Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Trist, men realiteten.

5 Likes

8 Likes

Jeg leste denne artikkelen fra E24 i dag og kom over dette sitatet nedenfor. Kansje vi burde tipse denne Tesla spekulanten om hvilken børs Desert er notert på? :slight_smile:

''Nå har 72-åringen stiftet den ideelle stiftelsen Healthy Soil Biomes. Den har som formål å spre kunnskap om regenerativt landbruk, hvor man dyrker jorden på en annen måte enn det som i dag er konvensjonelt.

Målet er å gi næring tilbake til utarmet jord og å trekke CO2 fra luften og ned i bakken.

– Da jeg skjønte hvor bra dette er for jorden, fant jeg ut at jeg var nødt til å bruke pengene mine på det, sier Burnworth.’’

5 Likes

Om man sender han en melding så fatter han nok interessen!

4 Likes

Er det ikke rart at de fortsatt er i full sving etter at piloten egentlig skulle ha vært ferdig? :wink:
Er vel mye som tyder på at kontrakten er signert og at de har fått beskjed om å bare fortsette med arbeidet.

Kontrakten er neppe signert, det får man virkelig ikke håpe. Men at begge parter er inneforstått om at det kun er en formalitet er absolutt mulig. Lite tyder hvert fall på at det er steile fronter.

Clusteret som er på plass kan jo ha et mindre oppdrag. Det trenger de ikke melde.

1 Like

De skal uansett starte en organisasjon som skal ha ansvaret for hele MENA regionen, helt sikkert plenty å gjøre utenom UAE kontrakten.

2 Likes

The European Commission estimates that costs associated with soil degradation in the EU exceed €50 billion per year. Moreover, 60-70% of soils in Europe are considered to be “unhealthy”.

3 Likes

Desert control blir ihvertfall mer og mer kjent ute i verden!

Nye følgere på selskapets egne sosiale medier (LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook)

Siste 7 dager = 87
Siste 14 dager =194
Siste 21 dager = 298

Gjennomsnitt = 14 nye følgere daglig.

LinkedIn desidert størst, deretter Facebook, Twitter og Instagram.

4 Likes

OKS er nok på kornet her, som er skremmende for vår felles evne til å handle i tide. Heldigvis blir alt gjerne enklere når ny teknologi står for fremskrittet heller enn å skulle snu en utvikling gjennom krav om måtehold. Som er hvorfor innovative løsninger som LNC er så viktig i strebenen etter å skape en levedyktig klode.

9 Likes

Denne er fin. Kommentar til Atle Simonsens LinkedIn-innlegg

5 Likes

Tilsynelatende ikke DC som ble omtalt merkelig nok, men tydelig at Camilla Nordheim-Larsen sitter midt i smørøyet hva kontakter angår.

3 Likes

Ikke at jeg har noe inside info. Men min mann på innsiden i DC har i hvert fall billetter hjemover fra UAE i morgen.

Uansett om kontrakten er signert allerede eller ei, finnes jeg ikke nervøs en plass for at dette ikke skal gå veien.

1. des kan ikke komme fort nok.
1 Like

En annen mann en oks?

Man kan jo spørre seg; har OKS frekkhetens nådegave til å skrive følgende dersom forhandlingene i UAE ikke har gått i ønsket retning?

Tvilsomt, imo.

6 Likes

Er ikke oks nei

1 Like

10 børsdager igjen til den 20 des.
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 :fire::rocket:

1 Like

A great day to celebrate progress towards our vision of making earth green again!!

For et statement en lørdags kveld @Aaleby Den skaper i allefall optimisme før open på mandag her i huset :handshake: Melding neste nå :dart:

Det er mange signaler på at det kommer en avtale med Mawrid. Det er åpenbart god stemning hos begge parter.
Men vi vet ikke omfanget av avtalen. Det kan være greit å ha litt forsiktige forventninger til den.
Det samme gjelder dette store “når”. Dette er garantert mange aspekter som må vurderes og hensyntas. At OKS er i UAE nå, betyr ikke at det kommer en avtale rett etter. Det kan være dette er et av de mange stegene før avtale signeres. Er det så at de sitter i forhandlinger, eller mer mer modent, utforming av avtale, så er det behov for noen juridiske runder i etterkant. Det kan bli mye frem og tilbake før alt er klart.

Kommentaren er ikke ment direkte til deg @Aaleby (selv om det er ditt innlegg jeg svarer på) ,da jeg er klar over at du har et balansert hode ift dette, men det er nok endel andre som begynner å ta det for gitt at avtale kommer 20 desember.
Til det vil jeg si : ting tar nesten alltid lengre tid enn hva man tror, spesielt gjelder det alle juridiske aspekt. Derfor er det bedre å se for seg avtale mot slutten av februar, enn nå i desember. Selskapet har tidligere antydet januar. Det skjer, som nevnt, “aldri” at avtaler kommer før tiden.

5 Likes