Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Enig…
Men se utklipp fra børsmeldingen:

Desert Control Group - Operational Update will be released December 20th 2021

Desert Control Group – Operational Update (non-regulatory corporate release) Stavanger, Norway, 19 November 2021

Desert Control released a first-half year operational update on 29 June 2021. The operational update for second half of the year will be released on 20 December 2021.

Har troen på at det uansett kommer frem informasjoner som resulterer i en avtale.
Det kommer litt info med jevne mellomrom. FB etc. Hvor en får inntrykk av meget god stemning.
Men vi får vite mer den 20 desember.
Og forventningens bue er spent…

Dette er en beretning om hva de har oppnådd siste halvår.
Jeg tipper resultater mawarid, hva skjer i USA og utvidelse prodkapasitet q4 2021 blir tema.
Det er spekulativt å koble dette mot publisering av avtale.

Tro meg - det er ofte en kilde til skuffelse.

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig.
Dessuten kan man tenke seg at store, komplekse avtaler tar lengre tid enn små, enkle.
Rask avklaring er derfor ikke nødvendigvis det beste som kan skje.

Pastoren har antydet på nyåret. Forsinkelser er ikke nødvendigvis bad news.

2 Likes

Det beste, rent kursmessig, hadde vært om markedet anså januar som mest sannsynlig tidspunkt for offentliggjøring av en avtale. Hvor 20 desember kan fungere mer som en mellomstasjon, uten at luften går litt ut av ballongen når man mye mulig “kun” får vite mer om resultatene fra pilotene og ytterligere innsikt i planene i USA.

Allergisk mot absoluttheter i markedet. Skaper plagsom høy fallhøyde.

2 Likes

Ja, vurderte å nevne det i samme innlegg. OKS snakker om partnerskap. Da er det en omfattende sak som kompliserer, og som krever sitt. Dette kan dra ut i tid, og som kan være et kvalitetsstempel

2 Likes

Joda, vi spekulerer.
Og, ja det er rom for skuffelser.
Men, vi er vel enige om at 20 des vil angi hvor denne"casen" går.

Konklusjonen på partnerskapet vil tegne et bilde av hvor potent caset virkelig er rent objektivt. Men absolutt ikke enig i at man bør forvente noen avklaring innen 20 desember. Eneste antydning er en påstått mailkorrespondanse* med OKS, “lekket” av Lur, som ikke akkurat framstår som troverdighetens yppersteprest.

*tenker åpenbart på denne:

2 Likes

Utålmodighet i aksjemarkedet og forventninger bygger bare mental fallhøyde for en selv.
Det fundamentale ser fantastisk ut så langt.
Om en avtale kommer 20 des eller 1 mars betyr egentlig ingenting. Det viktige er at selskapet lander solide avtaler, foretar rette strategiske grep og evner å levere lnc til kunde som avtalt.

Vi aksjonærer får nyte ferden og si ja takk til alt positivt som kommer underveis.

3 Likes

Uansett en herlig aksje og selskap. Kommer til å fylle jevnt og trutt på i denne. Samtidig sitter jeg klar med en større pott om den brått skulle falle mye.

Jeg syntes vel ikke man har noen grunn til å tro at den mailen ikke stemmer… Lur fortalte at han visste oks skulle fly “til helgen” det stemte jo…jeg tror på det som kommer fram.

Vi må huske på at mawarid og desert allerede har en avtale. I den avtalen har de forpliktet seg til en del saker. Vi vet ikke mye men det som står i børsmeldingen viser store ambisjoner og ganske høyt forpliktelsesnivå.

Så vet vi at pilotene var betalt og at pilotene skulle avgjøre hvilken vei det går fremover.

Vi vet også at KPI for pilotene var vannforbruk noe som ble målt real time med nøye målinger.

Så kommer mine egne betraktninger som jeg leser ut ifra kommunikasjonen.

Om desert oppnår visse KPI Ift vannforbruk utløser det en kommersielle konsekvenser.

Dvs. Det skal ikke forhandles så altfor mye men det skal leses av resultater og formalisere de allerede avtalte punktene i avtalen.

Det er ihvertfall min opplevelse av kommunikasjonen.

Når selskapet sier at de har nådd målene betyr det at det er omfanget det er snakk om fremover.

Kan bli en skikkelig forløsende avtale. Men jeg skal ikke hause opp. Men forholde meg til de 180 000 liter pr time som vi har fått guidet. Desverre vet vi ikke liters prisen. Men noen av dere vet vel hvor mange m2 man får for 180 000 liter pr time.

2 Likes

Jeg lyver ikke… d skal sies

20-30 litre pr m2

2 Likes

Magefølelsen har alltid bikket i retning av at den er autentisk, men med et forbehold. Som ble betraktelig større helt nylig.

1 Like

Jeg har null forventninger til 20 des. Det jeg har hørt Pastoren si er «på nyåret»

2 Likes

Mandag, 20 desember, på nyåret, mars. Spiller ingen trille. Jo lenger tid. Jo større enighet/avtale.

4 Likes

Nei kanskje ikke. Men du vet hvor utolmodig markedet er.

Uae vil nok gjøre ørkenen grønn før 2023, GOP 2023.

Oks nevnte at slike avtaler krever at man kan levere når de trenger. Så fikk de beskjed om å oppskalere.

180 000 liter timen… lurer virkelig på hva det kan dekke av m2 og hva det kan gi av inntekter…

1 Like

7200 m2 pr time… ca 130 000 krone pr time… 38 880 ebitda pr time… 292 000 pr dag ebitda… 6-10 mill pr måned ebitda… verdi på DC blir da 2,9 milliarder krone 2 halvår 2022 om oppskalering we moderat… men kan også vær mer verdt… til og med 10 milliarder

Jeg tviler på at de har på lnc når sola steker.

“Lur” har i også skrevet følgende: (Blir en dobbelposting av innleggert til “Aaleby”)
(innleggende under er ikke i kronologisk rekkefølge slik som “Lur” skrev dem)

Om det “Lur” skriver skulle være sant, blir ikke det farlig nærme innsideinformasjon?

Ingenting av det som står der stemmer vel. Blir bare tull og spekulasjoner. Hvem som helst kunne funnet på dette.

Tøv… ingen som kan vite faktisk st d blir en avtale… d ville vert inside informasjon…