Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Magefølelsen har alltid bikket i retning av at den er autentisk, men med et forbehold. Som ble betraktelig større helt nylig.

1 Like

Jeg har null forventninger til 20 des. Det jeg har hørt Pastoren si er «på nyåret»

2 Likes

Mandag, 20 desember, på nyåret, mars. Spiller ingen trille. Jo lenger tid. Jo større enighet/avtale.

4 Likes

Nei kanskje ikke. Men du vet hvor utolmodig markedet er.

Uae vil nok gjøre ørkenen grønn før 2023, GOP 2023.

Oks nevnte at slike avtaler krever at man kan levere når de trenger. Så fikk de beskjed om å oppskalere.

180 000 liter timen… lurer virkelig på hva det kan dekke av m2 og hva det kan gi av inntekter…

1 Like

7200 m2 pr time… ca 130 000 krone pr time… 38 880 ebitda pr time… 292 000 pr dag ebitda… 6-10 mill pr måned ebitda… verdi på DC blir da 2,9 milliarder krone 2 halvår 2022 om oppskalering we moderat… men kan også vær mer verdt… til og med 10 milliarder

Jeg tviler på at de har på lnc når sola steker.

“Lur” har i også skrevet følgende: (Blir en dobbelposting av innleggert til “Aaleby”)
(innleggende under er ikke i kronologisk rekkefølge slik som “Lur” skrev dem)

Om det “Lur” skriver skulle være sant, blir ikke det farlig nærme innsideinformasjon?

Ingenting av det som står der stemmer vel. Blir bare tull og spekulasjoner. Hvem som helst kunne funnet på dette.

Tøv… ingen som kan vite faktisk st d blir en avtale… d ville vert inside informasjon…

Det er vel ingenting der som han ikke er åpen på både på q&a og som han oppdaterer på fb. Det er bare litt mer detaljer.

OKS (om man antar at alt er autentisk) avslører bare intensjoner, med vage tidsestimater. Ingen garanti om at forhandlingene vil lykkes eller eksakt dato for offentliggjøring eller noe som helst annet. Mao; helt innenfor.

3 Likes

Endlig et fornuftig menneske……!! mulig d kommer fra deg… men jeg er ikke interesser i å dele noe navn her…

Når et nick som er blant de mest positive plutselig hevder å ha solgt, da mister jeg all tillit til vedkommende. Jeg overser ALT som ikke kan dokumenteres fordi :

• Enten skriver vedkommende bare bullshit for å kunne selge til høyest mulig pris
  • Eller så eier ikke vedkommende gangsyn. Det fremstår ikke særlig lurt å selge en aksje man er svært positiv til

Jeg vet ikke hva som er verst.
Nå skal man ikke ha tillit til anonyme nick uansett, men over tid ser man jo forskjell på folk.

11 Likes

Gassprisene er tredoblet. Gjødselproduksjon er svært energikrevende. Gjødsel har derfor blitt 50% dyrere.
Resultatet kan bli at bønder gjødsler mindre og derfor får mindre avlinger. Dermed stiger matprisene.
UAE er avhengig av å importere mat, til høyere priser.
LNC reduserer behovet for vann og gjødsel. Verdien av LNC bør derfor stige i takt med gass- og gjødselpriser.

5 Likes

Av respekt til alle oss andre som har bidratt på denne tråden når det gjelder DC så oppfatter jeg det utsagnet som meget respektløst mister ovenfor oss alle. Når du nå tilsynelatende etter eget utsagn har valgt å lette deg etter å ha vært en av forumet’s mest «bulle» «hen» oppfatter jeg det/deg som mer fortrolig å tenke deg om før du ytret ditt neste innlegg.

6 Likes

Helt utroligt…… at d ikke går Ann å påpeke noe man er enig i uten å bli jaget på dør… hårsåre fordi noen andre er annerledes eller gjør handlinger stikk motsatt av sin egen filosof…. Mange flinke her i tide og utvider… men vær da litt menneske

Skal sies, til ditt forsvar, at jeg har ingen problem med at du selger en andel med tanke på eksponeringen som du har antydet at ligger på over 70%. Kommer til å gjøre det samme selv når tiden føles riktig. Ikke grunnet manglende tro, men for å følge en fastsatt plan. Har ca 48% i DC, hvor overvektingen har vært for å tyne mest mulig ut av det forventede forventningsrallyet.

Det som derimot gir brekninger er de siterte sitatene, og det finnes flere. De utgir, som før nevnt, null respekt. Hukommelsen er dårlig, og det er bare å vise seg fra sin absolutt beste side, så ruller nok verden likevel videre. Om det bare blir slutt på bullshit haussing og bajsing.

2 Likes

Det må jo være lov å argumentere mot deg også.
Absolutt ikke meningen å jage på dør. Undrer bare på hvorfor du er svært positiv og selger samtidig.
Hvis man tror kursen er 50 om et par uker, så selger man ikke på 30.
Det rimer ikke.

4 Likes

Jeg måtte selge en aksje jeg har knall tro på fremover på behov for egenkapital.

Sånn sett er det vel greit å ikke være altfor personlig her inne. Det gjelder jo alle. La oss prøve holde oss til fakta.

3 Likes

Kunne vært laget av DC:

1 Like