Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Denne er fin. Kommentar til Atle Simonsens LinkedIn-innlegg

5 Likes

Tilsynelatende ikke DC som ble omtalt merkelig nok, men tydelig at Camilla Nordheim-Larsen sitter midt i smørøyet hva kontakter angår.

3 Likes

Ikke at jeg har noe inside info. Men min mann på innsiden i DC har i hvert fall billetter hjemover fra UAE i morgen.

Uansett om kontrakten er signert allerede eller ei, finnes jeg ikke nervøs en plass for at dette ikke skal gå veien.

1. des kan ikke komme fort nok.
1 Like

En annen mann en oks?

Man kan jo spørre seg; har OKS frekkhetens nådegave til å skrive følgende dersom forhandlingene i UAE ikke har gått i ønsket retning?

Tvilsomt, imo.

6 Likes

Er ikke oks nei

1 Like

10 børsdager igjen til den 20 des.
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 :fire::rocket:

1 Like

A great day to celebrate progress towards our vision of making earth green again!!

For et statement en lørdags kveld @Aaleby Den skaper i allefall optimisme før open på mandag her i huset :handshake: Melding neste nå :dart:

Det er mange signaler på at det kommer en avtale med Mawrid. Det er åpenbart god stemning hos begge parter.
Men vi vet ikke omfanget av avtalen. Det kan være greit å ha litt forsiktige forventninger til den.
Det samme gjelder dette store “når”. Dette er garantert mange aspekter som må vurderes og hensyntas. At OKS er i UAE nå, betyr ikke at det kommer en avtale rett etter. Det kan være dette er et av de mange stegene før avtale signeres. Er det så at de sitter i forhandlinger, eller mer mer modent, utforming av avtale, så er det behov for noen juridiske runder i etterkant. Det kan bli mye frem og tilbake før alt er klart.

Kommentaren er ikke ment direkte til deg @Aaleby (selv om det er ditt innlegg jeg svarer på) ,da jeg er klar over at du har et balansert hode ift dette, men det er nok endel andre som begynner å ta det for gitt at avtale kommer 20 desember.
Til det vil jeg si : ting tar nesten alltid lengre tid enn hva man tror, spesielt gjelder det alle juridiske aspekt. Derfor er det bedre å se for seg avtale mot slutten av februar, enn nå i desember. Selskapet har tidligere antydet januar. Det skjer, som nevnt, “aldri” at avtaler kommer før tiden.

5 Likes

Enig…
Men se utklipp fra børsmeldingen:

Desert Control Group - Operational Update will be released December 20th 2021

Desert Control Group – Operational Update (non-regulatory corporate release) Stavanger, Norway, 19 November 2021

Desert Control released a first-half year operational update on 29 June 2021. The operational update for second half of the year will be released on 20 December 2021.

Har troen på at det uansett kommer frem informasjoner som resulterer i en avtale.
Det kommer litt info med jevne mellomrom. FB etc. Hvor en får inntrykk av meget god stemning.
Men vi får vite mer den 20 desember.
Og forventningens bue er spent…

Dette er en beretning om hva de har oppnådd siste halvår.
Jeg tipper resultater mawarid, hva skjer i USA og utvidelse prodkapasitet q4 2021 blir tema.
Det er spekulativt å koble dette mot publisering av avtale.

Tro meg - det er ofte en kilde til skuffelse.

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig.
Dessuten kan man tenke seg at store, komplekse avtaler tar lengre tid enn små, enkle.
Rask avklaring er derfor ikke nødvendigvis det beste som kan skje.

Pastoren har antydet på nyåret. Forsinkelser er ikke nødvendigvis bad news.

2 Likes

Det beste, rent kursmessig, hadde vært om markedet anså januar som mest sannsynlig tidspunkt for offentliggjøring av en avtale. Hvor 20 desember kan fungere mer som en mellomstasjon, uten at luften går litt ut av ballongen når man mye mulig “kun” får vite mer om resultatene fra pilotene og ytterligere innsikt i planene i USA.

Allergisk mot absoluttheter i markedet. Skaper plagsom høy fallhøyde.

2 Likes

Ja, vurderte å nevne det i samme innlegg. OKS snakker om partnerskap. Da er det en omfattende sak som kompliserer, og som krever sitt. Dette kan dra ut i tid, og som kan være et kvalitetsstempel

2 Likes

Joda, vi spekulerer.
Og, ja det er rom for skuffelser.
Men, vi er vel enige om at 20 des vil angi hvor denne"casen" går.

Konklusjonen på partnerskapet vil tegne et bilde av hvor potent caset virkelig er rent objektivt. Men absolutt ikke enig i at man bør forvente noen avklaring innen 20 desember. Eneste antydning er en påstått mailkorrespondanse* med OKS, “lekket” av Lur, som ikke akkurat framstår som troverdighetens yppersteprest.

*tenker åpenbart på denne:

2 Likes

Utålmodighet i aksjemarkedet og forventninger bygger bare mental fallhøyde for en selv.
Det fundamentale ser fantastisk ut så langt.
Om en avtale kommer 20 des eller 1 mars betyr egentlig ingenting. Det viktige er at selskapet lander solide avtaler, foretar rette strategiske grep og evner å levere lnc til kunde som avtalt.

Vi aksjonærer får nyte ferden og si ja takk til alt positivt som kommer underveis.

3 Likes

Uansett en herlig aksje og selskap. Kommer til å fylle jevnt og trutt på i denne. Samtidig sitter jeg klar med en større pott om den brått skulle falle mye.

Jeg syntes vel ikke man har noen grunn til å tro at den mailen ikke stemmer… Lur fortalte at han visste oks skulle fly “til helgen” det stemte jo…jeg tror på det som kommer fram.

Vi må huske på at mawarid og desert allerede har en avtale. I den avtalen har de forpliktet seg til en del saker. Vi vet ikke mye men det som står i børsmeldingen viser store ambisjoner og ganske høyt forpliktelsesnivå.

Så vet vi at pilotene var betalt og at pilotene skulle avgjøre hvilken vei det går fremover.

Vi vet også at KPI for pilotene var vannforbruk noe som ble målt real time med nøye målinger.

Så kommer mine egne betraktninger som jeg leser ut ifra kommunikasjonen.

Om desert oppnår visse KPI Ift vannforbruk utløser det en kommersielle konsekvenser.

Dvs. Det skal ikke forhandles så altfor mye men det skal leses av resultater og formalisere de allerede avtalte punktene i avtalen.

Det er ihvertfall min opplevelse av kommunikasjonen.

Når selskapet sier at de har nådd målene betyr det at det er omfanget det er snakk om fremover.

Kan bli en skikkelig forløsende avtale. Men jeg skal ikke hause opp. Men forholde meg til de 180 000 liter pr time som vi har fått guidet. Desverre vet vi ikke liters prisen. Men noen av dere vet vel hvor mange m2 man får for 180 000 liter pr time.

2 Likes

Jeg lyver ikke… d skal sies

20-30 litre pr m2

2 Likes