja
Hvilke sektorfond har dere tro på fremover ?
Tech og healthcare.
Hva med råvarefond?
Noen som har sett på emerging markets - herunder - mest eksponert mot India og Kina?
Ikke LatAm/Afrika og har noen gode rimelige eksponeringer?
Leter etter ett fond for månedlig sparing.
Takk og godt nytt år!
Satser på Schroder China opportunities
Har også litt i Nordea India
KLP-fondet som Hypergris nevner er 31% Kina, 14% India og totalt 78% Asia eks. midt-østen. Sør-Amerika og spesielt Afrika har veldig liten market cap sammenlignet med øst-Asia (Taiwan alene er nesten halvanne ganger så stor som hele sør-Amerika på børs). Derfor vil alle markedsvektede indeksfond som har med øst-Asia ha relativt lite Sør-Amerika og Afrika.
Merk at de teller Sør-Korea som emerging markets, mens andre fondstilbydere regner Sør-Korea som developed. Så om du velger emerging markets fond og developed fond fra forskjellige fondstilbydere kan du ende opp med dobbel eksponering i Sør-Korea.
Edit: Jeg eier selv faktorfondet til KLP for fremvoksende markeder. Faktortilten gjør at de tilfelsigvis også er enda litt mer vektet mot øst-asia og vekk fra sør-Amerika.
Takk for gode svar! Det er fremvoksende jeg primært ønsker være eksponert mot de neste 10 årene.
DNB Teknologi: i år +19,36%
Hvor er det billigst å ha fond nå? Jeg er ute etter norsk indeksfond og amerikansk, valutasikret indeksfond. Ikke at jeg nødvendigvis skal ta inngang nå, men kanskje til noe månedlig sparing også neste gang jeg synes at ting går veldig bra, så kan jeg flytte penger fra enkeltaksjer til indeksfond
Kron er ganske billig