Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Sykliske aksjer, hvor det knapt er mulig å være virkelig langsiktig. Kan ikke sammenlignes. Blir veldig merkelig å skulle måle kursoppgang i andre aksjer for å vurdere hvorvidt DSRT har innfridd. Forutsetningene er vidt forskjellige.

Dessuten; du kunne like gjerne skrevet at det er kjipt å ikke være multimillionær. Som vi alle hadde vært om det var så enkelt å plukke vinnere til enhver tid.

7 Likes

Forholdene for demo dagen den 16 juni i Arizona er lagt til rette fra naturen sin side.
Det blir IKKE regn i alle fall.:hot_face:
………………………………………
Sakset fra Nettavisen:

NTB-AP

03:48:59

Hetebølge i sørvestlige USA

En farlig hetebølge med temperaturer på opptil 50 grader har siste dagene feid over det sørvestlige USA.

Både Phoenix, Las Vegas og Denver har registrert rekordhøye temperaturer. Den høyeste på 50 grader er meldt i Death Valley i California.

Temperaturen på 38 grader i høyfjellsbyen Denver er tangering av rekorden i byen, og det samme er de 46 gradene i Phoenix og 43 gradene i Las Vegas.

For store deler av innlands-California er det utstedt advarsler om farlige høye temperaturer. I Palm Springs er det spådd rekord med 46 grader, mens langs kysten er det ikke like hett.

Hete er normalt om sommeren i ørkenaktige områder i det sørvestlige hjørnet av USA, men det betyr ikke at folk ikke må ta advarslene på alvor. Hete krever flere liv i USA enn noe annet naturfenomen, inkludert orkaner, oversvømmelser og tornadoer kombinert.

Forskerne sier at man kan vente hyppigere og mer intense hetebølger i framtiden som følge av klimaendringer og tørke.

1 Like

Har sett litt over de forskjellige agriculture selskapene som opererer i UAE å det er INGEN av de som er i nærheten av å operere med samme teknologi som Desert Control så at DC nå er først ute av flere med å signere en kontrakt der nede, liten eller stor, er særdeles positivt for selskap og aksjonærer som helt sikkert vil gi en smitteeffekt når det gjelder andre kjøpere som er i tenkeboksen over hvilket produkt de skal bruke på sitt respektive. Førstkommende Torsdag er det som kjent åpen dag i Yuma med lokal & internasjonal presse på besøk å det er ei heller lenge igjen av nåværende Q. Blir nok dårlig med selgere nå fremover. Åpner vi over 30,- i morgen tro? Det er mitt bettttt :+1:

13 Likes

Uansett er det viktig å ha flere tanker i hodet samtidig.
La nå DCG bli inntektsbringende først, før aksjen hausset til himmels.

1 Like

Ja 30,- for en DC aksje etter at første signering er gjennomført var kanskje i rauseste laget fra meg!!

3 Likes

Trenger vel ikke hauss når millionene renner inn ? :wink:

Litt forventning er jo priset inn - men sjansen for suksess er vel vanvittig mye større enn for et år siden :blush: i mine øyner er caset nå så de-risket at dagens kurs oppleves som billigsalg

7 Likes

Aksjemarkedet vil alltid i stor grad prise selskaper ut fra forventninger og sannsynlighet for fremtidig suksess.
Dess større marked et selskap tar mål av seg til å ta, dess mer må de satse på volum før netto overskudd. Det koster å vokse, men belønningen kan bli desto større!

Personlig vil jeg være veldig fornøyd om kursen holder seg i intervallet 28 - 31 kr de nærmeste dagene. Børsklimaet vil mest sannsynlig være av det sure slaget…

Denne meldingen er gull. Det er erfaring for i alle ledd i organisasjonen. Viktige referanser for fremtiden og kredibilitet. Størrelsen er ikke av slaget som driver kurs, men det gir et signal om at produktet er ønsket og selskapet holder ord (kontrakt/salg Q2).

