Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

@Ramsess , om du har hele investor presentasjonen, kan du ikke bare legge den fram.:grin::grin::grin:

Her:

Her snakker vi om en økning på ca 3-400k hvert år. Fremstår forsiktig at det ikke engang er antydning til eksponensiell graf

1 Like

Veldig interessant.
4 cluster dekker 200 decar med 60 000 l LNC pr time.
Da har vi litt å regne på.
Dette blir jo svimlende tall når vi regner dette opp.
20 000 M2 x 0,2 $cent =4000 $ pr time.
Om dette stemmer tør jeg ikke tenke på hvor dette kan ende.
Ber alle lese presentasjonen og se om dere kommer opp med samme svar…:grin::grin::grin:

Men dette er før avtalen med Mawarid. Jeg anser den som en gamechanger!

1 Like

Godt poeng.
De har jo også uttalt at de har guidet forsiktig

Jeg regner det for sannsynlig at en cluster kan behandle 1,5 - 2 hektar per dag. Med 2 $/m2 som er det vi bør forholde oss til en god stund fremover vil det si 30 000 $ - 40 000 $ per dag. Jeg tenker det høres bra ut. Så er bare spørsmålet om de greier å holde en høy utnyttelsesprosent på clusterne.

I så måte tenker jeg at følgende utsagn fra artikkelen i Nettavisen fra 31. oktober er oppløftende:

«– Fremover kommer nok mer til å handle om hvor mye leire vi kan produsere, og mindre om hvem som står klar til å ta imot. Innen året er omme kan vi produsere 180.000 liter nanoleire per time, sier Sivertsen.»

4 Likes

180 000 liter tilsvare ca 120 000 $ pr dag. Så utsiktene er bare helt fantastisk.:grin::grin::grin:

Bare husk at det neppe er 365 dager i året.

1 Like

For å si det sånn, det er en grunn til at norges finansminister ble blåst av banen av fremtidsplanene og ambisjonene til Sivertsen og DC

4 Likes

Hei alle sammen.
Dette er hva jeg fikk til svar fra OKS , så da kommer det noen gode svar etter hvert.

Hi Arnstein,

I have one short weekend with my family between just arriving from 3 weeks in the US and heading to Dubai and Abu Dhabi with the 06.00 flight tomorrow morning. Let me return to your questions during the flight tomorrow and you should have them when I arrive around midnight in the UAE :+1:

9 Likes

Pastoren har også delt videoen med følgende kommentar:

7 Likes

God søndag folkens. Litt tilfeldigheter denne morgenen oppdaget jeg følgende på Linkedin. Beklager om det har vært postet eller påpekt tidligere, men for meg som er litt pessimist så er det betryggende å se følgende fra videoen som viser LNC og sjefen sjøl som utstråler på sitt beste:

1. Videoen er videredelt av Mawarid for 3 uker siden. Mawarid Holding Investment er relativt nye på LinkedIn tror jeg med sitt første innlegg for 3 måneder siden. Allikevel har de 892 følgere.

2. Videre er innlegget likt av blant annet Procurement Manageren, Research & Sites Manageren, og diverse øvrige ingeniører i Mawarid + Barari!

3. Og ikke minst, se eksempelvis kommentaren til Construction manageren ! Bra vi er flere som er stolt over å være en del av familien!

Kilde: https://www.linkedin.com/posts/mawarid-holding-investment_liquid-natural-clay-lnc-in-desert-sand-how-activity-6860844076451819520-oLN4

Ha en strålende fin søndag og nyt finværet.
#MakingEarthGreenAgain

9 Likes

Betryggende også for en som kontinuerlig må bekjempe en ilende følelse av at å investere i DC oppleves som å stjele godteri fra små barn. Alt er lettere å akseptere om veien til målet er ispedd med motstand underveis. Her går alt så på skinner at man kan bli paranoid av mindre. Hvert fall når man generelt er mer opptatt av å finne røde flagg enn blue sky.

4 Likes

Takk for deling!

For de som fortsatt er i tvil om det blir noen avtale, må vel dette kunne sies å være en ytterligere derisking.

Desember og januar kan bli svært gode måneder både for selskapet og aksjonærene.

Tirsdag får vi vite hvem som kjørte opp kursen til 33 på torsdag. Noen skulle ha mye aksjer de siste timene, og jeg har vanskelig for å tro at det bare var en samling tilfeldige småaksjonærer.

5 Likes

At det blir en kontrakt har jeg ingen tvil om. Det handler vel bare om hvor stor den blir. Også betryggende å vite at CEO setter seg på flyet i morgen til UAE, til tross for det nye viruset som «herjer»
20. des kan ikke komme fort nok.

4 Likes

Kan ikke si meg mere enig, og mye av ventingen vil gå med til å vurdere hvor mange nye aksjer man skal kjøpe. :grin::grin::grin:

4 Likes

2 Likes

2 Likes

En annen faktor som, i eskalerende grad, går i favør DC (fra face-gruppen)

4 Likes