Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

God søndag folkens. Litt tilfeldigheter denne morgenen oppdaget jeg følgende på Linkedin. Beklager om det har vært postet eller påpekt tidligere, men for meg som er litt pessimist så er det betryggende å se følgende fra videoen som viser LNC og sjefen sjøl som utstråler på sitt beste:

1. Videoen er videredelt av Mawarid for 3 uker siden. Mawarid Holding Investment er relativt nye på LinkedIn tror jeg med sitt første innlegg for 3 måneder siden. Allikevel har de 892 følgere.

2. Videre er innlegget likt av blant annet Procurement Manageren, Research & Sites Manageren, og diverse øvrige ingeniører i Mawarid + Barari!

3. Og ikke minst, se eksempelvis kommentaren til Construction manageren ! Bra vi er flere som er stolt over å være en del av familien!

Kilde: https://www.linkedin.com/posts/mawarid-holding-investment_liquid-natural-clay-lnc-in-desert-sand-how-activity-6860844076451819520-oLN4

Ha en strålende fin søndag og nyt finværet.
#MakingEarthGreenAgain

9 Likes

Betryggende også for en som kontinuerlig må bekjempe en ilende følelse av at å investere i DC oppleves som å stjele godteri fra små barn. Alt er lettere å akseptere om veien til målet er ispedd med motstand underveis. Her går alt så på skinner at man kan bli paranoid av mindre. Hvert fall når man generelt er mer opptatt av å finne røde flagg enn blue sky.

4 Likes

Takk for deling!

For de som fortsatt er i tvil om det blir noen avtale, må vel dette kunne sies å være en ytterligere derisking.

Desember og januar kan bli svært gode måneder både for selskapet og aksjonærene.

Tirsdag får vi vite hvem som kjørte opp kursen til 33 på torsdag. Noen skulle ha mye aksjer de siste timene, og jeg har vanskelig for å tro at det bare var en samling tilfeldige småaksjonærer.

5 Likes

At det blir en kontrakt har jeg ingen tvil om. Det handler vel bare om hvor stor den blir. Også betryggende å vite at CEO setter seg på flyet i morgen til UAE, til tross for det nye viruset som «herjer»
20. des kan ikke komme fort nok.

4 Likes

Kan ikke si meg mere enig, og mye av ventingen vil gå med til å vurdere hvor mange nye aksjer man skal kjøpe. :grin::grin::grin:

4 Likes

2 Likes

2 Likes

En annen faktor som, i eskalerende grad, går i favør DC (fra face-gruppen)

4 Likes

Pastoren:

2 Likes

Store sjanser for at nissen får en ekstra ustø gange i år…
Og kanskje en ekstra tung sekk.
20 desember og potensiell kontrakt virker så fjernt her jeg sitter og ser Magnus Karlsen spille VM i sjakk i Dubai…
Gud bedre så spennende…og da tenker jeg IKKE på sjakken.

4 Likes

Vi har 2 typer «kriser» (jeg liker ikke ordet, men media bruker det, så ok).
1 - Klimakrise (oppvarming)
2 - Naturkrise (nesten ikke uberørt natur igjen)

(2) er enklest å forholde seg til. Alle ser det. Selv trives jeg bedre i skogen, på fjellet, ved sjøen enn i betong.
Derfor tror jeg det er enklest å få folket med på (2).
Temperaturstigning synes ikke.

DC kan hjelpe på begge. Hvis ørken mm kan brukes til matproduksjon kan vi kanskje ta til fornuft og slutte å ødelegge mer natur.
For meg er det en sterk motivasjon, selvsagt i tillegg til alt det andre.
Jeg har mest indeksfond, men DC er nå den enkeltaksjen jeg har mest verdi i.

3 Likes

Ikke alle som har troen;p

La de bare kjøre på! :blush:

2 Likes

Derfor blir Mawarid veldig viktig.

1 Like

Dette er også en av grunnene til at DSRT fortsatt kan handles til dagens kurser. Det er mange som er skeptiske til produktet, markedet og selskapet. Hvis de klarer å bevise at det er et betalende marked for produktet vil nok også etterspørselen etter aksjen og aksjekursen øke.

At produktet virker anser jeg som bevist. Men jeg registrerer at det fortsatt finnes de som ikke anser det selskapet har fremlagt av egne og uavhengige vurderinger som troverdig nok til å handle aksjen ennå.

5 Likes

Er nok en del som hadde ønsket seg litt flere refereebehandlede vitenskapelige artikler. Er det noen som har oversikt om det finnes vitenskapelig dokumentasjon på andre arter enn egyptisk kløver?

1 Like

Sjekk ut s. 60 i presentasjonen som er lenket til tidligere i tråden (29. mars). Det er gjennomført ekstern validering av ICBA fra 2019 - 2021.

Legg også merke til det som står om Yuma lengst til høyre og sammenlign med videoen som ble lagt ut tidligere i dag. Det slo meg at videoen jo viser nettopp dyrking i ørkenen, og ligner på bilder fra Saudi-Arabia. DSRT sier på s. 60 at det koster 1 - 2 $ / m2 å leie jord her. Jeg antar at ørken er langt billigere. Det betyr at å leie/kjøpe ørken og behandle den med LNC, kan være mer lønnsomt enn å leie allerede dyrkbar jord. Dette har DSRT vært inne på før.

4 Likes

7 Likes

Dagsferskt, skal knapt gjøres å ha mindre tiltro til teknologien og DC

Hvem er dette da?