Den/de store ordrene som noen håper på (Aramco/Green Wall,…) er kanskje mange referanser og tester frem i tid. Volumet som det drømmes om på forum, krever en sinnsykt stor organisasjon og opplæring. Se frem og posisjoner dere fornuftig, da er det mye lettere å bli med hele veien. For den dagen DSRT kan levere slike ordre, er prisen en helt annen… I dag er det en startup med sinnsykt potensiale, vi trenger «early adaptors» og pr… Der er vi nå allerde, og det skal feires. :+1::clap::clap:

15 Likes

Ja makrobildet ref inflasjonen i USA på 8,6% kan gi en sur kommende børsuke. De som håper på solid oppgang fra start på mandag bør også forberede seg på det stikk motsatte, selv om man aldri kan si noe sikkert på børsen!
Blir spennende i slutten av Juni da vi får vite mer om kontrakten. Vi vet Desert er flinke på markedsføring, så det blir nok både bilder og film hos «første kunde» etterhvert.

2 Likes

Nå venter vi bare på at øket matproduksjon med mindre behov for vanning skal bli like høyt verdsatt som olje, gass og riggmarked har vært i senere tid… :grinning:

5 Likes

Helt insane tall ! Nå vet jeg ikke hva som var ventet, men mye av nedgangen før helgen var vel fordi en fryktet hyperinflasjon.

Foretrekker å fokusere på selskapet, så får markedet heller leve sitt liv. På sikt har jeg troen uansett hvilken vei markedet tar.

OKS sa jo at det vil børsmeldes om de “strike gold”, så dere er nok inne på det at de ikke planla å melde denne. Men fint at de melder, er jo tross alt nok en milepæl !

11 Likes

Er det ikke sannsynlig at Desert kursen vil stige etter hvert som kontrakter meldes, uavhengig av ellers generelt fallende børskurser? Kanskje ikke like mye som det ville gjort under oppgangstider, men likevel i et logisk minimumsforhold til kontraktenes størrelse og signalene om videre ekspansjon?
LNC blir jo ikke mindre aktuelt fordi om sentralbankene hever renten? Desert adresserer jo et av de store problemer, nemlig matkrise og klimakrise, som er deler av det mørke bildet som har trigget pessimismen i dagens marked. Dermed har denne aksjen et klart potensiale til å gå mot strømmen i et fallende marked.
Tror dette er relevante tanker for mange som nå kanskje vurderer å trekke seg helt ut av børsen.

2 Likes

Gå ut nå?
Denne aksjen tikker inn på alle bokser slik som verden ser ut nå.
Jeg holder knallhardt på dette papiret.
Særlig etter at første ordren er klar i UAE.
«Bedre å angre på ting man har gjort enn å angre på ting man ikke har gjort». Sikkert mye annet som kunne være lurt innen aksjer, men her er jeg tro i mot en investering som jeg har sittet på i nesten et år.

8 Likes

Jeg er jo helt enig med deg.
Poenget var kun å vise til det faktum at selv under tider med børskrakk, vil det være mulig å tjene penger på børs. Desert er en klar kandidat så henseende.
I tidlig fase får de fleste panikk og selger ut alt ukritisk. Deretter begynner man å lete etter de få lyspunkter man kan finne. Da finner man antagelig Desert!

5 Likes

Det finnes ingen garantier for at dette går veien for Desert Control. Alle må selvsagt gjøre sine egne vurderinger.

Alt som kommer her er kjent for de som følger tråden. Noen elementer i mine vurderinger er:

  1. Verdens mest verdifulle selskap Aramco sier at de vil bruke LNC, og har laget sin egen reklamefilm for LNC:

Et av Aramcos prosjekter er SPARK som i artikkelen her forklarer hvorfor de ønsker å bruke LNC.

