Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Uansett hvor “Lur” man viser seg å være, tror jeg ikke dette er tiden å selge DC på.
Du kan risikere at den “bilen” blir veldig dyr.

Som når jeg solgte 4 BTC’er for 100k nok for å handle Trvx…

Problemet med ørkenifisering og jorderosjon vil bare akselerere, Kina bygger kullkraftverk som om de var på tilbud, og India har ett eget romprogram samtidig som de har 600 millioner mennesker uten tilgang på strøm. Ila de neste 30 årene vill over 1 mrd mennesker klatre ut av fattigdom og opp i lavere klasser. Alle forventer og vil forlange strøm, den strømmen vil komme i form av kullkraft.

Jeg ser veldig mørkt på klima framtiden vår og tviler veldig på at vi i det hele tatt kommer til å nå 2 graders målet.

Men som investor i DC og i P. Sivertsen ser jeg ganske lyst på det. Vi kommer aldri til å gå tom for ørken. Og når Ørkenifisering skjer i stadig rikere og rikere land som USA og Spania, så vet vi at vi kommer til å få betalt for dette.

Kanskje kommer vesten også til å betale for DC i fattigeland:

Beklager at dette ble mørkt, men dessverre er det nok sannheten,

9 Likes

12 virkedager til en avklaring forhåpentligvis er på plass. Klarer fortsatt ikke å klekke ut troverdige argumenter for at OKS reiser tomhendt hjem. Vanskelig å ønske seg et særlig bedre utgangspunkt.

4 Likes

Her var jeg sikker på melding etter 60 nye meldinger i tråden. Men nå ble det 61 så beklsger det:)

Nå har jeg lest alt av bolaget frem å tilbake å når det gjelder svarene på dine spørsmål du venter på tror jeg ikke eplet mitt er langt fra stammen av svaret du får.

Tror du har mye rett her. Er litt spent selv. Har også stilt spørsmål på hva et cluster koster å produsere, svaret kommer sikkert etter hvert. Er jo bedre om han konsentrerer seg om å skrive en kontrakt… hahahaha…:grin:

1 Like

Ble faktisk 1000 aksjer til idag…:grin::grin::grin:

2 Likes

Endel tall bør og skal selskapet holde for seg selv

87 570 aksjer

2 Likes

Top 50 starter på 87000. Aksjer

2 Likes

Skal du selge bilen da?

1 Like

Tror det var en sånn “jeg har ikke gjort leksene lærer for en tyv stjal boka mi”-historie

Tenker at den viktigste grunnen til at man bør kunne forvente en god avtale ligger i vinklingen fra Mawarid sin side: “In partnership with Desert Control, we can save water, reduce fertilizer usage, improve desert soils, fight desertification, and reduce costs for our own operation as well as for our clients and our country. The partnership we aim to build will have a tremendous environmental impact in UAE and the wider MENA region.”

Dette er business og det er i Mawarid sin interesse å signalisere utad, gjennom å stå forent side om side med DC, at LNC er fremtidens teknologi. Leiren er ikke bare en kostnad åpenbart, men en inntektsmulighet og kime til potensielt store besparelser. Som ikke eksisterer i andre former. Mao; take it or leave it - hvor alternativet er å fortsette med å pøse ut ekstremt kostbart vann i mye større mengder enn nødvendig. Med åpenbart begrensede muligheter til å bremse ørkenspredningen.

Servering av kun selvfølgeligheter, men er det mulig å presse ut ett eneste argument for hvorfor det skal gå skeis?

10 Likes

Det står om hvor mye penger å underleverandører. Banna bein :dart:

Går den videre ned imorgen eller fredag kjøper jeg 1000 aksjer til, men har faktisk tro på at det går andre veien. Vi krysser fingre. :grin::grin:

2 Likes

Akkurat nå handler caset om et bet på om det blir avtale. Velger å se på rådende kurs som en distraksjon. Som egentlig betyr fint lite. Blir ikke overrasket om de skvetne vinner kampen i morgen på det som nok blir en blodig generell børsdag

3 Likes

Viktig å ha fokus.

Innlegget til Aaleby tidligere idag er vel dagens viktigste.

Især med tanke på uttalelsene til Mawarid for en måned siden

3 Likes

Jeg sitter hvertfall rolig, tør ikke prøve buy back på denne også…slik gikk det på en annen:

IMG_20211201_225242

2 Likes

Hvor lang tidshorisont har folket på denne?

• Under 3 mnd
  • 3 - 6 mnd
  • 6 - 12 mnd
  • 1 - 3 år
  • 3 - 5 år
  • 5 - 10 år
  • Over 10 år

0 stemmegivere

Har forresten satt mulighet å sette 2 alternativer, da jeg selv nok vil gevinstsikre deler etter en stund - antar flere tenker det samme…

Må vente å se hva som har skjedd i 2030 minst, spennende!

4 Likes
9 Likes