Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det finnes faktisk 40 millioner daddelpalmer i UAE. Regnestykket til OKS gjaldt de 11 millionene som Mawarid hadde ansvaret for. Riktignok er det nok ikke alle disse LNC vil redusere vannforbruket med 50 % til, men som det nevnes over her vil LNC-behandling av trær kunne ha effekt i svært mange år, fordi jorda ikke pløyes.

I Saudi Arabia er det 30 millioner trær til.

Dermed kan de to landene potensielt spare over 300 millioner dollar i året på vanning av daddelpalmer gitt 50 % vannsparing.

Strengt tatt kan nettointektene til DSRT bare ved behandling av daddelpalmer være så store som dagens børsverdi for selskapet. Det er vanskelig å regne på når vi ikke har alle detaljer, men siden tilbakebetalingstiden på behandlingen er mer enn et år, kanskje 2 eller 3, må det være snakk om flere 100 millioner dollar i brutto inntekt.

Det er som sagt ikke sikkert alle disse trærne vokser i områder hvor LNC har like stor effekt. Mange vil hevde at DSRT neppe vil få i oppdrag å behandle alle trærne, og det er jo en sannsynlig innvending. Her er det naturligvis masse forutsetninger som må møtes, men det angir i hvert fall noen perspektiver på hvorfor DSRT kan bli enormt stort.

For øvrig har jeg tatt feil i regningen min før så dere får dobbeltsjekke at tallene stemmer.

https://www.uaeu.ac.ae/en/dvcrgs/research/centers/dpdrud/datepalmculture.shtml

9 Likes

Er det en link til denne presentasjonen?

Det har jeg ikke sjekket. Logget meg inn via link lagt ut før presentasjon. Blir kanskje lagt ut senere.

Det jeg kan si er at det meste stemmer godt overens med hva jeg skrev på mandag der du stilte spørsmål. Jeg tror Aramco og Mavarid bruker opp mye av kapasiteten som er i dag. Den kan ikke være nevneverdig øket som jeg beskrev. De vil skalere opp i henhold til bestillinger/kontrakter slik jeg skjønte det.

2 nye clustere som ble bygget før jul er shippet til USA. Det er jo lovende, og det er nok mer som skjer der enn vi allerede vet. Antall ansatte er ikke økt i produksjon, og mange har vært under opplæring i perioden som gikk. Men en ting er sikkert og det er at DCG er på meget god vei til og bli et industri eventyr. Inntjenningen vil bli enorm når dette tar av. Holder godt fast på mine aksjer, som sagt kommer det kontrakt i veldig nær framtid som OKS nevnte selv.

5 Likes

Opptak blir vanligvis lagt ut innen en ukes tid, om jeg erindrer korrekt. Rakk ikke å få med selv heller.

Slik jeg oppfattet det regnet de med kontrakter i løpet av Q2. I dag er det 25. mai. Det er altså så vidt litt over en måned til Q2 er over…

4 Likes

Helt enig. Innen veldig kort tid var akkurat det han beskrev.

Han vred seg også godt i stolen og ble stum et sekund når Aramco ble nevnt. Herilg, Vi har mye godt i vente👍

4 Likes

Bare han ikke kremtet å stammet så er å vri seg i stolen helt innafor :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Han stammet ikke, men det var ikke veldig langt unna😅

De som selger, har tydeligvis gitt opp med å være tålmodige.
At TTT ang DCG, må en bare finne seg i.

1 Like

TTT i alt som har et stort potensial, om man ønsker å være tidlig ute. Man får sjeldent i pose og sekk.

3 Likes

“Aramco has great interest in LNC…”

6 Likes

Det går kun en vei☝ Garantert at de 2 selskapene der nede tar all kapasitet pdd. Dette blir etter all sansynlighet en gullgruve framover. Tør ikke vente på utsiden her☀️

5 Likes

Aaleby

TTT i alt som «kan ha» et stort potensiale

Husk: Vi har ikke sett fasitsvaret enda

Et potensial sier INGEN ting om hva det faktiske sluttresultatet blir til slutt.

Potensialet til DCG er ubestridt. Dernest er det opp til selskapet å levere varene.

1 Like

Er Snoddgras er en utålmodig person? Ser du mener det går tregt med DCG. Har du eksempler på andre selskap i samme segment som går i expressfart, vil jeg gjerne vite om dem.

Vel Silver, kan nevne mange oljeservce selskap. Utvinning, kjøp, og leie av skip flyttes fort, jeg har vært heldig!

Du er flink. Og det er bra. Er de i samme segment som DCG?

Nei, du har vært LUR.
Løp å kjøp en ny Toyota.

Ok!!

Er nok kommentarer lignende det du skriver i ditt siste innlegg: «Det går kun en vei👆« og videre «Garantert at ….» som får enkelte til å reagere og bli skeptiske…

Ellers er jeg, som de fleste enig med Aaleby og deg at potensialet er enormt, og jeg håper og tror dette kan bli bra!

Edit: og jeg mener ikke det går tregt!!!

2 Likes