Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Herregud, blir dette bekreftet i en børsmelding blir vi jævla rike alle mann . Firmaet Aramco svart på hvitt, LNC å Desert Control…. Ja da blir det :tumbler_glass::smoking::firecracker:

bilde

2 Likes

Det bør være like brennaktuelt fortsatt, så lenge ikke det motsatte er informert.
Går ut fra at de kun har avventet at produktet skulle være salgbart gjennom de rette etablerte kanaler.
Fredagens melding kan i den henseende fungere som en bekreftelse på at det nå er salgbart.

2 Likes

Absolutt!

Med en pris på ca 20 kr. pr. m2 skulle dette bli ca. 17 mill kr i brutto for spredningen av LNC. Det er jo noe, men egentlig bare en liten begynnelse for et selskap verdsatt til over 1000 mill. kr.

1 Like

Jeg tok kun ut et eksempel fra innlegget til SoriaMoria. Dermed kan du lett regne deg ut til større tall ut fra alle muligheter som ble nevnt.
Følte du at vi ble litt for positive her nå??

1 Like

Jeg oppfatter det slik at det er enorme muligheter i Saudi Arabia også. Men når konkrete tall ble nevnt, syntes jeg det var naturlig å omgjøre disse til mulig bruttoinntekt. Når en tar utgangspunkt i m2, blir tallet lett så høyt at det kan gi et misvisende inntrykk av hvor stort areal det dreier seg om - i dette tilfelle ca 850 dekar. Med 10 produksjonsenheter skulle det vel ta i overkant av 2 uker å produsere dette kvantumet, så det er da noe.

1 Like

Vi kan jo heller regne på denne, som er min favorittpilot:

“Pilot for landscaping areas with Tecom Group and Dubai Holding maintained >45% water savings versus 30% KPI target”

Slide nr. 9 i:

Og:

“Tecom and Dubai Holding, Potential > 1,500 Hectares”

Du finner påstanden på s. 27 i investorpresentasjonen som ligger som innlegg nr. 4 i denne tråden (mars 21).

3 Likes

Vel, da fikk jo kursen seg et dipp ned igjen.
Du kan jo håpe at det var dine skeptiske innlegg som var med å bidro til det.

4 300 m3, altså 4 300 kubikkmeter, er det samme som 4,3 millioner liter vann. Nå er ikke jeg ekspert på vannmengder, men dersom man kan spare et par millioner liter vann om dagen i områder som sliter med lite vann, så bør jo det være svært gunstig. Dette er kun på et relativt lite område på omtrent 858 mål, tenk på hvilket potensiale det gir for LNC på større områder!

3 Likes

Snart begynner han å diskutere jord- og sandtyper på norske bondegårder igjen også…

Tecom Group og Dubai Holding syntes sannsynligvis at 30 % hadde vært helt supert siden det ble satt som KPI target. Når da resultatet kom inn på 45 % som er 15 prosentpoeng (eller 50 %) høyere enn target må det jo være desto mer attraktivt og lønnsomt og bruke LNC.

Spark hadde et mål om 25 % (ref, lenke over) og syntes tilsynelatende det ville være meget bra. Sannsynligvis har de også hatt en pilot, og når vi ser på tabellen fra Q1 tror jeg at vi ganske sikkert kan regne med at dette målet også ble slått med god margin.

5 Likes

Hadde for øvrig vært supert hvis vi kunne holde diskusjonen relevant og ikke gå etter personer igjen…

3 Likes

Er enig i det. Men de som opererer med en destruktiv agenda, bør tåle at de blir gjort oppmerksom på at vi gjennomskuer dem.

Jeg synes poenget til Skeptiker er relevant. Man bør absolutt regne på ting.

5 Likes

Enig i det også. Poenget mitt er mangelen på balanse i hans innlegg, når det stort sett kun fokuseres på nedside på tross av opplagt oppside. Første innlegg i slik sammenheng var for øvrig på HO i dag.
Tilbake til Desert!

1 Like

Det er mye i gjære i Desert.
Det skal bli interessant å se hvor mye som landes, hvor raskt, hvordan og størrelsen på de.

3 Likes

Vi satser på ketchup! :grin:

Det var vel det generelt dårlige markedet idag som førte til kursfall. Sist jeg sjekket kursen, hadde kursen i DSRT falt mindre enn det generelle fallet. Jeg oppfatter utsiktene for aksjemarkedene generalt som veldig dårlige nå fordi rentenivået i USA kan forventes å stige kraftig for å få ned den meget høye prisstigningen. Høyt rentenivå er negativt for selskap med forventet inntjening i årene som kommer. Selv om veksten til DSRT ikke trenger å påvirkes noe særlig av økonomisk tilbakegang i USA, vil kursen i noen grad påvirkes da nåverdien av fremtidig forventet inntjening vil reduseres. Det er simplistisk å legge til grunn at jeg er skeptisk til alt fordi jeg har kalt meg skeptiker. Jeg ville ikke ha eid 30 000 aksjer i dette selskapet dersom jeg ikke har gode forhåpninger om bra kursstigning framover. Det er etter mitt syn helt meningsløst at det jeg har skrevet her idag skulle få noen til å selge en god del aksjer. De om følger med her burde vite at det jeg skriver her har lav status hos andre som skriver her.

2 Likes

Som jeg har vært inne på tidligere flere ganger, mener jeg at det også avhenger av hva den forventede inntjening er relatert til.

Det er bare å lese de siste 20 innleggene her så forstår vi omfanget av hva dette kan bli. Det er ikke skrevet en bokstav hverken i norsk presse eller på E24, FA, eller DN.
Det at makroen har surnet fortiden vil være av null betydning når bestillingene tikker inn og pressen fatter interesse for DCG.
Samt at piloten i Arizona blir offentlig gjort.

4 Likes