Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Klokskap

Fordelen med å være klok er at man kan spille dum. Det er vanskeligere når det er omvendt.

Konklusjon:
Realitetene rundt DCG kan sikkert forstås forskjellig. Det kommer klart frem på denne tråden. Jeg har valgt å være optimist. Men, ser ikke på meg som blåøyd. Jeg har startet ca 10 Aksjeselskaper og har hatt flaks. Men, ved et tidspunkt stanser flaksen og etter en stund blir det dyktighet. Jeg er full av beundring av hvordan DCG har bygget firmaet. De har stanget med denne teknologien i mer enn 10 år. Og, nå ser det ut at det løsner. Nå har det vært å bygge team. Det har de gjort. Alt er på plass. Nå, trenger de kanskje flaks. Flaks er et annet ord for timing.Rett plass til rett tid. Det ser det kanskje ut at de har fått. Krig, tørke,sult hele pakka. De har manøvrert denne skuta inn i en perfekt storm.Fra nå av er det dyktighet som gjelder. Den dyktigheten mener jeg de har. Derfor er jeg investor i dette selskapet.

16 Likes

Kan du definere hva du mener med “virkelighetsfjerne forventninger på kort sikt”?

Jeg tror de fleste på denne tråden er innforstått med at skal de få med seg det virkelig store potensialet i dette selskapet, så må de ha tålmodighet gjennom flere år.
Men det betyr ikke dermed at det ut fra dagens kurs også kan være et visst potensiale på kortere sikt. Vi er jo i en gjennombruddsfase for kommersiell drift, samtidig som det ventes medieomtale fra USA. Det bør vise en del uopplyste investorer om hva dette selskapet faktisk driver med.
I dagens marked er det mange som leter etter selskaper som har mindre risiko for kursfall enn gjennomsnittet, og der de er fornøyd med mulighet for selv en mer beskjeden gevinst på kort sikt. Olje og rig boomen varer ikke evig, og fokus på grønt skifte kommer nok raskt tilbake i bevisstheten.

3 Likes

[quote=“rockpus, post:8016, topic:27684”]
“Jeg tror de fleste på denne tråden er innforstått med at skal de få med seg det virkelig store potensialet i dette selskapet, så må de ha tålmodighet gjennom flere år.”

Jeg er enig med deg hvis det siktes til flere tusen prosent verdistigning, men jeg mener det bør kunne bli en flerdobling av aksjekursen i løpet av neste år dersom en greier å få opp produksjonen av produksjonsenheter og få dem i drift om ikke så veldig mange måneder.

5 Likes

"Within its current portfolio of diversified group of companies, Mawarid has certain subsidiaries which core business are of an agricultural nature, including Barari Natural Resources, Mawarid Services and Mawarid Nurseries. Mawarid, through its subsidiaries, is one of the leaders in landscaping field as well as the conservation with management of 438 forest and reservations in the Emirates of Abu Dhabi covering over 200,000 Hectares comprising of 13 million forestry trees and 400,000 date palm trees. "

“Barari is in charge of the overall management and custodianship of the majority of the forests in the emirate of Abu Dhabi.”

Vil tro det er opp til de som forvalter skogene hvordan de vil behandle de? Dette er vel et ansvar kommunene har gitt de, så hvorfor forby dem fra å spraye på LNC som vil spare dem for over 1/3 vanning? Det er vel win-win både for Mawarid/Barari og kommuner

4 Likes

Point exactly. Eierne av områdene betaler Mawarid/Barari en viss sum for å forvalte et gitt areal. Da er det ganske opplagt at det er i forvalternes interesse å gjennomføre oppdraget mest mulig kostnadseffektivt. Som bør kunne gjøre bruk av LNC høyaktuelt i enorme områder. Over tid.

3 Likes

Det blir en spennende markedsdag for selskapet i USA i morgen. I de etterfølgende dagene forventer jeg at selskapet får betydelig oppmerksomhet i media for teknologi og ambisjoner. Det blir spennende å følge.

6 Likes

Tilfeldig at denne åpne dagen i Arizona er lagt dagen før den offisielle FN-dagen for desertification and drought? Kan gi bra med synlighet og omtale hvis resultatene er gode… World Day to Combat Desertification and Drought | United Nations

5 Likes

Når du inviterer hele verden på besøk tre uker før dagen har du baller av stål som viser selvtillit noe som igjen tilsier at resultatene er top notch uten tvil.

4 Likes
  • 10 deltakere på LinkedIn eventet til Desert Control

  • 16 deltakere på LinkedIn eventet til Robert Masson

  • 7 skal og 138 interesserte på Facebook eventet til Desert Control

Kan bli bra med oppmøte dette! Ser for meg det kommer fler enn dette? Men det er meldt opp mot 43 grader i Yuma i morgen ser jeg. Det er ikke behagelig å bevege seg utendørs i ørkenen da.

4 Likes

Jeg lærte noe nytt i dag… her er Yuma:

1 Like

Legger ut en liten teaser med Robert Masson (general agricultural extension agent in Yuma Arizona)

13 Likes

Oh my…

“1/6th of the worlds grain is produced by fields irrigated by water from the Ogallala aquifer”
“How much is your building worth if no water comes to it? It’s gonna be a number but its not gonna be a big one”

4 Likes

Hva skal man si? Med forbehold om at ikke tørken vest i USA plutselig går over, er det ordentlig trøbbel på vestkysten. Strengt tatt store deler av det vestlige USA. Hans løsningsforslag er todelt:

  1. Ikke dyrk mat i ørkenen.
  2. Be om (eller håp på) mer regn.

Men det første vil redusere matproduksjonen dramatisk!

Med Russland og Ukraina ute på ubestemt tid, passer det dårlig om matproduksjonen i USA skulle falle dramatisk de neste årene. Jeg er helt overbevist om at nasjonal matsikkerhet må stå fremst på alle lands agenda de neste årene. Forhåpentligvis kan LNC være en del av løsningen i mange områder i verden.

En annen tanke jeg fikk etter å ha sett denne videoen er: Hva vil skje på et makroklimatisk nivå i USA hvis halve landet reduseres til ørken?

6 Likes

I dag det var «åpen dag» i Arizona?

Ellers fint å se aksjen i blått, i et hav av rødt :+1:

2 Likes

Kl 17-19 norsk tid, 08-10 lokal tid.

3 Likes

Kan vi forvente børsmelding på resultatene før de presenteres eller eies disse av Arizona University siden det er de som utfører piloten?

Resultatene blir offentliggjort på sensommeren.

I eventet skriver de “review the first season’s yield data,” men det er kanskje mer overordnet?

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Desert Control Group - Småprat 2.