Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

At desert control fikk en egen spalteplass i denne artikkelen er helt rått! Mulighetene for en avtale med Mawarid nå er store vil jeg tørre å påstå :crossed_fingers:

7 Likes

Endelig et signal fra vår CEO, fra hans FB side:

Hva om DC sitter på en del av løsningen…
——————————————-
Og litt til fra samme FB side, postet for noen minutter siden:
Inspiring initiatives on the rise to strengthen food security and regeneration of biodiversity and natural ecosystems in the UAE.

Proud to have our partnership with Mawarid Holding and Barari Natural Resources mentioned in this great article by Gulf News

Happy National Day to the United Arab Emirates :united_arab_emirates:

5 Likes

Ja og dette på nasjonaldagen til UAE, rått!

4 Likes

Er mange hint som kommer nå. Når to parter er så positive i kommunikasjonen utad så er det vel noe av den beste guiding man kan få. Normalt er det jo ingen som signaliserer noe, og ihvertfall ikke begge.

6 Likes

Unik situasjon, hvor begge parter er gjensidig avhengig av hverandre.

2 Likes

Ja, avtalen signeres i disse dager.
Begge parter er veldig opptatt av å løfte hverandre fram. Ville være ekstremt merkelig om vi 20. desember ikke får en avtale presentert.

Skal bli spennende å følge kursen de neste dagene. Tidligere har volumtørke slik vi ser i dag blitt etterfulgt av solide bykst. Samtidig som det er et brokete børsklima som påvirker i motsatt retning.

Er vel ikke usannsynlig at folka fra UAE får delta i en rettet kapitalutvidelse, uten rabatt, når avtalen skrives. Vinn/vinn for begge parter. Og gasspedalen kan trykkes i bunn både der og i US :chart_with_upwards_trend:

8 Likes

Og får vi UAE får vi mest sannsynlig med oss resten av den Arabiske halvøya.

The agreement includes providing financial support to contribute to implementing initiative activities that aim at reducing the percentage of land degradation by 50% by 2040, as stipulated in the statement of the ministers of environment of G20 in 2020, where this support will play a big role in realizing the goals of the initiative.

This is in addition to storing carbon in soil, contributing to realizing food security and providing sources of income and work for local residents, expressing aspiration for this commitment of Saudi Arabia to stimulate all countries and the private sector to be part of the change we all aspire for.

Den siste her var veldig DC vennlig!

Videre synergier:

4 Likes

Det er i allefall under enhver tvil av egen investering at DC får ta del i dette prosjektet så får vi bare se hvor stor kontrakten blir.

2 Likes

Og uansett, dette er bare den første kontakten av mange. Vi går en fin vår i møte.

2 Likes

Kontraktsstørrelsen vil signalisere ambisjonsnivået til Mawarid. Sett i lys av de lokale utfordringene er det lov til å drømme om det helt store. Samtidig blir man oftest skuffet. Av alt for store forventninger.

5 Likes

Derfor tror jeg på en stegvis kontrakt.
Der DC må bevise sin evne til vekst. Ikke sikkert kontrakten initielt er på en stor sum, men at summene blir utbetalt ved måloppnåelse.

7 Likes

Må være rimelig psykopat om du arrangerer market update 20 desember og serverer elendig nytt eller? Man har potensiale til å ødelegge julen for en del, så jeg tipper han har rimelig god feeling på hvordan dette ender.

Claro, tror nok han melder om kontrakt, bare ha litt is i magen ang størrelsen i $.

En mulighet er at ingen ting blir meldt, at signeringen finner sted først i januar slik det ble antydet i nettavisen for en måned siden. Gir liten mening med tanke på at OKS allerede befinner seg i UAE og at han nok prøver å begrense reisevirksomheten, men umulig er det ikke.

Kan det hende de fremskynda det pga faren for innskrenka reising? Kontrakten kan hende meldes i januar. Men det hadde ikke gått elendig med de planteområdene og mawarid på vei ut tenker jeg. Men det forrige innlegget mitt var ment som en grad av humor. Deres Q3 må vel være utsatt pga reisingen og forhandlingene?

1 Like

Jeg tenker at det er greit å legge forventningen til utpå nyåret. Bedre å forvente lite og at de overgås, enn det motsatte.
Det skjer jo “aldri” at nyheter kommer tidligere enn annonsert.

4 Likes

Tålmodighet er en dyd.
Dette går nok veien. Noe annet vil overraske

3 Likes

Om vi kan kalle 17 dager venting tolmodighet så ok. Aksjemarkedet har blitt kronisk utomodig. Om folk vet det er noen måneder igjen til en nyhet er det sell off. Merkelig. Men til slutt vinner vel de som venter. Blir jo lettere å holde når man vet at det kommer fundamentale nyheter innen en måned ca.

4 Likes