Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Enig.
I dette selskapet bør man absolutt ikke bli for navlebeskuende.
Å sitte og finregne på hver kontrakt, kan lett få deg til å miste fokuset på det enorme potensialet i mange land over hele verden.
Vi bør heller se på kontrakter som en snøball som har begynt å rulle.

3 Likes

Er vel åpen dag i Arizona på onsdag allerede :+1:
E24 bør også være rett rundt hjørnet.

3 Likes

Torsdag 16. :+1:

2 Likes

Estimert å komme ca i uke 3 i juni

3 Likes

Selvom børsene vakler som verst, så må jeg si jeg sover like godt med alle DCG aksjene mine i behold.
Lovende fremtid, og nå har ballen omsider begynt å rulle!
Jeg er ikke på dette forumet for å få folk til hverken kjøpe eller selge, kun opplyse meg selv og andre som har samme visjon for kapitalen sin.
Invester etter egen overbevisning som jeg alltid sier.

15 Likes

Godt poeng!

Om vi trenger tid betyr det ingenting. Det blir ikke mye ferietid for de som jobber i DCG i sommer uannsett. Det begynner og rulle, det er det viktigste.

Så får de som de som har et kjærlihetsforhold til selskapet tåle at noen stiller spørsmål. Vi er 70 mann annsatt.

Det kan ikke bli mye produksjon av det når ledelsen er halvparten av disse.

Har 6 sifret beløp innvestert i DCG og kjøper mer. Har tro på stigning uavhenging av børsklima de neste mnd. Så er ikke negativ om noen tror det. Tror bare det tar tid, og at DCG ikke er alene om og ta/kapre en del av markedet. Blir nok skyteskive igjen, men det tåler jeg godt!

2 Likes

[quote=“SILVER1, post:7984, topic:27684”]
Vi er 70 mann annsatt.

Det kan ikke bli mye produksjon av det når ledelsen er halvparten av disse.
[/quote] Er du ansatt i selskapet siden du bruker ordet “er”? Det var nytt for meg at det har blitt ansatt 35 ledere. Siden DSRT etter mitt inntrykk bare skal produsere LNC i Emiratene, trengs det vel ikke så mange ansatte for å holde de 12 produksjonsenhetene i gang?

Det kommer nok en melding om bruk av underleverandører om ikke lenge skal du se :raised_hands:

Du vet hva de har ansatt de siste månedene. De som ble ansatt tidligere har vært på opplæring, som du selv har nevnt i tidligere innlegg.

Mawarid, har sikkert plenty av personell og ta av.
Og/eller tilgang på under leverandører/kontraktører.
Har tidligere sagt at «skjelettet» er på plass i form av
nøkkel personell.
Operatørene av «Clusterne» er også som tidligere nevnt, overkvalifisert og skal brukes til opplæring.
Ingen grunn til bekymring….
I løpet av juni vet vi mye mer.(Se børsmelding).

I dag ser vi litt av dilemmaet for selskapet når de velger å melde sin første lille kontrakt.
Rett etter melding får den en positiv effekt fordi den markerer at “nå er vi i gang”.
Deretter begynner mange å tenke at “dette var noen stusselige greier”, og at selskapet derfor er priset for høyt. Det er den effekten vi ser i dag.
Vi må dermed ikke regne med noen skikkelig reprising av selskapet før vi får flere og større kontrakter på bordet.
De som er så heldige å ha ledig kapital, bør benytte seg av denne antagelig siste sjanse for billige aksjer.

2 Likes

Teknisk er det skummelt nå da. Dobbel topp bekreftes, og kan gi fall ned til noe som bekrefter en langt større dobbel topp. Da brytes også den stigende trenden slik jeg kan se. Target blir da ubehagelig lavt. Jeg er inne, og ønsker å forbli inne, men med makro i mot kan oppturen ved nye kontrakter i verste fall bli spist opp av fallet som nå kan inntreffe. Så det hadde vært bra med gode nyheter fra USA og en solid deal snart. Så vet jeg godt at langtidscaset ser dønn solid ut, men er litt engstelig på superkort sikt nå.

2 Likes

Det er kun ved relativ langvarig stillstand at jeg tenker TA har en funksjon på et selskap som dette. I dagens situasjon legger jeg mer vekt på sannsynlighet for snarlige kontrakter enn på TA.
Tipper siste halvdel av juni blir en tid vi kommer til huske med glede…

2 Likes

Her er årsaken til at DCG kommer til å bli en «hit» i Saudi Arabia.

Eller:

De forbruker for mye vann i forhold til tempoet i bygging av av saltings anlegg.
Generelt:
Ja, makroen og generell støy i markedene er et problem for øyeblikket.
Men, de må ha vann.
Og pengene fosser inn i Saudi Arabia.
Aramco har DCG i sin plan, ikke fordi de kan, men fordi de må.

4 Likes

Håper du har rett. Over langen spiller jo det som skjer nå mindre rolle. Får bare smøre seg med tålmodighet. Mer tro på caset nå enn jeg hadde da jeg gikk inn opprinnelig så ingenting er endret der.

3 Likes

Spørsmålet er om man skal gidde sitte i en tomodighets aksje eller ikke. Det vil ta årevis å få kunder og oppskalere. Aramco er jokeren i såfall.

Er det ingen som la merke til hva de sa på Q1? Mawarid eier ikke områdene selv. Men det er kommuner og borettslag som eier de forskjellige områdene som Mawarid er i kontakt med. De enkelte kommuner må bestemme seg for å investere i såfall. Dvs en laaaang prosess for hvert eneste lille område.

Det er annerledes enn de fleste trodde siden desert control har fronter Mawarid som en stor landeiere… rart ikke flere har reagert på det der.

Trodde du Mawarid skulle selge til seg selv?

Syns du fremstiller det hele vel rigid og simplistisk. Mawarid hadde åpning for å gi SupPlant en svært så bred avtale. Da finnes selvsagt også muligheten mtp Mawarid Desert Control og LNC.

Sett at Mawarid og dets underleverandører inngår en kontrakt med kommune X, hvor de skal ta seg av et område innenfor rammene av et visst budsjett. Hvorfor skulle det ikke være i Mawarid sin interesse å ta i bruk LNC for å minske egne utgifter og dermed booste fortjenesten?

Jeg tror uansett betydningen av å få økt matproduksjonen i UAE vil trumfe eventuelt sen saksbehandling.

Ja men tidsaspektet? Avtalen med Mawarid fremstår som noe helt annet. De fleste så vel for seg kontraktsmøter der man har store kart som man skraverte og tar beslutninger. Men så må dette altså taes av byråd og landsbyråd. Ja da må de betale og ikke staten? Aramco er en joker. I Saudi er det kongen og Aramco som bestemmer alt. Virker annerledes i uae. Men hvem vet. Kanskje Mawarid kan beslutte noen områder.