  1. Et av Saudi Arabias gigantprosjekter, NEOM, (som ikke er direkte knyttet til Aramco) annonserte 29. mai i år at de skal rehabilitere minst 1,5 millioner hektar som vil inkludere over 100 millioner trær og busker innen 2030. Dette annonserte de på den samme messen som DSRT var på, og hvor OKS hadde en presentasjon i månedsskifte mai/juni. NEOM var hovedsponsor for messen. Om NEOM kommer til å bruke LNC, virkelig blir noe av eller hvor stort det til slutt blir vil fremtiden vise. Men ambisjonsnivået til Saudi Arabia er det ikke noe å si på.

“As part of its program to rehabilitate at least 1.5 million hectares of land, NEOM’s initiative will see the return of 100 million native trees, shrubs and grasses by 2030 to aid the restoration of degraded land and repair of wildlife habitats.”

“NEOM is participating in the International Exhibition & Forum for Afforestation Technologies as the main sponsor, as part of its efforts to provide sustainable solutions to the most pressing global environmental challenges and aid the Kingdom in delivering its 10-billion-tree-planting initiative, Saudi Green.”

Dette er et bidrag i Saudi Arabias store plan om å plante 10 milliarder trær i Saudi Green Inititativ. Med innledende investeringer på over 180 milliarder dollar.

" including the large-scale Saudi Green Initiative with initial investment of over SAR 700 billion"

  1. I forlengelsen av det er det naturligvis veldig interessant at OKS var der sammen med representanter fra Barari, et av de andre selskapene til Mawarid Holding, og med Mawarids CEO.

Inspiring days connecting with opportunities for #greeningarabia together with Mawarid and Barari driving the launch of Mawarid Desert Control.

Huge thanks to Mawarid Group CEO Ayman El Gayar for being on the frontline leading the initiative to make earth green again! pic.twitter.com/3nwc6HMeZA

— Desert Control (@desert_control) May 31, 2022

Om Barari:
«Barari Natural Resources’ mission is to conserve and manage the forests and wildlife of Abu Dhabi. With over 8,000 staff, Barari manages more than 500 reserves and forests, covering 24,000 hectares with more than 13 million trees of different species.»

http://mawaridhi.com/business.html#mawarid-services

Om Mawarid Holding:
Mawarid, through its subsidiaries, is one of the leaders in the landscaping field as well as nature conservation with the management of 438 forest and nature reserves in the Emirates of Abu Dhabi covering over 200,000 hectares comprising of 13 million forestry trees and 550,000 date palm trees. Mawarid Holding Investment employs over 11,000 personnel within different industries across the UAE and outside.

  1. Siste punktet jeg tar med her er tabellen på høyre side på s. 5 på Q1. Den får tale for seg selv. Studer den nøye. Og da har jeg ikke en gang begynt på USA, Sør Europa eller Great Green Wall:

25 Likes

Dette er jo dynamitt!

" LNC technology application at SPARK

The Aramco Project Management Team, in collaboration with the Consulting Services Department and Environmental Protection, is leading the drive to have the first-time usage of LNC in the Kingdom at the landscaping areas identified around the SPARK Phase 1 road corridors, parks and open spaces, inclusive of the administrative compound and the forthcoming Dry Port area, with a total area of 858,000 m2, designed for a daily irrigation water consumption of 4,300 m3."

Hvordan kan de skrive og informere på denne måten, om ikke avgjørelsen om å bruke LNC er 99% i boks?
Om fredagens kontrakt var beskjeden, så er i alle fall dette det motsatte!
Hvilken grunn skulle vi ha til å betvile dette? At Aramco har utviklet sin egen type LNC??
Har oppfattet at OKS har vært relativ hemmelighetsfull rundt dette?
Uansett er det ganske uvanlig at en part som Aramco går ut på denne måten, om ikke det meste var avgjort.

23 Likes

Lurte også på kilde … finner bare info fra 2021

SPARK nano clay | Aramco Life

Denne er vel delt før og artiklen er datert 8. februar 2021

1 Like

Andre linken i innlegget fra SoriaMoria.

Men videoen som jeg lenket til er fra 5. april i år!

(Jeg skriver for øvrig øverst i innlegget mitt at alt er kjent fra før.)

2 Likes