Dagen i dag er da helt innafor. Vi var før dagen opp 20% på ei uke. Snart resultater samt Mawarid å videre 20 desember. Vi er mange kroner opp. Storkoser meg med mitt i allefall. Det tror jeg flere av de trofaste skribentene gjør. Ser på uken som kommer som en «hold pusten» uke. Da stiger det videre. Gull klumpen detta
Ja, er ikke bekymret, men det er klart makro kan komme til å påvirke.
Men i motsetning til forgje nedstenging (om det skal skje) så har DC folk på bakken ihvertfall i UAE.
Men i motsetning til forgje nedstenging (om det skal skje) så har DC folk på bakken ihvertfall i UAE.
I tillegg så har flere av oss globalt fått 1,2 å 3 vaksinedoser så det vil ikke bli like brutalt som 13/3-2020 hvor vi alle sto på bar bakke.
Slettet
Tja.
Ja… det er nesten så man kan garantere…
UAE her vel relativt høy vaksinasjonsrate med nesten 90%.
I tillegg har de 30% med booster. Ikke bekymret sånn sett, men blir det inn og utreiseregler setter det naturligvis begrensninger.
Fordelen er som nevnt at Desert allerede har satt en organisasjon der, som per idag allerede har lært seg og håndtere maskineriet og daglige gjøremål.
Om det kun er kontraktsforhandlinger igjen, vet vi alle at det lar seg gjøre over nettet.
Men la oss ikke bli overnervøse av markedsuro før man vet mer om den nye varianten og eventuelle restriksjonener. Mulig det blir muligheter for å fylle på for oss som følger tett med.
La oss krysse fingrene for denne gjengen som står på for å #MakingEarthGreenAgain
God helg!

Hva om foretaket bare er overpriset?
Tja, hva tror du?
Er ikke usannsynlig
Du jamret over hausing for 14 dager siden, den gang kursen var rundt kr 26. Torsdag hadde den økt med mer enn 20%. DC har aldri avsluttet en uke på høyere kurs.
Vanskelig å slutte å la seg fascinere over valget av fokus hos enkelte.
Jamret?
Ha en god aften, har en andel i DSRT, og har tjent noen kroner siste ukene, ikke noe i veien med det.
Patentet/teknologien/databasen til Desert Control er verdt mange mange milliarder…. Om man bruker hodet litt
Og ok er allerede i Abu Dhabi igjen… så ta d helt med ro, d blir kontraktsforhandlinger der nede…
Fint om vi forsøker å beholde TI som et forum, fremfor en chat. Tror det var Hayen som var inne på noe av det samme for noen uker siden. Muligens i en annen tråd?
Jeg er veldig glad for å ha funnet et nettsted hvor man kan diskutere investeringer på et litt høyere nivå enn forumet til Hegnar. Naturligvis kan ikke alle innlegg være like relevante, men slike innlegg som Erimor kommer med her føles det greit å slippe alt for mange av.
Hei.
Har prøvd å få svar fra OKS på endel ting om LNC , men har ikke fått noe klart svar enda. Kanskje noen her har litt peiling.
- Hvor stort område kan et cluster dekke.
- Over hvor lang streking kan LNC fraktes i rør før det blir et problem, om det blir det.
- Hvor mange mennesker må til for å betjene et cluster, eller kan alt automatiseres.
- Når vi snakker om produksjon av cluster, hvor lang tid tar det å produsere 1 og 10.
Dette er spørsmål som er litt viktig for oppskalering av firmaet, og den takten DSRT vil utvikle seg i slik jeg ser det.
Ha en fin helg alle sammen. Dette har jeg nemlig stor tro på.
Dette spurte jeg selv om på en presentasjon, eller mer konkret : hvor lang tid bruker de på å produsere en enhet fra null til plassert hos kunde. Svaret på det var et par mnd. De kan produsere flere parallelt
For øvrig gode spørsmål
Jeg vil anta at et cluster kan dekke ca 40-50 hektar pr.måned, men dette vil jo selvfølgelig være litt avhengig av hva slags områder det er snakk om. Jeg vil heller ikke tro det er noen begrensninger på antall lengde/strekning på rør/vanningsanlegg. Når det gjelder antall folk til å opperere vil jeg tro en supervisor å mekaniker samt 8-10 operatører for å kjøre/gjøre en operasjon, men i fremtiden kan kanskje mekanikeren ta jobben til supervisoren, men videre som pastoren sa i åpningstalen for nytt R&D senter så vil de kunne operere større kapasiteter med tilnærmet samme eller færre personer. Et cluster vil nok bli produsert på 6-7 uker tenker jeg. Blir spennende å høre dine svar kontra mine estimater blir
Edit: Tror det vil bli viktig med underleverandører for å produsere flere clustere i parallell
Anbefaler alle å se sluttinnlegget til Pastoren fra torsdagen presentasjon. Der forklarer han det meste om bygging av clustere og bemanning av dem og videre planer om automatisering.