Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Den opprinnelige taxituren

3 Likes

I dag er det virkelig retail som har fått lov til å herje. Småposter almass. De institusjonelle avventer roligere farvann.

Ikke overraskende…. Amatører som blir å springe etter igjen i neste uke… d skjer igjen og igjen…

De større legger ut kjøps ordrer på 10-20 tusen aksjer i gangen, så d ser skralt ut nedover… og amatørene biter på… tusen takk for de 10tusen aksjene jeg akkurat fikk på 31… ha ha

I det korte bildet er det helt umulig å vite hvordan kursen utvikler seg. Hvis frykten får ordentlig tak blir nok ikke Desert skånet heller.

At det derimot kan bli en av de store vinnerne på børsen det neste året tror jeg uavhengig av coronavarianter eller ikke.

2 Likes

Amerikanerne er tilbake på mandag… så ta d med ro… De som panikksolgte i dag angrer neste uke… denne covid smekken har vi hatt flere ganger… stuper i 1-2 dager der de smarte kjøper og retail driter seg ut… skal plutselig kjøpes tilbake 200-300 tusen aksjer tidlig i neste uke med full FOMO runde… ja da går d rett opp

Synes vi klarte oss utmerket i dag. Vi steg tross alt over 10% i går og falt bare litt mer enn OBX i dag. Dette er bare støy. Bare vent på Mawarid, da snakker vi :slight_smile:

8 Likes

Syntes kursen klarte seg utrolig bra jeg. Høyeste ukeslutt ever.
Ikke så mye panikk som forventet. Hadde regnet med mer salg etter siste tids oppgang. Alltid lettest (psykologisk) å selge papirene som er i pluss, når det brenner på dass.
Så folk sitter kanskje hardt på aksjene tross alt :+1:

5 Likes

Vi fikk testa bruddet på 31, og det ser foreløpig ut til å holde fint. Hvis neste uke ikke blir blodrød blir dette bra!

9 Likes

Dagen i dag er da helt innafor. Vi var før dagen opp 20% på ei uke. Snart resultater samt Mawarid å videre 20 desember. Vi er mange kroner opp. Storkoser meg med mitt i allefall. Det tror jeg flere av de trofaste skribentene gjør. Ser på uken som kommer som en «hold pusten» uke. Da stiger det videre. Gull klumpen detta :wink:

10 Likes

Ja, er ikke bekymret, men det er klart makro kan komme til å påvirke.
Men i motsetning til forgje nedstenging (om det skal skje) så har DC folk på bakken ihvertfall i UAE.

2 Likes

Men i motsetning til forgje nedstenging (om det skal skje) så har DC folk på bakken ihvertfall i UAE.

I tillegg så har flere av oss globalt fått 1,2 å 3 vaksinedoser så det vil ikke bli like brutalt som 13/3-2020 hvor vi alle sto på bar bakke.

4 Likes

Slettet

Tja.

Ja… det er nesten så man kan garantere…

1 Like

UAE her vel relativt høy vaksinasjonsrate med nesten 90%.
I tillegg har de 30% med booster. Ikke bekymret sånn sett, men blir det inn og utreiseregler setter det naturligvis begrensninger.

Fordelen er som nevnt at Desert allerede har satt en organisasjon der, som per idag allerede har lært seg og håndtere maskineriet og daglige gjøremål.

Om det kun er kontraktsforhandlinger igjen, vet vi alle at det lar seg gjøre over nettet.

Men la oss ikke bli overnervøse av markedsuro før man vet mer om den nye varianten og eventuelle restriksjonener. Mulig det blir muligheter for å fylle på for oss som følger tett med.

La oss krysse fingrene for denne gjengen som står på for å #MakingEarthGreenAgain

God helg!

bilde

7 Likes

Hva om foretaket bare er overpriset?

Tja, hva tror du?

Er ikke usannsynlig

1 Like

Du jamret over hausing for 14 dager siden, den gang kursen var rundt kr 26. Torsdag hadde den økt med mer enn 20%. DC har aldri avsluttet en uke på høyere kurs.

Vanskelig å slutte å la seg fascinere over valget av fokus hos enkelte.

3 Likes

Jamret?